Ruuhkakuut
Tässä mietin, että mikä mahtaa olla vilkkain synnytyskuukausi. Eli missä kuussa tai minä vuodenaikana syntyy eniten vauvoja? Oisko kellään hajua?
Kommentit (7)
Luulen, ettei ole juhannuksen voittanutta... mutta myös syys-lokakuut muistuttavat joulusta ja uudestavuodesta. Talvella on syytä lämmitellä peiton alla kynttilänvalossa.
eniten lapsia syntyy maaliskuussa ja vähinten marraskuussa. Mutta se ero syntyvien vauvojen määrässä ei ole mitenkään merkittävä.
..mun kans samalla luokalla oli ala-asteella 8 poikaa, joista 6 oli syntyny maaliskuussa.. :D Maaliskuu se siis varmaan on!!!
Vähiten lapsia syntyi helmikuussa (4 496), joulukuussa (4 550) ja marraskuussa (4 585). Eniten lapsia syntyi elokuussa (5127), heinäkuussa (5 108) ja maaliskuussa (5 085).
Luvut ovat siis noiden vuosien keskimääräisiä lukuja, ja kuten näkyy, erot eivät ole suuren suuret.
Kesäkuukaudet ovat kirineet maaliskuun ohi koska ihmiset suunnittelevat nykyään lastenhankkimisen tarkemmin. Kesä koetaan hyväksi ajankohdaksi vauvan syntymiselle, ja toisaalta " juhannusvahingot" eivät nykyaikana enää näyttele merkittävää osaa.
Viime vuonna pahin ruuhka osu LPKS.ssä ainakin heinäkuulle - onneksi ite " pääsin" synnyttämään kuun alussa ja saatiin vielä perhehuone. Täällä varmaan tekee toi kaamosaika tehtävänsä, ko lapset näkee maailman valosan aikaan ;)
-AJ-
Olen kuullut, että 23.3. olisi yleisin syntymäpäivä vuodessa. Itsekin tiedän 4 sinä päivänä syntynyttä.
Wiltsu
Juhannuksen juhlien jälkimainingit?! =]