Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako kotona tehdä suolihuuhtelu kun synnytys käynnistyy?

Vierailija
15.04.2008 |

Siis ennen sairaalaan lähtöä? Onko kukaan tehnyt, sellaisella apteekin omalla pussilla?

Mulla jäänyt tylsä muisto ekasta synnytyksestä, en ehtinyt saada peräruisketta sairaalassa ja sitten kakkailin synnärin sänkyyn pitkin yötä... Ei ollu kivaa, mies vieressä :(

Mitenköhän tuo suolentyhjennys itse onnistuisi, jos olisin sopivasti kotona kun supparit alkaa kipeytyä??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys oli pitkä, ponnistusvaihe pitkittyi ja sitä ulostetta tuli sitten parin tunnin aikana ponnistaessa siihen sängylle. Kätilö sitten aina pyyhki sitä pois.

Vaikka muuten jäi ok mieli synnytyksestä, niin tuon muistan kaiken sen sekavuuden keskeltä aika ikävänä...

ap

Vierailija
2/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän on sitten synnytyssalin pöytä, ei synnärin sänky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niin pitkälle avautunut. Mutta ponnistusvaihe pitkittyi, siitä jäi nuo ikävät muistot.

ap

Vierailija
4/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sehän on sitten synnytyssalin pöytä, ei synnärin sänky.

Vierailija
5/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että peräruiskeen jälkeen sotku voi olla ikävämpi, eli sellaista kakkanestettä vuotaa sitten koko ajan:D

Eli kakka on ihan normaalia.

Vierailija
6/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varmasti kurjempaa, kuin pieni kakkakikkara jonka klö nopeasti pyyhkii pois. Anatomia on vaan sellainen et syntyvän sikiön pää painaa suolen littanaksi laskeutuessaan alas ja se mitä on siellä edessä tulee ulos ensin.

hyvää synnytystä!

Vierailija
7/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luonto hoisi homman kotona, tosin kyllä kuitenkin epiduraalissa valui jotain nestettä. Joku kätilö sanoi että saattaa kakkaa kuitenkin tulla koska tuntien aikana ehtii keräytyä suolen sisältöä.

Vierailija
8/8 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujuttuhan se tavallaan on, mutta kun olen kärsinyt ummetuksesta lähes koko raskauden, niin jotenkin pelkään että siellä suolessa on tavaraa ihan hirveästi sit h-hetkellä. Nyt rv38 joten h-hetki jo aika lähellä... Mutta enpä sit kokeile, täytyy vaan jatkaa luumujen napsimista.

ap