Linnealle vaikeuksia löytää sopivaa toista nimeä!
Hei!
Toisen tyttäremme ristiäiset ovat alle kahden viikon päästä ja täydellistä nimeä ei tunnu löytyvän. Etunimen suhteen olemme yhteisymmärryksessä päätyneet Linneaan, mutta toinen nimi tuottaa vaikeuksia. Tarkoituksena on antaa tyttärelle kaksi nimeä kuten isosiskollakin. Kovin pitkää toista nimeä en haluaisi, koska sukunimemme on melko pitkä. Vaikeuksia tuottaa myös sukunimen suuri L-pitoisuus, sitä haluaisin välttää toisessa nimessä.
Tällä hetkellä mietinnässä ovat:
Linnea Eliisa (L löytyy toisestakin nimestä, muttei silti kuulosta kovin pahalta sukunimen kanssa)
Linnea Eerika
Linnea Inkeri
Linnea Susanna (ehkäpä liikaa änniä)
Mikä näistä mielestänne kuulostaa parhaalta?! Lisää ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!
Ps. Adiela, meidän esikoistyttäremme nimi on Saimi. Mikäs teidän Linnean toinen nimi on? =)
Kommentit (22)
hannahto:
Anna palaa vaan, jos itse tykkäät :-).
Mutta olet oikeassa ettei se varmaankaan oikeasti ketään haittaisikaan, vaikka Helmiinan antaisimmekin neidille toiseksi nimeksi. Ehkä vaan vähän mua...
Todennäköisimmin tyttäremme nimi tulee kivoista ja sointuvista ehdotuksista huolimatta olemaan joko Linnea Eerika, Linnea Eliisa tai Linnea Inkeri.
Mun valinta olisi varmaan juuri Linnea Vilhelmiina, jotenkin sointuva ja kaunis kokonaisuus. Mutta teillähän oli jo vaikka mitä hienoja vaihtoehtoja
Linnea Eliisa
Linnea Eerika
Linnea Inkeri
kaikki hyviä. Mua ei kukka-kukka haittaisi yhtään.
Nämäkin ehkä ovat jo tulleet mutta heitetään pohdintaan vielä pari. Jos halusit suomalaisen nimen, mikä ettei jatkaisi kukkateemalla?
Linnea...
Orvokki
Talvikki
tai entä
Minerva
Vellamo
Mielikki