MUURAME-talon valinneille
Kuinka paljon pitää maksaa lisää, jos valitsee MUURAME-talon avaimet käteen systeemillä? Tarjouspyyntö ollaan jos kyseiseltä firmalta saatu.
Siis mitä pitää tehdä itse ennekuin MUURAMETALOT jatkaa. Siis pohjatyöt, liittymät yms. Miettinnä alla on tuo talopaketti. Vai kannattaako valita joku muu paketti ja tehdä itse? Kumpi tulee edullisemmaksi? Haaveissa olis 5 h + keittö n. 10-130 neliötä.
Kommentit (3)
Voin todella lämpimästi suositella! Ovat tehtaalla erittäin joustavia ja palvelu hyvää! Hinta- laatusuhde kohdallaan.
Seuraavat työt kuuluvat asiakkaalle:
* tontin hankinta
* vastaavan mestarin ja KVV: n palkkaaminen
* lupien hankkiminen (tää on paskamainen homma, lippua lapun perään...)
* sähkö ja vesiliittymien hankkiminen
* tontin raivaus ja muut tonttityöt sorapatjaan asti (sis. salaojitukset, routasuojat jne.)
* työmaaroskien poiskuljetus
* talon julkisivumaalaus
* pihan laitto, nurmikko yms.
Tuossapa nuo, piis of keik. Meillä nyt maaurakoitsija tekee pohjia. Salaojat laitettiin tänään. Mieheni joka ei todellakaan ole raksaimmeinen, lapioi sujuvasti soraa ja kaivuri kaivoi. Ei tarvitse tietää itse mitään, maaurakoitsija neuvoo. Pohjien teko vie 4-5 päivää, routa- ja vyörysuojat ehkä saman verran.
Tontin raivaus tehtiin talkoilla ja se oli ihan kivaa hommaa.
Kohta tulee Muurametaloilta tekemään perustukset ja elementit tuodaan toukokuun puolessa välissä. Sitten alkaa sisätyöt ja talon luovutus on heinä- elokuun vaihteessa =)
Kaikki on sujunut tähän mennessä todella mutkattomasti. Budjetista on paha mennä sanomaan yleisesti mitään, koska on olemassa niin erilaisia tontteja ja sekin ratkaisee, rakentaako pääkaupunkiseudulle vai toiselle puolelle Suomea. Meillä budjetti ilman tontin hintaa 200 000¿ ja on laskettu reilusti yläkanttiin. Tähän siis laskettu KAIKKI nurmikkotöitä ja istutuksia myöten.
Toimitusajat eivät ole kovin pitkät. Nyt jos tilaa, niin toimitus ajoittuu luultavasti loppukesään ja jo vuoden loputtua asutte uudessa kodissanne =)
Tuo oman työn osuus muissa valmistaloissa on vähintäänkin sen mitä tässä. Joissakin joutuu jopa itse päivittäin käydä siivoamassa työmiesten jäljet ja olla apumiehenä rakentajille. Muuramella ei tarvitse.
Siis asuinpinta ala saisi olla 120-130 neliötä...