Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussasin toivotusti ja nyt ahdistaa koko raskaus, syyllisyydentuntoja muita lapsiani kohtaan...

Vierailija
15.04.2008 |

Enpä arvannut tällaista olevan, 3. lapsi on toivottu ja plussaa tuli viikko sitten. Yöunet ovat menneet ja ajatus raskaudesta ahdistaa aika ajoin. Mitä tämä on?

Ajattelen mm että 2 olemassa olevaa lastani jää paitsi etelänmatkoista sun muusta paremmasta elintasosta kun kolmen kanssa ylimääräistä rahaa ei ole niin paljoa käytettävissä. Entä jos kolmonen ei ole terve ja huomioni menee hänelle ja muut jäävät paitsi... Luulin nauttivani mutta nyt ainakin lähinnä ahdistaa kaikki. Ja miten mut kukaan huolii enää töihin kun on 3 lasta, pelkäävät sairaspoissaoloja yms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottu raskaus, mutta silti fiilikset olivat alamaissa.

Ja sitä kesti oikeastaan koko raskauden ajan, välillä lievempänä ja välillä voimakkaampana. Todennäköisesti olin ehkä jopa masentunutkin.

Kun lapsi sitten syntyi, kaikki negatiiviset ajatukset häipyivät sillä samalla sekunnilla! Sen jälkeen kaikki oli hyvin ja osasin nauttia vauvasta kuten esikoisestakin aikanaan.

Nyttemmin meillä on jo kolmaskin lapsi, mutta hänen kohdallaan en moisia tunteita enää käynyt läpi.

Vierailija
2/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oikeasti ehkä haluankin, mutta olen ihan sekaisin. Pelkään, että en osaa ottaa esikoista tarpeeksi huomioon kun vauva tulee. Meillä menee nyt niin hyvin. Mitä jos vauva sotkee kaiken! Jos en jaksakaan olla äiti kahdelle. Jos en rakastakaan molempia lapsiani yhtä paljon ja he huomaavat sen vaikka tekisin mitä! Vaikka mitä kauhukuvia on päässä.

Kun katsoin maanantaina Täydellisiä naisia ja Breen tytär luopui vastasyntyneestä vauvastaan, itkin ja sitten tajusin kuitenkin, ettei mikään maailmassa saisi minua antamaan tätä tulevaa vauvaa koskaan pois. Tajusin, että taidan rakastaa vauvaa jo kuitenkin aika lailla. Se hiukan herätti tajuamaan, että ehkä nämä paniikkitunteet ovat jotain valmistautumista eivätkä vakavia.

Ap, voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuvaiheen jälkeen siihen perheen normaalielämään. Ei elämä lopu siihen, kun vauva tulee, muuttuu kyllä. Mutta sitten on laitettava kuviot siihen malliin, että jokainen perheenjäsen pystyy olemaan siinä mukana, vauva ja vanhemmat sekä tietysti sisarukset.

Vierailija
4/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta odottaessa tuli paniikki, että miten saan jaettua aikani tasan, kuinka pärjäämme taloudellisesti ja tuntui, että varmasti en tule äitinä töitä saamaan ja suurin osa raskausajasta meni näiden asioiden kanssa painimiseen..

Nyt kuitenkin olen huomannut, että vaikka elämä muuttui on arki kuitenkin ollut kaiken arvoista. Ja nyt haaveilemme kolmannesta lapsesta, vaikkei minulla vakituista työpaikkaa ole ja opiskelutkin kesken....

Paljon voimia sinulle!!!

Vierailija
5/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät niitä etelänmatkoja kaipaile, vaan aikuiset joitten ajatuksissa on se, että se on jotenkin hienoa ja hohdokasta. Kotimaasta löytyy paljon aivan mahtavia lomakohteita. Se on ekologisempaakin.

Jos lapsi tarvitsee runsaasti hoitoa, se on yks ja sama monesko hän sisarussarjassa on. Se aika, mitä et ole kodin seinien sisäpuolella, on lapsiltasi pois. Ei se aika, minkä vietät kotona, vaikka et juuri heidän kanssaan joka sekunti toimisikaan.

Töitä löytyy varmasti.