Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle että onko häihin pakko laittaa ns. juhlapuku vai käykö esim. H&M:stä ostettu kaunis hame?

Vierailija
16.04.2008 |

Ystävälläni on häät kesällä ja hänen juttujensa mukaan häistä tulee hienot. Itsellä on vanha hame kotona, mikä on kaunis mielestäni ja hieman juhlava, mutta nyt alan epäilemään että riittääkö se sittenkään. Rahaa ei tällä hetkellä olisi, sillä kotona olen ja lapselle tarvitsisi myös vaatteet ostaa ja miehelle paita ja solmio eli mitä teen? Menenkö omalla hameellani vai pitääkö laittaa visa vinkumaan ja kärsiä myöhemmin?! Muita vinkkejä halvan ja hyvän näköisen hameen ostoon ottaisin vastaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivilla saa esim. asusta juhlavamman helposti ja edullisesti.

Vierailija
2/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi tehdä huippuja löytöjä!

Minulla on samanlainen tilanne, eikä Visan käyttö tule kysymykseen.

Itse olen vain sen verran pulska, etten välttämättä löydä käytettynä mitään:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin siskoni kaaso viime kesänä ja mulla oli H&M:ltä ostettu mekko. Häät oli ihan perinteiset kirkossa naimisiin ja kartanossa juhlat. Vieraita oli n.100.

Vierailija
4/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mun mielipide. ;)

Häät on aika juhlava juhla ja morsiuspari laittaa kaikkensa sen päivän eteen. Tekee vieraille todelliset Juhlat.

Joten mun mielestä myös vieraiden tulisi kunnioittaa juhlaa ja pukeutua niiden arvoisella tavalla.

En tiedä millainen hameesi on, joten en ota siihen kantaa. =)

Vierailija
5/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joten mun mielestä myös vieraiden tulisi kunnioittaa juhlaa ja pukeutua niiden arvoisella tavalla.

HM:stä ja Seppälästä löytyy myös juhlavia vaatteita. Kaikilla ei ole varaa ostaa jotain kallista juhlamekkoa jota pahimmassa tapauksessa käytetään vain sen kerran.

Vierailija
6/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin mekon voi saada mistä liikkeestä tahansa... mekon hinta voi olla 15e tai 150e, makuasia. Jos mekko on mielestäsi kaunis, niin tottakai se käy... Jos hääpari toivoo jotain erityistä tulisi heidän kirjata toiveensa kutsuun... muutoin, asu on vapaa.

Vierailija
7/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ebay. com

Vierailija
8/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä on joka tapauksessa pukeutujia joka lähtöön. Oli meidänkin häissä joitain, jotka olivat villatakeissa kuin olisivat tulleet suoraan töistä. Voi sekin olla jonkun käsitys juhlavasta.

Myös muut asiat tuovat juhlavuutta: kampaus, meikki, korut, käsilaukku, kengät. H&M:sta ostettu mekko sopivien asusteiden ja kampauksen kanssa voi olla parempikin kuin kallis juhlamekko arkisten/likaisten kenkien ja arkikampauksen kanssa.

Vierailija
9/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mekkosi on juhlava, se tietenkin käy häihin. Ryppyinen puuvillamekko, jonka saumat vetävät ja josta roikkuu langanpätkiä, ei ole juhlava.

Juhlavuutta tuo esimerkiksi

- ohut, hyvin laskeutuva kangas (silkki tai sen jäljitelmä)

- satiinipintaisuus

- yksivärisyys (yleensä), ei räikeitä värejä tai kuvioita

- suht. yksinkertainen leikkaus

- sopiva koko ja hyvä istuvuus

Vähemmän juhlavan mekon voi asustaa juhlavasti, kuten moni jo on kertonutkin. Korot tekevät melkein mistä tahansa asusta juhlavamman, paitsi liian kireästä minihameesta.

Vierailija
10/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole, niin ostat jonkin yksinkertaisen, tyylikkään, vaikka sitten halvemmankin leningin ja asustat sen juhlavasti.

Minua nolotti joidenkin häävieraiden puolesta viimekesänä, kun heidän " juhlavaatteet" oli tyyliinmonivärinen rantamekko + kulahtanut hartiahuivi. Toivoisi, että ihmiset ymmärtäisivät pukeutumisellaan kunnioittaa hääparin JUHLAA, eikä saapua paikalle kuin mihin hyvänsä rantakapakkaan. Ja nämä oli vielä suhkoht epämuodolliset häät, kotelomekko oli monilla tyylikkäämmin pukeutuneilla, mutta silti pisti silmään nuo nuorempien (20-30-vuotiaiden) pukeutumiset.

Vierailija
11/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti häihin kuuluu pukeutua todella juhlavasti. Minulle kuitenkin esimerkiksi kaikkein tärkeintä oli vieraiden paikalle tuleminen, heidän viihtyminen ja hullu hauskanpito. Ei kaikilla ollut mitään huippujuhlallista päällä, mutta bileet olivat hauskat ja rennot. Olisi ollut kauheaa, jos joku olisi kokenut, että joutuu ostamaan vaatteita yli varojensa.

Ja sitten olen sellaisenkin ohjeen kuullut, ettei häihin tulisi pukeutua/laittautua liikaa, että morsian saa loistaa eikä jää kenenkään varjoon.

Vierailija
12/12 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla itselläkään ole varaa ostaa joka häihin jotain 200 euron mekkoa.

Meillä oli pari vuotta sitten häät ja jos totta puhutaan, niin en edes muista mitä kelläkin oli päällään. Pääasia että suht siistit, juhlavat vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän