Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P-KKS:n ultrasta kysymys

18.04.2008 |

Kävin vuosi sitten synnytysarvioultrassa P-KKS:ssä ja silloin sinne oltiin hankkimassa uutta ultralaitetta. Tietääkö kukaan kuinka hyvän hankkivat? 4 D? Tsekkaavatko sillä rakenneultrassa tarkemmin jos 4 D vai käyttävätkö " vanhoja metodeja" ?

AIHA np-ultraa odottaessa rv 10+5

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tekivät ainakin np-ultran ihan " normaalina" ultrana. Hyvä se laite tuntui olevan, vauva näkyi selvästi vatsan peitteiden päältä ultrattuna rv 12+4. Katsoivat napanuoran virtaukset jne. (näkyivät väreinä).

Aiemmin ainakin (mulla edellinen raskaus vuonna ' 99) tekivät np-ultran emättimen kautta. Aloittivat kyllä nytkin tutkimaan emättimen kautta, mutta vauva halusi sitten näkyä paremmin vatsan päältä tehtynä. Eikä silloin vuonna 1999 noista napanuoran virtauksien sun muitten näkymisistä ollut tietoakaan..

Ensi viikolla olenkin sitten menossa rakenneultraan! Saas nähdä saadaanko tulokkaan sukupuoli selville!

Pömppänä

Vierailija
2/4 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että pyrkivät sitten tarjoamaan mahdollisimman monelle 4D ultrauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin erilainen kokemus oli omat np- ja rakenneultrat nyt joulukuussa -07 ja helmikuussa -08 kuin vuonna 2006, kun odotin kolmatta lastamme.

Joulukuussa np-ultra tehtiin kylläkin emättimen kautta ja muistutti enemmän " entistä" ultrakuvaa, mutta tuo rakenneultra oli aivan erilainen. Kätilö sai todella tarkkaa kuvaa pysäyttäen ja suurentaen eli olisko laite sellainen, että 4D:n saa käyttöön tarvittaessa..? Ja kyllä, meille ainakin kerrottiin sukupuoli, hyvin selvästi näkyi uloke vauvan jalkojen välissä ;) Toki kätilö sanoi, ettei ole 100% varma, mutta hänen mielestään se ei voinut olla muutakaan.

-piias- ja masu rv30+4

Vierailija
4/4 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietääkseni PKKS 4d löytyy, mutta sitä käytetään vain jos lääkäri tarvitsee tutkia tarkemmin eli jos jotain lisätutkimuksia tarvitaan. Itse olen käynyt nyt parissa ultrassa ja ihan normaaleilla laitteilla on ultrailtu.

Suinuulta kysyin 4d hintaa ja olisi muistaakseni noin 170¿ (kysyin joulun aikoihin ja en ole ihan varma oliko hinta tuo), joten turhan kallista minulle.

vko 30 + 5