Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Refluksi ja raskaus?

18.04.2008 |

Onko jollakin muulla vaivana refluksia? Itsellä kaksi lasta ja kolmas toiveissa, mutta refluksi hirvittää. Edellisten raskauksien aikana ei mokomaa vaivaa onneksi ollut, vaan on tullut tässä raskauksien jälkeen.

Syön vaivaan lääkettä (Somac) joka ikinen päivä, olen yrittänyt välillä lopettaa, mutta en pysty, heti alkaa korventamaan. Tätä lääkitystä ei ainakaan voi raskauden aikana käyttää, mutta jotain ilmeisesti voi. Mitä lääkkeitä olette käyttäneet ja ovatko olleet riittäviä?

Mikään Rennie/Gaviscon linja ei kyllä tähän auta. Lääkärini puhui Ranitidinista - onko kellään kokemusta, auttaisiko? Omeprazolistakin olen kuullut, että voisi käyttää. Kokemuksia (mielellään rohkaisevia...) kaipaisin siis.

Hilpsu

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös refluks-tauti ja palleatyrä. Odotan perheeseemme toista lasta. Esikkoa odotaessa sain Nexiumilla tilanteen rauhoittumaan ennen raskaaksi tuloa ja närästys alkoikin vaivaamaan vasta keskiraskaudessa. Käytin neuvolalääkärin ohjeesta satunnaisesti Zantac-poretabletteja, mutta paras apu tuli homeopaatin luota. Käytin siis homeopaattisia lääkkeitä.

Nyt toisessa raskaudessa refluksi on oireillut alusta asti ja ylävatsakivut ovat välillä olleet koviakin. Olenkin menossa taas homeopaatin luo hakemaan uutta reseptiä.

Tsemppiä vaivaasi! Kuulosti siltä, että sun oireet ovat voimakkaammat kuin omani. Ei käy kateeksi! Voisitko sinäkin käydä homeopaatilla? Itse koin ratkaisun hyväksi myös sen takia, että syömäni homeopaattiset lääkkeet olivat täysin turvallisia sikiön kannalta.

Paukee rv12+0

Vierailija
2/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Oireeni vaihtelevat, välillä vatsa on ärtyneempi ja välillä taas selkeästi parempi. Minulla on astma ja ajoittaiset kortisonitablettikuurit ovat aiheuttaneet tämän inhottavan vaivan. Ruokavalio auttaa kyllä paljon ja stressin vähennys myös. Pelottaa vain se, että jos tilanne menee pahaksi, niin haluaisin tietää, että apua on tarjolla.

Homeopatiaa en ole koskaan kokeillut, mutta kaikki keinot ovat kokeilemisen arvoisia. Mistähän näitä homeopaatteja löytää?

Tsemppiä sinulle raskauteen, toivottavasti refluksi pysyy kurissa!

Hilpsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää myös nuista homeopaattisista lääkkeistä. Itse en kyllä ihan suorilta niitä uskaltaisi käyttää, koska kaikki luontaistuotteethan ovat kiellettyjä raskausaikana. Mutta jos jos joku " lääke" on tutkittu ja turvallinen, ni toki.

Minkä nimistä homeopaattista lääkettä käytitkään?

Vierailija
4/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi lasta, joiden jälkeen todettu refluksi. Nyt odotan kolmatta viikolla 33. Ja on ollut suurempia ongelmia refluksin kanssa vasta noin 28 viikolta alkaen. Somacia ei saa syödä raskaana ollessa, käsikauppalääkkeet joita saa raskaana ollessa kuten rennie voi kokeilla. Minulle lääkäri sanoi, että katotaan sitten loppuraskaudessa jos oireet käy sietämättömiksi, jos vois jotakin lääkettä antaa. Oon kyllä kärvistellyt vaan eteenpäin polttavan rintakivun kanssa. Oksennustakin nousee joskus suuhun saakka, mutta eihän tätä kauaa enää kestä...Jotenkin vaan sen kestää kun ajattelee, että sitten saan (toivottavasti imetysaikana?) käyttää helpottavaa lääkettä. Kovasti tsemppiä ja rohkeutta sinulle!

Vierailija
5/7 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lääkäritkin kehottaa kärvisteleen. Jos on oikeasti refluksi eli mahanesteet nousee ruokatorveen, ni ei siinä kannata hirmu kauaa kärvistellä koska aika nopeeseen saa itelleen vaan ruokatorventulehduksen. Ja voin kertoa, että se on TODELLA tympeä vaiva! Uusii helposti ja tuntuu että mikään ei auta. Tulee rintakipua, kainalokipua jne.

Vierailija
6/7 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kaksi kertaa raskaana ja kaksi täysin tervettä lasta olen saanut. Paha refluksi on myös, ja keskiraskaudessa sain Ranixalia neuvolalääkäriltä. Soitin vielä teratologiseen keskukseen ja varmistin, että tuota lääkettä SAA käyttää!

Aivan loppuraskaudessa jouduin turvautumaan Omepratsoliin, ja neuvolalääkäri kirjoitti senkin reseptin.

Vierailija
7/7 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saanut ranixal-reseptin jo valmiiksi, mutta vielä en ole onneksi tarvinnut. (Mulla viime kesä meni somac:ia syöden)

Mun neuvolalääkärillä oli itellään paha refluksi, ja sanoi syöneensä nexiumia koko oman raskautensa ajan ja terve vauva tuli.