Voiko ihmisillä oikeasti toimia joku tuollainen 20 vuoden ikäero?
Vai onko aina kyse jostain kulissijutusta kuten Kanerva-Kiikko?
Kommentit (6)
Joten, joillakin voisi tuo 20 vuodenkin ikäero toimia, se on niin ihmisistä kiinni. Ja tottakai osa näistäkin pareista eroaa, ihan niin kuin muutkin! Ei se ikäero ole välttämättä se eron syy.
Kokemusta minulla on 16 vuotta vanhemmasta miehestä, jonka kanssa suhde ei tosiaankaan toiminut. Mies itse jotenkin korosti koko ajan sitä, että on vanhempi jne. Muisteli kuinka teki sitä ja tätä ollessaan minun ikäinen ja lähinnä näistä jutuista tuli mieleen omat vanhemmat :) Ei siis ottanut minua jotenkin vertaisenaan, piti itseään viisaampana ihan vain ikäeron takia, joten juttu jäi siihen.
Meillä on ikäeroa aika kiitettävästi, noin 17vuotta. N24/M41 ja meillä tämä on toiminut todella hyvin alusta saakka, ilman että kumpikaan yrittäisi hyväksikäyttää toista. Nautimme toistemme seurasta, rakastamme toisiamme. Molemmilla oli aiemmin oman ikäisensä puolisot, mutta vasta nyt molemmat meistä ovat onnellisia. Se, että meillä on ikäeroa, ei haittaa meitä. On se vaan tavallaan mielenkiintoista kuulla, kun kerrankin meille huudettiin perään " Onpas tuolla nuori nainen!" . Yhteinen vauva meillä on, palapelin puuttuva palanen -joka kokosi tämän perheen yhteen, lopullisesti. Rakkauden tunne tulee molemmilla suoraan sydämestä, aitoa ihanaa. Olemme onnellisia keskenämme, se riittää meille. Ihan sama mitä sinä, tai muut ajattelevat, ME OLEMME ME, NYT JA AINA!
Tsemppiä teille muille samassa tilanteissa oleville, uskaltakaa olla ja tehdä mitä haluatte. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä tai ajatuksista, Olkaa onnellisia!
mutta vanhuus ei tule " yksinään" olen läheltä seurannut parin liiton hajoamista. Toisilla ikäeroa yli 20 vuotta ja toisella parilla 18 vuotta.
Ongelmat alkoivat molemmilla siinä vaiheessa kun mies ylitti 55 vuotta.
Eli miettikkää nyt lapsukaiset kannattaako parikymppisenä sitoutua 20 vuotta vanhempaan. Kun itse olette 40 puolisonne ovat jo eläkeiässä. Ei siinä paljon yhteisiä juttuja ole.
Ovat olleet nyt jo 12 vuotta yhdessä ja erittäin onnellisia ovat. Ikäero ei tunnu haittaavaan heitä lainkaan ja näin ulkopuolisen näkökulmastakin tuntuvat todella sopuisalta ja toisilleen kuuluvalta parilta.
Ulkopuolisten kommentit heitä lähinnä joskus satuttuvat, kun ystäväni on tosi nuoren ja tyttömäisen näköinen ja hänen miehensä on vähintäänkin ikäisensä näköinen niin esim ravintolassa heihin suhtaudutaan usein kuin isään ja tyttäreen ei niin kuin aviopariin.
- ei huomaa missään, ehkä osaltaan selittyy sillä että molemmat ollaan akateemisia ja yliopistomaailmassa ihmiset yleensäkin on tekemisissä paljon eri-ikäisten ihmisten kanssa, minkä lisäksi ihmiset perustaa perheen myöhemmin. Tuollaisia sairasta/oksettavaa-kommentteja kuulee ihmisiltä, joiden sosiaaliset taidot riitä siihen, että voisivat olla tasavertaisesti tekemisissä heitä itseään paljon vanhempien tai nuorempien kanssa. Sääli heitä! Niin, meillä on myös pieni vauva.
varsinkin, kun omanikäiset tytöt menee naimisiin isänsä ikäisen kanssa. Kamalaa. Nää tytsyt on kyllä yleensä niin sysirumia, ettei niitä normaalit miehet huoli.