Auttakaa pyykinpesu ongelmassa!
Mulle on joskus käynyt niin, että läjä vaatteita on märkänä jäänyt liian pitkäksi aikaa kasaan ja nyt ne haisee homeelle. Eikä se haju tunnu lähtevän vaikka kuinka niitä pesee. Kyse on 40 asteen vaatteista, 60 asteen pyykillä ei ole tätä ongelmaa, haju lähtee seuraavassa pesussa.
Tai olisiko teillä joku muu teoria mistä tuo haju on peräisin? Ja ennen kaikkea: millä siitä pääsee eroon?!
Kommentit (3)
kai mun täytyy sitten laittaa 60 asteeseen ja toivoa että värit pysyy. Ajattelin, että olisiko ollut mitään ainetta, jota olisi ensin voinut kokeilla. Jotain etikka juttua vaikka.
Tosi harva 40 asteen vaate menee pilalle 60 asteessa. Päin vastoin on pahempi, värit lähtee helpommin liian kylmässä vedessä.
kai mun täytyy sitten laittaa 60 asteeseen ja toivoa että värit pysyy. Ajattelin, että olisiko ollut mitään ainetta, jota olisi ensin voinut kokeilla. Jotain etikka juttua vaikka.
fleecevaatteet varsinkin alkaa tosi helposti haista jos ei konetta tyhjää sillä sekunnilla kun se lopettaa pesun. Syytä en tiedä.
Pese vaatteet 60 asteessa jos suinkin uskallat, se auttaa. Monet vaatteet kestää sen vaikka lukisikin 40astetta.