Esikoinen 2v9kk ja vauva, tarviiko tuplarattaat?
Mulla ei ole mitään hajua... kertokaa tollolle kannattaako meidän ostaa tuplarattaa kun meillä tulee kohta olemaan 2 lasta otsikon ikäisiä.
Kommentit (21)
paitsi jos teillä ei ole autoa ja kävelette joka päivä useita kilometrejä
Jos ei autoa ja teette kaikki reissut rattaiden kanssa, niin minä ostaisin kyllä teidän tilanteessa esim. jotkut halvat käytetyt tuplat.
päivisin ja minulla ei ole edes ajokorttia. Käydään puistoissa, kaupoissa ja mennään linja-autolla uimaan, shoppaileen jne. Riittääkö tosiaan seisomalauta?
minä ostin vielä 3.5v:na uudet tuplat, koska lapsi on aika arvaamaton esim. liikenteen kanssa.
Kyllähän se lähes 3vee kulkis ilman sisarusta vielä rattaissa. Pitääkö sen esikon kasvaa yhtäkkiä ku vauva syntyy...?
Vai ettekö te mammat ulkoile ja liiku missään? Ei tulis minulla mieleenkään lähteä tuon ikäisten kanssa vaikkapa kaupoille ilman että kummalakin on mahdollisuus olla rattaissa
Vierailija:
Kyllähän se lähes 3vee kulkis ilman sisarusta vielä rattaissa. Pitääkö sen esikon kasvaa yhtäkkiä ku vauva syntyy...?Vai ettekö te mammat ulkoile ja liiku missään? Ei tulis minulla mieleenkään lähteä tuon ikäisten kanssa vaikkapa kaupoille ilman että kummalakin on mahdollisuus olla rattaissa
Voiko ton ikäseltä vaatia et jaksaa kävellä / seistä laudalla vaikkapa tunnin ulkoilulenkin?
empä saanut tolkkua tästä... hommatako vai ei?
ap
esim. carenan double swingit, joihin saa koppaosan eripäin, kun ratasistuinosan.
Meillä tyttö oli 2,5v, kun pikkuveli syntyi. En kuitenkaan ostanut. Ollaan lasten kanssa kuljettu parin kilometrin matkoja ja hyvin jaksoi kävellä. Hän nukkui silloin vielä päiväunet, mutta ajoitettiin menot muihin aikoihin.
Eli meillä ainakin olis menny ihan hukkaan rahat, jos olis ostettu tuplat.
rattaita myöhemminki jos tuntuu myöhemmin ettei millään jaksa kävellä. Meillä kaksoset käveli 2,5v asti. Seisomalauta oli tosin siskon rattaissa alkuun varuiks. Vähän käytettiin. Meillä ei autoa ja kauppareissut kävellen. Mutta siis lapset erilaisii. Tuntuu vaan et lmonet apset ei viitti kävellä jos vaihtoehtona istuminen.
Kyllä kaikkialle kauemmas lähdetään tuplilla. Lähikaupassa ja puistossa saatetaan käydä " yksösillä" . Kun ostat tuplia, niin tarkista, mikä niissä on painoraja. Aika monissa on 15kg/lapsi. Menevät pahasti epätasapainoon, jos toisella puolella 18kg ja toisella 5kg. Kannattaa miettiä myös muita vaihtoehtoja. Pystyykö vauva kulkemaan tarvittaessa rintarepussa/liinassa, jos isompi nukkuu päikkärit rattaissa? Toimi meillä muutaman kerran viime vuonna.
t: 17
ps. on ssästynyt monta euroa kuukausittain kun on hyvät rattaat, eikä tarvitse hankkia autoa.
Meillä on tarkotus reissatakin joskus ja tuntuu niin kamalan kurjalta aatella, et esikko joutuis käveleen pitkiä matkoja tai tojottaan siinä seisomalaudalla...
Noh, ite kai tää pitää ratkasta.
että asumme pojoisessa ja täällä lunta piisaa. Eri asia varmaan siellä etelässä, kun pääsee talvellakin seisomalaudan kanssa etenemään.
meillä oli ikäeroa tasan 3 v, ja seisomalaudalla pärjättiin. Mukana usein myös tarvittaessa kantoliina tai reppu.
niin minä ostaisin kyllä tuplarattaat. Eihän alle 3 v:tä voi vaatia hangessa kovin pitkiä matkoja kulkemaan. Monissa seisomalaudoissa (esim. teutonia) on kyllä nykyään hyvät isot pyörät, joilla kyllä kulkee lumessakin. (ei tietysti ihan umpihangessa).
seisomalaudalle nukahtanut lapsi on tosi hankala kuljetettava
nimimerkillä monta kokemusta asiasta
Meillä ovat pojat nyt 3v2kk ja 1v11kk. Tuplarattaat ovat käytössä edelleen, vaikka Helsingissä asummekin. Itseasiassa vaihdoin edelliset tuplat uusiin juuri pari kuukautta sitten, koska tarvetta niille on luultavasti ainakin puolivuotta. Noista uusista tosin saa toisen istuimen poiskin, jolloin soveltuvat pelkästään yhdellä lapsella käytettäviksi.
Ensinnäkään 3 vuotiaat eivät kävele kovin nopeasti ja harvemmin siihen suuntaan kuin pitäisi. Ja kaupoissa käyntikin on huomattavasti helpompaa, kun molemmat lapset ovat rattaissa ja ei tarvitse koko ajan kytätä ettei lapsi pääse häviämään rattaiden vierestä. Meidän 3v ei ainakaan vielä jaksa kävellä/pyöräillä kuin korkeintaan kilometrin metsätiellä ja sen jälkeen haluaa rattaisiin. Ja autoteiden viereisillä kävelyteillä en uskalla antaa tuon ikäisen lapsen pyöräillä, mikäli olen yksin lasten kanssa liikenteessä.
Osta vaikka kaksostenrattaat käytettyinä, niin jos tuntuu etteivät ole tarpeelliset, saat luultavasti omasi takaisin ne myydessäsi.
Ei tuo kohta kolmevuotias varmaan enää halua istua rattaissa vauvan vieressä. Miten olisi seisomalauta, vai mikä se on, nyt iski imetysdementia...?