Kysymys erittäin herkistä raskaustesteistä!
Tilasin mammaksi - sivuilta niitä erittäin herkkiä raskaustestejä, puikkomallisia, kaksi kappaletta. 10e maksoivat.
Tänään, toisen IVF:n ja neljän vuoden yrittämisen jälkeen testasin elämäni ekan plussan! Plussa tuli testiin heti ja oli vahva. pp 14 siis menossa, MUTTA klinikan antama testipäivä on vasta kahden päivän päästä... (miksihän muuten näin, aina aikaisemmin ollut pp 14?)
Ja nyt en voi ollenkaan uskoa todeksi asiaa, ja siksi tulinkin kysmään, että kuinka helposti nuo herkät testit antavat väärän tuloksen?
Onko jollakin herkän testin vahva plussa hävinnyt, ja kuinka pian?
Nyt kaduttaa, että miksi tilasin noita herkkiä testejä, miksen tavallisia... :/ kun näin skeptiseksi saa.
Aion kyllä mennä tänään ostamaan jonkun ei-herkän testin, mutta josko täältä saisi apua ja tukea nopeammin jo... ;)
Pöllämystynyt Tao_tao
Kommentit (4)
hahaa, tulin tännekin kurkkimaan ja mitäs täältä löytyikään :)
Vahva plussa pp14 kuulostaa kyllä Erittäin Lupaavalta!!!! Voi että, nyt toivotaan peukut ja varpaat pystyssä, että tuo on sitten kestävää laatua - ja miksei olisi!! Julkinenhan otti veritestinkin jo pp15, joten kyllä sinä voit mielestäni tuohon luottaa, vaikka vähän ennakkoon testasitkin (nimim. oma testi pp13...)
Onnenpotkuin soffis
Minulla ainakin on sellainen kokemus, että nuo halpatestit ennemminkin ovat liian " varovaisia" näyttämään. Testasin päivän, pari ennen virallista testipäivää aivan hävettävän haalean haamun (melkeinpä roskishaamun) ja olin siinä vaiheessa jo ihan varma että kiitti vaan, hukkaan meni sekin IVF. Kunnes sitten perjantaina varmuuden vuoksi (muka negatuloksen jo tietäen) Predictorilla varmistin ja siihenhän pärähti plussa ennen kuin oli pissi kulkenut tikun läpi. Nyt ollaan rv 25+.
Aiemmissa, keskenmenoon päättyneissä raskauksissa, halpatestien viivat oli pitkin matkaa etukäteen testailtaessa tosi haileita eikä oikeastaan missään vaiheessa vahvistuneet. Siis: jos olet saanut selvän plussan, on sulla ainakin mun kokemuksen mukaan tosi hyvin r-hormonia veressä. Ja kuten ensimmäinen vastaaja totesi, ainahan voi olla niin että käy kurjasti, raskauden jatkumista ei voi ikävä kyllä kukana enustaa eikä luvata, mutta toistaiseksi sinuna olisin iloinen plussastani (vaikka oletkin varmaan jo varmistanut :)
Samana päivänä kävin vielä sitten ostamassa apteekin testin, ja siihenkin tuli heti kaksi viivaa, vaikkei ihan tumminta sävyä, mutta selvänä kuitenkin. Tänään sitten, virallisena testipäivänä tein vielä toisen niistä tilaamistani erittäin herkistä testeistä. Kolme tuntia oli edellisestä vessareissusta, ja piti oikein tikistää ne tipat tikkuun ;)
Ja niin vain viiva oli paaaaljon vahvempi, kun kaksi päivää aikaisemmin. Ihan oli tumman testiviivan veroinen.
Huomenna vielä pakko mennä verikokeeseen, muuten en rauhaa saa :D
Käsittämättömältä tuntuu tämä asia vieläkin...
mutta herkissä testeissä on aina se puoli, että ne näyttävät myös ne raskaude, joissa alkio kiinnittyy vain vähäksi aikaa kohtuun ja menee kesken jo siinä vaiheessa ennen kuin kuukautisten edes pitäisi alkaa. Itse en tiedä lapsettomuushoidoissa käytettävistä lääkkeistä (en itse ole vielä siellä asti), antavatko ne vääriä plussia? Jos eivät, niin kyllä sinä sitten raskaana olet :) Kannattaa testata uudestaan parin päivän päästä jotta näet, onko viiva vielä vahva.