Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulisin että moni nykyäiti tekee enemmän itse ruokia kuin äitinsä..

Vierailija
24.04.2008 |

Aika moni meistä 1970-luvulla kasvaneista on ollut eineksien varassa, mutta nykykolmekymppiset osaa ja haluaa tehdä ruokaa itse.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tosi harvoin maksalaatikkoa tai kalapuikkoja.

Olen syntynyt -78 ja äitini kahden lapsen työssäkäyvä (köyhä) yksinhuoltaja. Jotain hyötyä siis köyhyydestäkin - opin ainakin tekemään kaiken itse!

Vierailija
2/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ollut eineksiä.

Teen suunnilleen saman verran ruokaa kuin äitini. Perunoita en kasvata itse. Marjat ja omenat kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin meillä syötiin makaroonia ja jauhelihaa. Eihän 1980- luvun alkupuolella ollut edes tuorekurkkua tai tomaattia talvisin... pakastealtaastakin tasi löytyä vaan hemapa-pusseja.

Vierailija
4/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudessa KOSKAAN ollut eineksiä. Ekan kerran ostin ja maistoin mikroruokaa v. 2004 kun menin toimistotöihin ja en ehtinyt laittaa ruokaa ja töissä ei ravintolaa :) Sittemmin olen lapsilleni muutaman kerran (yht. ehkä 5 kertaa) lihaperunasoselaatikon ottanut kerhoon mukaan. En niitä " aterioita" (lihapullat ja muusi yms) osta, ihan kamalia.

minä vm 79. Ja täysin sama tarina kuin nro kakkosella:

Vierailija:

Paitsi tosi harvoin maksalaatikkoa tai kalapuikkoja.

Olen syntynyt -78 ja äitini kahden lapsen työssäkäyvä (köyhä) yksinhuoltaja. Jotain hyötyä siis köyhyydestäkin - opin ainakin tekemään kaiken itse!

Vierailija
5/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevi-puolella. Tuo nyt kertoo enemmän vanhempiesi ruokailutottumuksista kuin kaupan valikoimista.

80-luvun lapsena olen ollut pakotettu syömään salaattia, porkkanaraastetta tai keitettyjä vihanneksi aterialla kuin aterialla.

Meillä ei muuten ollut koskaan ruokana makaronia ja jauhelihaa :-O

Vierailija:

silloin meillä syötiin makaroonia ja jauhelihaa. Eihän 1980- luvun alkupuolella ollut edes tuorekurkkua tai tomaattia talvisin... pakastealtaastakin tasi löytyä vaan hemapa-pusseja.

Vierailija
6/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7 lapsisen maalaistalon esikoisena ei tosiaankaan ollut eineksiä.

Vierailija
7/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei meillä ollut valmisruokia, en muista yhtäkään kertaa! Vai luetaanko valmisruuaksi ravintolassa syönti, sehän ei ollut äitini tekemää. Tosin ravintolassa käytiin harvoin...

Olen syntynyt 70-luvulla.

Vierailija
8/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehtiin, peruna oli perusruokaa: muusia, laatikoita, perunamaitoa...

Tänään on helppo sortua eineksiinkin ja puolivalmisteista saa " kotiruokaa" kuten perunasipulisuikaleista äkkiä keittoja lisäämällä siskonmakkaroita, jauhelihaa, broikkusuikaleita.

Meidän 70-luvun eineksiä oli maksalaatikko ainut minkä muistan.

Vierailija
9/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän on oikea einesten valtakunta!

Vierailija
10/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli usein esim. kaupan makaronilaatikkoa, maksalaatikkoa ja kalapuikkoja. (Tämä oli ehkä enemmän jo 1980-luvun puolella) Itse ei tulisi mieleenkään ostaa makaronilaatikkoa valmiina, on niin pahaa ja helppo tehdä itsekin.

Vierailija
11/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jotain lanttua, porkkanaa ja perunaa.

Ei mun vanhemmilla ollut varaa ostaa ulkolaisia tomaatteja tai kurkkuja silloin.

Suurin herkku meidän taloudessa (tai siis minun mielestäni ) oli SILLOIN 80-luvun alussa säilyke herneet ja Jalostajan Italian pata.

Pakastin meille tuli vasta vuonna 1986 joten meillä ei edes pakasteita ollut mun alkulapsuudessa.

Vierailija
12/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin asumaan isäni luokse avioeron jälkeen, elin seuraavat 10 vuotta eineksillä :(. En tosin omasta tahdostani...myöhemmin kävi ilmi että kolesterolini ym. arvoni ovat päin peetä! Vituttaa vieläkin, että isä syötti niitä eineksiä ym.

Vierailija
13/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika moni meistä 1970-luvulla kasvaneista on ollut eineksien varassa, mutta nykykolmekymppiset osaa ja haluaa tehdä ruokaa itse.

Meillä syötiin kotiruokaa, eineksiä alkoi tulla kehiin vasta kun oli murrosiässä eli 90-luvulla. Itse tein kotiruokaa kotiäitinä ollessani, nyt käytän enemmän eineksiä ruuanlaitossa, kun käyn töissä.

Vierailija
14/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kotimaisia kasviksia

Vierailija
15/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään perheessä käytetty eineksiä vaan tehtiin yksinkertaista kotiruokaa (äiti ei tosiaankaan ollut mikään gourmet kokki ;) Ravintolassa syömässä käytiin äärettömän harvoin. Silloin se ei ollut tapana, kaveritkaan eivät käyneet.

Vierailija
16/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana.

Vierailija
17/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun äiti teki itse, joka päivä kaksi lämmintä ateriaa.

Vierailija
18/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä oli usein esim. kaupan makaronilaatikkoa, maksalaatikkoa ja kalapuikkoja. (Tämä oli ehkä enemmän jo 1980-luvun puolella) Itse ei tulisi mieleenkään ostaa makaronilaatikkoa valmiina, on niin pahaa ja helppo tehdä itsekin.

Vierailija
19/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluko olet?

Vierailija
20/21 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käytä tarpeeksi mausteita

Ite vippaan toisinaan mukaan sitä Creme bonjour cuisina yrteillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi