Millä saan estettyä, sisareni suunnittelee miehensä ja lapsensa kanssa
matkaa , kiertomatkaa Afrikkaan, 8kk vauvan kanssa? Olin niin kauhuissani että , emme ole puheväleissä olleet 2 viikkoon, ? apua
Kommentit (10)
Tai toki Afrikkaan voi vidä vauvan, jos asuu siistissä ja tasokkaassa hotellissa, Kiertomatka ei ehkä oo paras idea... Varoittele kuumuudesta ja vaarallisista hyönteisistä. Ja jos oikeesti käy jotain niin ei varmasti tuu ambulanssi paikalle kovin nopeesti!
Afrikan-matka on varmastikin siskosi ja hänen miehensä suuri unelma, ja he toivoisivat mielummin kannustusta ja iloa kauhuilun ja mykkäkoulun sijaan!
Itse olin kiertomatkalla Etelä-Amerikassa 1v10kk ikäisen lapsen kanssa, ja kauhuilua saimme kuulla ennen matkaa. Kuitenkin, kaikki uhkakuvat ja painajaiset olivat TÄYSIN TURHIA ja matka meni loistavasti.
Kahdeksan kuukauden ikäinen lapsi kulkee tosi hyvin mukana ja ruokakin on helppoa järjestää, etenkin jos siskosi vielä imettää.
Suosittelenkin toivottamaan sisaresi perheelle HYVÄÄ MATKAA. Avarra mieltäsi ja keskity omiin asioihisi.
esim. eteläisessä Afrikassa on aika epätodennäköistä saada mitään trooppisia tauteja. Meidän toinen lapsi täytti 1 vuotta Namibiassa ollessamme. Oltiin siellä useita kuukausia, kertaakan kukaan perheestä ei ollut kipeänä.
Minä olin aikoinaan Afrikassa 3-v. pojan kanssa ja täytyy sanoa, että välillä vähän huimasi eritoten ne käärmeet, joita tuntui olevan joka puolella - samoin kuin mustat lesket, apinat, hyönteiset, loiset.
eiköhän siskosi pidä huolen siitä, että vauva saa tarvittavat suojat esim. tauteja vastaan. Älä nyt panikoi siellä.
Koita nyt vaan hyväksyä se tosiasia että siskosi on aikuinen ihminen joka tekee päätökset oman elämänsä suhteen etkä sinä voi häntä kontrolloida.
Oppaammekin oli sairaana muutaman päivän.
Käytimme paljon puskavessaa. Piti varoa käärmeitä ja ötököitä.
Ei todellakaan ole pienten lasten matka. Sillä reissulla ei ollut yhtään lasta mukana.
Jos rokotukset ja malarialääkitykset ovat kunnossa ja vauvan ruokapuoli hallussa niin miksipä ei?