Onko minua lapsena käytetty hyväksi? Nyt 40 alkaa olla outoja unia
Lapsuuteni perhe oli viinanhuuruinen, enkä muista aika paljosta mitään, mutta muistan esim. että yksissä äitini huurujuhlissa olin nukkumassa ja vieras mies tuli huoneeseeni, riisuutui ja alkoi kiivetä sänkyyn. Siihen filmi katkeaa.
Nyt 40:senä olen alkanut nähdä toistuvasti erilaisia unia joissa olen alistettu, hyväksikäytetty ja häpeän mutta en uskalla sanoa ei, pelkään että kukaan ei usko minua jos väitän että en halunnut.
Mitä ihmettä?
Kommentit (2)
Asia kannattaa kuitenkin käydä läpi ammatti-ihmisen kanssa, jotta se ei jää vaivaamaan vaan saat sen " pois elimistöstäsi" . Eli suosittelen terapiaa. En suosittele asian läpikäymistä perheenjäsenten tai mahdollisen tekijän kanssa, koska et saa siitä sitä mitä tarvitsisit - kokemuksesta ei tule terapeuttinen, koska ihmiset yleensä kieltävät nämä asiat tiukasti ja leimaisivat sinut valehtelijaksi. Et saa asian myöntämistä, anteeksipyyntöä etkä hyvitystä. Ammattilaiselta saat sen tuen ja korjaavan kokemuksen, jota tarvitset.
Voi olla että mitään varsinaista hyväksikäyttöä ei ole tapahtunut, voithan nähdä painajaisia silti. Säikähdys oli varmaan kuitenkin aika suuri siinä tilanteessa.
Ehkä tärkein on sinun oma toipumisesi ja peloista pääseminen, ei ehkä se mitä todella tapahtui.