Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkivuotoa vai menkat - vauva 6 viikkoa

Vierailija
03.12.2008 |

Varsinainen jälkivuoto kesti tällä kertaa 4 viikkoa ja nyt on ollut vuodotonta 2 viikkoa. Äsken alkoi taas vuotaa verta ihan reilusti ja ihmettelenkin mitä on - menkat vai jälkivuodon rippeitä?

Olisin todella pettynyt jos kuukautiset alkaisivat näin pian! Kahdesta aiemmasta ne ovat alkaneet vasta 9-10 kk synnytyksestä, kun vauva on lopettanut yösyönnit kokonaan. Täysimetän tätä vauvaa tietenkin vielä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lekuri sanoi että ei ole tod.näk. menkat, mut on ihan tavallista..........

Vierailija
2/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tavallista että se loppuu hetkeksi ja alkaa uudestaan sitten. Mulle ainakin on aina käynyt niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesti jälkivuoto 5 vko, viikko väliä, sitten alkoi menkat ja taas uudet menkat 2 vko päästä..

Vierailija
4/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksessa sanottiin et voi olla menkat... mutta enpä tiedä varmaksi sanoa. jälkivuoto kesti 5vka ja sit viikon väli ja taas vuotoa viikko(runsaampaa ku jälkivuoto). mut jos olikin menkat niin seuraavat tuli vasta kolmen kuukauden päästä.

Vierailija
5/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kumpi vaan. Kantsii ottaa jälkitarkastuksessa puheeksi. Voi siellä olla jotain tulehdustakin. Jos siis tulee kipuja, niin heti lääkäriin.

Mä kyllä veikkaisin jälkivuotoa.

Vierailija
6/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että jälkivuotoa kesti kolme viikkoa ja siitä kahden viikon päästä alkoi vuoto. En itsekkään älynnyt ensin niitä menkoiksi, mutta vuosi kolme-neljä päivää, kuten menkoissakin ja siitä sitten palasi kierto taas 28-30 päivään säännölliseksi eli menkat ne ekat varmaan oli.

Vierailija
7/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti jälkivuoto 6 viikkoa, sitten oli parin viikon tauko ja sit alkoi menkat. Itsekin epäilin eka jälkivuodoksi, mutta seuraavat menkat alkoi taas tasan 4 viikon päästä eli eiköhän ne menkat ollu. Sitten otinkin hormonikierukan ja sen jälkeen kaikki vuodot loppui kuin seinään:) Täysimetin ekat puoli vuotta ja edelleen imetän, vauva pian vuoden.

Vierailija
8/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi esikoisesta menkat tasan 6 vkoa synnytyksestä, keskimmäisestä ja kuopuksesta meni onneksi vähän pitempään, mutta kummankin kohdalla alle 3kk synnytyksestä. Täysimetyksellä ei oo mitään tekemistä asian kanssa, ainoa mihin toi voi johtaa, on, että menkojen ajaksi maidontulo vähän vähenee.. tai mulla se väheni juuri ennen menkkojen alkua, sitten kun vuoto alkoi maidontulokin taas lisääntyi.

Vierailija
9/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuoto oli 3vko, sitten 3vko tauko ja alkoi vuoto. Siitä sitten tulikin suht säännöllisesti menkat. Kakkosen jälkeen menkat alkoi vasta 8kk synnytyksestä. Molempia olen imettänyt pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän