Naisen haluttomuuden syistä
Mä olen kotona lasten kanssa 24/7, mä hoidan ne 24/7, lapset 1v ja 2v, mä herään niiden itkuihin 3-4x yössä, nousen aamulla klo 06. 15, laitan puurot, vien ulos, syötän, siivoan, pyykkään, kuuntelen huudot, itkut, koko ajan jompi kumpi vaatii tai haluaa jotain, ei hetkenkään hiljaisuutta kun nukkuvat päiväunetkin eri aikoihin. Toinen huutaa, toinen haluaa olla sylissä, luetaan kirjaa, molemmat haluaa olla sylissä.
MUN LÄHELLÄ ON KOKO AJAN JOKU JA KOKO AJAN JOKU VAATII MULTA JOTAIN!!!
Mies tulee töistä kotiin, heittää likaiset vaatteet parhaassa tapauksessa eteisen tai vessan lattialle, pahimassa keittiön tai olohuoneen pöydälle. Kengät jää keskelle lattiaa vaikka kenkäteline on vieressä, noin. 20cm vasemmalla.
Hän syö, menee 2h päiväunille, herättyään pyytää kahvia, siirtyy tietokoneelle. Pyydän tekemään jotain: " laitatko tiskit?" saan vastauksen " ihan kohta" .
Minä touhuan lasten kanssa ja yritän parhaani mukaan siivota samalla jotain nurkkaa. Jompi kumpi lapsista roikkuu lahkeessa kiinni koko ajan, toinen haluaa maitoa, toinen potalle, mies istuu koneella.
Kun pyydän: " vietkö pojan potalle?" , saan vastauksen: " mä alan just laittaa niitä tiskejä"
Ilta kuluu, mä hoidan puurot, pisut, pesut, pusut. Luen sadut, kuuntelen huudot kun ei haluta käydä nukkumaan, toisella on peitto väärin päin, toinen haluaa juuri sinisen tutin, valkoinen, punainen tai violetti EI KÄY, pitää olla sininen!
Minä konttaan pitkin lattioita ja etsin hädissäni sinistä tuttia että huuto loppuisi, samalla olen käynyt hakemassa nuoremman noin 3x koiran vesikipolta takaisin sänkyynsä ja kuivannut kipon ympäriltä lattian yhtämonta kertaa. Lopulta rääkäisen: " voitko v*ttu auttaa sen tutin etsinnässä et saan noi nukkumaan!"
Mies nousee vihaisena koneelta, heittää tyynyt sohvalta lattialle ja toteaa ettei löytynyt ja palaa koneelle. Lopulta löydän sinisen tutin ja noin tunnin nukutusrituaalien jälkeen lapset nukkuvat. Klo on n.22. 00.
Kun kuivaan keittiön lattiaa viimeistä kertaa seisoo mies tiskikoneen edessä raottaen kantta ja kysyy onko koneessa puhtaat vai likaiset? Vastaan että puhtaat ja että kun kerran on saanut jo kannenkin auki niin voi ihan itse katsoa sisälle eikä kysellä.
Mies palaa koneelle tai alkaa katsoa telkkaa.
Nostan aamun pyykit narulta ja vien ne kaappiin, nostan koneesta pyykit kuivumaan ja laitan sen yöksi pyörimään jotta aamulla voin taas nostaa pyykkiä kuivumaan.
Siivoan eteisen, kerään lelut lattioilta, kerään ne sohvatyynyt lattialta ja asettelen sohvalle. Tyhjennän roskikset ja vien eteiseen odottamaan. Kerään astiat tietokonepöydältä ja vien keittiöön. Tiskejä ei ole laitettu. Kysyessäni miksi? Saan vastauksen: " no kun siellä oli puhtaat"
Ahaa! kun koneessa on puhtaat tiskit niin niitä ei voi nostaa kaappiin ja laittaa likaisia sisään? Mielenkiintoista.
Siivoan keittiön ja laitan tiskikoneen pyörimään.
Koira pyörii jaloissa, kysyn mieheltä onko koiran kanssa käyty? Hän ei ole ehtinyt. Kello on 23. 15, lähden koiran kanssa lenkille ja vien roskat.
Tulen kotiin, käyn suihkussa ja olen väsynyt. Mielessä käy seksi mutta myös aamu kuuden herätys. Olisi mukava sekstata jos vain jaksaisi. Samalla muistan pyyntöni tiskeistä, edes sen vertaa ei voinut auttaa. Käy vituttaa ja menen sänkyyn. Nukahdan.
Mies tulee viereen ja haluaa seksiä. Sanon etten jaksa.
" Miten sua voi aina väsyttää?" ihmettelee mies. No mitenköhän? Ihmettelen minäkin. Käymme keskustelun läpi, mies lupaa auttaa enemmän. Rakastelemme. Klo on 00.45, mies nukkuu, koska rakastelimme en saa unta, uniaikani on mennyt ohi. Siirryn sohvalle katsomaan telkkaa, nukahdan.
Toinen lapsista herää ja yörumba alkaa, mies nukkuu, minä ravaan lasten luona ja nukun vuorotellen heidän vieressään.
Lapset herättävät, klo on 06.15, päivä alkaa alusta. Mua väsyttää mutta ei voi mitään.
Joka päivä on samanlainen, illoissa on eroa. Jos joku ilta pysyn kovana ja vaadin että saan nukkua, mies menee koneelle, runkkaa niin että varmasti kuulen ja tulee lopuksi kiittämään mua hyvästä seksistä.
Itken ja nukahdan. Ravaan yön lasten luona ja seuraavana päivänä olen " yllätysyllätys" taas väsynyt.
Meillä on 2 pientä lasta, minä hoidan kodin ja lapset, kokonaan. Meillä harrastetaan seksiä 1-3 ketaa / vko. Silti AINA, ihan joka kerta kun haluaisin käydä vain ja ainoastaan rauhassa nukkumaan saan kuulla KUINKA MEIDÄN SEKSIELÄMÄMME ON KUOLLUT EIKÄ HÄN KOSKAAN SAA KUN HALUAA! Täh?
Silti miehellä ei tule mieleen että jos vaikka siivoaisi edes omat jälkensä (kengät telineelle, likavaatteet likapyykkikoppaan, astiat keittiöön ym. ym. ) niin auttaisi mua jo todella paljon! Mutta ei. Se, että hän käy töissä, vapauttaa hänet KAIKISTA kotiin liittyvistä askareista. Oli kysessä kotityöt, lastenhoito, koiran ulkoilutus tai mikä muu vastaava. Viikonloput ovat hänen ainoita vapaapäiviään, silloin hän toivoo saavansa nukkua pitkään ja käydä vaikka poikien kanssa illalla kaljalla. Sunnuntaina hän kyllä omien sanojensa mukaan olisi herännyt lasten kanssa mutta kun nukkui niin sikeästi ettei kuullut kun he heräsivät.
Se että minä olen päivät kotona, vapauttaa minut KAIKISTA kodin ulkopuolelle liittyvistä asioista, ellen hoida jostain lastenvahtia. JOSKUS pääsen käymään illalla kaverin kanssa shoppailemassa ilman lapsia. Kun tulen kotiin, KAIKKI kotityöt on tekemättä ja kamala kaaos, saan ekana alkaa vaihtaa vaippaa ja syöttämääm lapsia ja laitamaa niitä nukkumaan.
Jos paivan aikana halaan tai suukotan miestä, se tarkoittaa HÄNEN MIELESTÄÄN illalla seksiä. Jos hän halaa tai suukottaa minua, hän ei tee sitä ellei HALUA SEKSIÄ.
Että tämmöistä.
Asia tietty eri, jos te miehet OIKEASTI AUTATTE VAIMOJA SIELLÄ KOTONA, mutta jospa yrittäisitte enemmän tehdä kotitöitä niin vaimokin piristyisi. Meillä ainakin mun halujen varma nostaja on se, että mies (joskus harvoin) hoitaa koko illan lapsia, siivoaa ja tekee ne mun normi hommat. Tätä tapahtuu ehkä kerran puolessa vuodessa. Mutta joskus kuitenkin ;)
Kiteytettynä, mun haluttomuuden syy on: VÄSYMYS ja kaikille varmaan tuli selväksi MIKSI!
Kiitos, nyt helpotti :)
Kommentit (15)
Hei!
Tulosta viesti ja lueta se miehelläsi, vaikka et usko niin hän saattaa yllättyä: " näinkö naiseni tilanteen kokee?" TAI sitten se toimii hyvänä pohjana keskustelulle, miksi meillä homma toimii näin, suostunko itse jatkossa tähän, jaksanko tätä, kokeeko mies tilanteen samalla tavalla?
Jos päätät jaksaa vaikka miehesi ei keskustelemalla asiaa jaksa tai halua ymmärtää sinun kannaltasi, niin silloinhan sinun on päätettävä haluatko jatkaa entiseen malliin. Sinulla on kuitenkin oma elämäsi omissa käsissäsi, eikä kukaan muu elä sinun puolestasi. Jos jatkat jatkossakin " yksin" lasten ja kodinhoitamista niin silloinhan olet tilanteen hyväksynyt ja siihen on tyytyminen.
Seksi on kitenkin tosi tärkeä osa toimivaa parisuhdetta, sitäkin pitäisi jaksaa. Priorisointia, asioiden muuttamista tai hyväksymistä siis.
Terv. Nokinenä
mutta miten ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa? Oletko onnellinen? Itse en ainakaan kovin kauaa (edes lasten takia) olisi suhteessa, jossa vain annan, annan ja vielä annan, enkä ikinä saa mitään takaisin.
Kotiäitiys on sinun TYÖSI, tuo on naurettavaa, että koska olet kotona, olet muka lomalla. Kyllä voin omasta kokemuksesta kertoa, sekä kotiäitinä, että työssäkäyvänä olleena, että on monin kerroin rankempaa olla kotona lapsen kanssa, kuin käydä töissä ja minulla oli vain yksi lapsi.
Ne on teidän molempien lapsia ja koti on teidän molempien yhteinen, millä perusteella sinun pitäisi yksin huolehtia kaikesta siitä? Onnistuisiko, jos vaikka kirjoittaisit paperille kaiken mitä päivän aikana teet (aivan, väännät siis rautalangasta) ja näytät miehellesi? Ehkäpä hän ei oikeasti tajua, kuinka paljon sinun niskaasi jää.
Kylläpäs alkoi veri kiehumaan tuosta viestistäsi, harmi, että tilanteesi on tuollainen!
mutta jos joku nainen tuollaiseen alistuu ja noin patalaiskaa ukkoa kotonansa palvelee, niin ei voi muuta kuin ihmetellä...
Mutta kotiäidin työpäivä on sen aikaa, kun mies on töissä. Sen jälkeen alkaa yhteinen työpäivä, jonka aikana ei vedota siihen, että päivän aikana äiti teki lapsille ja lasten kanssa sitä sun tätä. Meillä tänä yhteisenä " työaikana" hoidetaan yhdessä lapset, tiskit, nukuttamiset ja hommat joita ei päiväsaikaan ole tehty (siivoukset ja ruuanlaitot). Lasten nukkumaanmenon jälkeen on sitä omaa ja yhteistä aikaa. Meillä vaimo ei kuitenkaan seksiin innostu eikä jaksa kuin sen kerran kuukaudessa. Ehkä se vaimo innostuisi seksistä, jos minä hoitaisin kaiken, kun tulen töistä kotiin ja vaimo vaan vetelisi päiväunia.
Mutta, tuli mieleen oma vastaava aika kun vaimo oli kotona 6 vuotta parin lapsen teon yhteydessä. Kaikki oli kateellisia että kun noin pystyy tekemään ja olihan se lapsille verraton juttu mutta suosittelen miettimään kyllä pari kertaa, nimittäin ei se ihminen ole mihinkään tyytyväinen. Hyvä ettei ero tullut siinä.
Minä joka kävin töissä en saanut olla missään hetkeäkään rauhassa. Kun kotiin tulee niin ensimmäisenä on kaikkeen väsynyt eukko vastassa. Eihän se edes osaa kuvitella että ukko tulee nyt TÖISTÄ kotiin ja ehkä TYÖpäivän jälkeen pitäisi saada vähän levätäkin. Sillä on ollut ne omat murheensa ja kiireensä ja se pieni piiri siellä koko päivän. Ei, vaimo kuvittelee että nyt alkaa hänen vapaa-aikansa, hänhän on raatanut koko päivän niiden lasten ja kodinhoidon kanssa. Ja yksi juttu. Nuo naiset alkaa oikeasti sekoamaan kun ne istuu muutaman vuoden hiekkalaatikon reunalla kuuntelemassa vaikka miten kahjojen ämmien vuodatuksia omasta elämästään. Kun ukko tulee kotiin töistä niin SE saa kuulla ne kaikki ja auta armias jos et jaksa kuunnella. " Naapurin Mervillä oli kuulemma vittu revennyt palasiksi synnytyksessä ja " Sua ei kiinnosta mun asiat ollenkaan" . " Minä oikeasti kaipaan aikuistakin seuraa välillä ja sinä vaan makaat siinä etkä edes kuuntele" .
Ylitöissä pääsi paljon vähemmällä.
Että paljon selkeämpi juttu kun molemmat käy töissä ja tulee neljältä kotiin ja jakaa sen jälkeen ne kotityöt tasapuolisesti keskenään. Nyt vaimo käy töissä ja ymmärtää että ne hommat mitä se ennen teki siellä päivän aikana tehdään nykyään työpäivän jälkeen eli SEN LISÄKSI illalla. Saa vähän perspektiiviä siitäkin puolesta.
Tehtiin aikanaan vaimon kanssa selkeä sopimus kun hän jäi kotiin: Kun olen töissä on hänkin kotona töissä. Kun tulen kotiin hommat tehdään puoleksi ilman että kummallakaan on erivapauksia. Tämä siis toimii myös toisinpäin: Tiedän että vaimo tekee yhtä paljon perheen eteen kuin minä vaikka ei olekaan ns. palkkatyössä.
Työnjako on toiminut hyvin ja seksi pelaa...
En tarkoita mitään kotiorjaa, mutta kyllä on saamaton tapaus jos ei kahdeksassa tunnissa saa valtaosaa hommista tehtyä, vaan niitä riittää vielä pitkälle iltaa. Eri asia sitten ääritapaukset, 10 lasta tms.
Tuo, mitä joku kirjoitti kotiäitien sekoamisesta, on täyttä totta. Paljon paremmin homma toimii kun molemmat on töissä, näkee nainenkin että ei sitä jaksa heti jorista syntyjä syviä kun on raskas duunipäivä takana. Kotona olevat ovat usein niin turhautuneita ja ehkä alitajuisesti tiedostavat saamattomuutensa, siksi pitää nostaa hirveä haloo siitä kumman vuoro on painaa tiskikoneen käynnistysnappulaa.
Lopetetaan siis päivähoidon demonisointi ja pistetään muijat töihin, siitä lähtee parisuhteen pelastus.
Vierailija:
Ehkä se vaimo innostuisi seksistä, jos minä hoitaisin kaiken, kun tulen töistä kotiin ja vaimo vaan vetelisi päiväunia.
Sitten se alkaisi päiväkahvittelemaan naapurin reiskan kanssa ja itkisi äitipalstoilla kuinka haluaa TOSIMIEHEN josta saisi vähän vastusta. Kun on niiiin epäkiihottavaa kun on tossukkamies joka vaan tekee kotitöitä eikä ikinä tee mitään repäisevää.
säälin ihmisiä jotka elävät noin. Miksi on pitänyt lapsia tehdä ja ottaa vätys mieheksi?
ei vaan voi tajuta.
n32
Vierailija:
säälin ihmisiä jotka elävät noin. Miksi on pitänyt lapsia tehdä ja ottaa vätys mieheksi?
Meillä oli parisuhde ihan kunnossa ja seksielämä ihan OK ennen lapsia. Siitä päivästä lähtien kun tieto lapsen saamisesta tuli, alkoi seksuaalinen alamäki. Ensimmäisen lapsen jälkeen kuvittelin asioiden palautuvan entiselleen. Tulihan vaimolle sitten halut takaisin, mutta vain siksi, että yritettiin toista lasta. Kun lapsi sitten oli " tilattu" , niin seksuaalinen alamäki vaan jatkui. Nyt seksittömyys on pikkuhiljaa tuhoamassa parisuhdettamme (minä tuhoan kun minä kärsin). Vaimolle ei seksittömyydestä ole mitään haittaa,paitse se mikä heijastuu minun käytökseeni ja olemukseeni.
Ei kai kukaan vätysmiehen kanssa varta vasten mene naimisiin. Suhteen alussa kaikki voi olla OK, kun vielä äsken sinkkuna ollut mies osaa hoitaa itse elämäänsä. Jossain vaiheessa jotkut vaan vaihtaa vaihteelle, jossa vaimo hoitaa kaiken.
Vierailija:
Sitten se alkaisi päiväkahvittelemaan naapurin reiskan kanssa ja itkisi äitipalstoilla kuinka haluaa TOSIMIEHEN josta saisi vähän vastusta. Kun on niiiin epäkiihottavaa kun on tossukkamies joka vaan tekee kotitöitä eikä ikinä tee mitään repäisevää.
Näitäkin on saanut täällä lukea...
... ja vielä koirakin juoksemassa jaloissa...
jaetaan perhevapaat. Äiti kotona ekan vuoden, isä toisen. Kyllä sitä avartumisen varaa on kummankin maailmankuvassa, niin kotonaolijan kuin töissäkäyjän. Tekee ihan älyttömän hyvää parisuhteelle pitkällä tähtäimellä! Suosittelen!
Oma vika, arki täytyy kyetä hoitamaan puolison kanssa sujuvammin.
T. Kodinhoitoon aktiivisesti osallistuva mies.
lajittelu olis mullekin sitä parasta esileikkiä..
Väsyneenä ei jaksa seksi innostaa.