Oliko sulla lapsena lemmikkejä? Jos oli, niin mitä?
Mulla oli lapsena:
Akvaario, joka oli kylläkin ensin siskoni, mutta sen muuttaessa muualle, akva jäi mun kontolle. Isompana ostin sitten sinne enemmänkin kaloja jne. Mitäköhän tuo oli, 100 litranen ellei isompikin.
Kiinankääpiöhamsteri. Siskoni osti tämän mulle salaa vanhemmilta, kun olin 9-10 vuotias. Juu, tiedän siskoni teki tyhmästi, mutta minkäs teet.
Joku salamanteri tai tulilisko tai mikä lie. Tämäkin oli siskoni, mutta mä sitten loppu aikoina hoidin tuota.
Lauma kissoja, meillä oli aina kissoja, kun olin pieni. Yleensä ne oli ihan pelkkiä navettakissoja, jotka eivät sisälle tulleet, vaikka olisivat saaneetkin tulla. Toisen siskoni kissa jäi meille asumaan, kun sisko muutti (en muista sitten, että miksei tuo katti tullut mukaan, oliskohan syynä ollut se, että entinen kämppis hyväksyi kissat ja uusi kämppis ei tms.). Ja tuo siskoni kissasta tuli mun kissa.
Ekan koiran sain 9 vuotiaana tai tämä oli kyllä koko perheen koira, vaikka mä hoidinkin tuota eniten. Tuo jäi auton alle, kun olin 12 vuotias ja meille tuli sitten uusi koira, joka oli kokonaan mun. Mä itse sen hoidin ja koulutin ja mua se totteli kaikkein parhaiten. Muita se totteli silloin, sitä itseään huvitti.
Pari vasikkaa :D
Kommentit (15)
sen jälkeen ei eläimetöntö päivää sitten ole ollutkaan. Akvaario, aavikkohiiriä, kissoja ja koiria on ollut.
Tällä hetkellä kaksi koiraa ja kissa.
16- vuotiaana sain oman hevosen, 2- vuotiaan mustan oriin, josta piti tulla ravuri vaan eipä tullut. Oli meillä ratsuna 9 vuotta.
akvaario, hiiriä, hamstereita, marsuja, (veljen kesyttämä) varis, kaneja, kissoja ja paljon koiria. Jostain syystä meille keräänty huonosti kohdeltuja koiria, jotka sitten " laitettiin kuntoon" ja annettiin eteenpäin. Ja isä metsästi, joten niitä metsästyskoiria oli myös.
12-vuotiaana mulla oli hamsteri, joka sai poikasia veljeni hamsterin kanssa ja sitten parhaimmillaan hamstereita olikin toistakymmentä. Samoin gerbiilejä tehtailimme ja poikaset myimme eläinkauppaan. Kanejakin tuli kohta 2 kpl, jotka eivät saaneet poikasia, vaikka toisin piti. Myyjä erehtyi toisen kanin sukupuolesta... Meillä oli sitten kaksi vihaista poikakania, jotka molemmat joutuivat ketun tai (ajo)koiran saaliiksi 4-vuotiaina kesällä ulkohäkissä ollessaan. Kyseinen peto oli tunkeutunut kaksinkertaisen kanaverkon läpi, jäljelle jäi vain tukku karvoja.
Sen jälkeen minulla on ollut koira lähes koko ajan, nyt kolmas ja kaikki olleet samaa rotua. Nyt olen 39-vuotias kahden lapsen äiti. Lapsuudessani meillä oli myös kala-akvaario vuosia.
akvaario
gerbiilejä
syyrialainen hamsteri
Akvaario, marsu, undulaatteja, koira, hiiri ja gerbiili. Ei tosin yhtäaikaa kaikki..
kanoja kun olin tosi pieni, viiriäisiä, kalkkunoita, pari hanhea, lampaita.
Meillä ei ollut mitään maatilaa tms. vaan isäni harrasti tuotantoeläimiä.
Varsinaisia lemmikkejä oli sitten kani kun olin 8v. Marsu joskus samoihin aikoihin. Koira (sakemanni) kun olin 6v. Kuoli kun olin 14. Marsuja joskus kun olin 15v ja uusi koira kun olin 16v (rottis). Koira piti lopettaa viime syksynä, koska se oli pahasti sairas. En ole vieläkään päässyt siitä oikein yli.
Nyt jäljellä on enää isäni luona 13v sekarotuinen koira joka tuli taloon joskus 10v sitten isäni avovaimon mukana.
2 chinchillaa
30 gerbiiliä
2 naissihiirtä
1 kani
1 marsu
2 undulaattia
2 kissaa
1 doberman
1 marsu
1 hoitoheppa
3 hanhea
....
Vierailija:
2 chinchillaa
30 gerbiiliä
2 naissihiirtä
1 kani
1 marsu
2 undulaattia
2 kissaa
1 doberman
1 marsu
1 hoitoheppa
3 hanhea
....
niin akvaaroita kolme isoa,joissa rapuja,tsinzihaita ja tavvisia akvaarofisuja
eli koira, kissa, hamsteri, 2 lammasta (isäni osti todellakin nämä lampaat meille lapsille lemmikeiksi!), sauvasirkka, 2 kania.
Aikuisena kissa ja undulaatteja
Pikkuveli oli tuolloin 3-vuotias. Kaneissa oli muistaakseni 1/4 kääpiökania (kuulostaa hassulta, mutta siis yksi isovanhemmista oli kääpiökani, tjsp), niin pysyivät söpöinä koko noin 8 vuotta, jotka elivät. Pian kanien saamisen jälkeen muutimme kerrostaloon, ja osin allergiaepäilynkin takia kanit muuttivat mummolaan parin tunnin ajomatkan päähän. Siellä ne elivät tosiaan noin 8 vuotta. Peräkkäisinä kesinä tosin kuolivat, eli minun taisi olla 9 v kuollessaan.
Meillä oli lisäksi kissa ekat 8 vuottani, mutta se oli äidin.