Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajia linjoilla?

Vierailija
23.04.2008 |

Meidän lapsellamme oli tällä viikolla englannin koe kappaleista 14-18 ( näin oli ilmoitettu ja kaikilla lapsilla näin luki vihkoissaan ). Koe oli kuitenkin kappaleista 19-20, eli seuraavista kappaleista joita ei ole vielä käsitelty ollenkaan. Opettaja oli sanonut lapsille, että tämäkin koe vaikuttaa tulevaan kevätarvioon varsinkin jos on mennyt huonosti. Kuinka on? Voiko tuo koe olla perustana arvioinnille jos koko koealueen ainesta ei ole edes aloitettu käsittelemään koulussa ( kyseessä on 4. luokkalaisista ). Sen ymmärrän, että hyvin mennyt koe vaikuttaa positiivisesti tulevaan numeroon, näyttäähän se, että oppilas osaa kieltä laajemminkin, mutta mietityttää tuo huonosti menneiden kohtalo. Oma lapseni sai kokeesta seiskan ja se on hänelle normaali numero, joten ihan hyvin meni.. Onko opettajalla oikeasti valta teetättää koe ihan mistä tahansa asiasta ennalta ilmoittamatta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan koe kumminkin ollut noista ensin mainituista kappaleista?

Mikä sai päättelemään, että koe olisikin ollut seuraavasta alueesta? Ja mikä aine kyseessä?

Opettajat yleensä ovat sen verran kartalla tekemisistään, että eivät pidä kokeita alueesta jota ei vielä ole käsitelty.

Vierailija
2/3 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Luokanope, josta ko. tilanne kuulostaa todella oudolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ehdottomasti yhteyden opettajaan ihan ystävällisessä tiedusteluhengessä. Jos sama opettaja opettaa monta neljättä luokkaa, on tässä voinut käydä ihan inhimillinen erehdyskin... Itse olen ainakin joskus laittanut vahingossa kokeeseen tehtäviä jostain asiasta, mitä ei ollakaan juuri sen luokan kanssa ehditty käsitellä, ja kun oppilaat ovat asiasta huomauttaneet, olen jättänyt sen tehtävän arvioimatta tai antanut siitä korkeintaan lisäpisteitä.

t. yläkoulun opettaja