Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tulis seka etunimi etta sukunimi valiviivalla, jos ottaisin yhdysnimen sukunimeksi. Nain papereissa. Olisko ihan mahdoton ajatus?

Vierailija
18.04.2008 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina-Katariina Peltola-Laaksonen olisi aika naurettava, mutta Anna-Maija Aalto-Mäkelä kuulostaisi ihan hyvältä.

Vierailija
2/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan oma nimesi ja sano miehelle, että ottaa sun nimen jos haluaa yhteisen teille molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sukunimi sama kuin isällä. Päätin aikoja sitten pitää oman nimeni, mies olisi halutessaan voinut ottaa minun. Ei ottanut. Ihan ok systeemi ollut.

Vierailija
4/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisuudesta niin väliä, mutta meillä valittiin perheen yhteinen sukunimi sen perusteella, että mulla on lyhyt ja ytimekäs sukunimi. Miehellä oli pidempi ja väliviivalla.

Nyt meidän perheessä kaikilla on 3 kirjaiminen etunimi ja naseva 3 kirjaiminen sukunimi.

Appivanhemmat eivät vieläkään ole hyväksyneet päätöstämme...

Vierailija
5/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä itse ottanut kaksoisnimeä jos etunimeni olisi kaksiosainen.

Vierailija
6/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sanooko kaikki sua " marja-leenaksi" tms vai " marjaksi" ? Ehkä voisit aktivoida vain tuon ekan nimen jos haluat kovasti kaksiosaisita sukunimeä?

Vierailija
7/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä jo vähän outoa. Oli siis tyyliin: Anna-Maija Repo-Nykänen-Aalto-Lahtinen

Vierailija
8/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tsoi nätti ja harvinainen sukunimi (vain omaa sukua olevat on saman sukunimen omistavia, yhteensä alle 20) ja olen kauan sitten pättänyt, että siitä en luovu. Miehellä melko tavallinen sukunimi (muistaaksnei jotain 500) Miehelle ja hänen perheellensä olisi todella tärkeetä, että ottaisin heidän sukunimen, minun suvulleni ja perheelleni taas tärkeetä, että pidän oman sukunimeni. Olisi kuitenkin kiva olla " perhe se ja se" siis esim perhe Virtanen ym. Eikä niin, että on ihan eri sukunimet. Lapsille haluan ehdottomasti oman sukunimeni, ja mies omansa. Lapsia ei vielä ole. Vähän aikaa mietin tuota sukunimien yhditämistä, mutta sitten tajusin, että sekä minulla, että miehelläni on kaksoisnimi, ja tämänlisäksi miehen sukunimessäkin on viiva (siis yli-peltomaa, mansikka-aho tyylillä) Joten nimi näyttäisi todella tyhmältä tyyliin:

Kyllikki-Orvokki Virtanen-Mansikka-ah.

Tällähetkellä en tiedä yhtään mitä noiden sukunimien kanssa tehdään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi