- Ostovelliä vai omaa velliä?
Ihan mielenkiinnosta kyselisin, käytättekö + 6 kk vauveleille valmisvellejä vai teettekö itse?
Minun mielestäni valmisvellit, sekä tölkkivellit että pikajauheet on pöyristyttävän hintaisia! Olen tehnyt kaikille kolmelle lapsellemme (9 kk, 3 v ja 5 v) vellit itse Nallen Minuuttivelli-jauhoista. Siitä saa ihanan samettista puuroa. Pohjaksi käytän Nan:ia (/Tuttelia), puolet vettä ja mausteeksi hedelmäsoseita.
2 dl maito-vesiseosta
1-1 1/2 rkl Minuuttivelli-jauhoja,
1-2 rkl hedelmäsosetta
Vatkaa ainekset keskenään vispilällä ja laita mikroon 1-3 min (riippuu tehosta), kun velli kuohahtaa vatkaa kerran vispilällä puuroa. Kiehauta vielä 1-3 minuuttia, niin että puuro on kypsää (kuohahtaa). Sitten vaan tuttipulloon ja sekaan maitoa. Puuroon kannattaa lisätä maitoa (aika juoksevaksi) vielä kun se on lämmintä, vaikka ei heti sitä syöttäisikään, koska puuro turpoaa vielä kun se jäähtyy.
Minun mielestäni tosi helppoa ja nopeaa. Minuuttivellin hinta on n. 2 euroa. Sillä saa pari-kolmekymmentä annosta. Samalla rahalla taitaa saada 4-6 valmisvellitetraa. Kannattaa kokeilla. :x
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=150f04fe-c0a7-11dd-8b34-…!
Kommentit (3)
Meillä on myös kauhisteltu noita valmisvellien hintoja 40-70 senttiä on aika paljon, kun vellejä kuluu useita tetroja päivässä. Ainakin meidän lapset on aina tykänny vellistä, ja äidillekkin on helppoa, jos se on sellaista jota voi juoda tuttipullosta. Siksi tuo edellisen kirjoittajan mainitsema puuro-juttu ei oikein toimi meillä. Lisäksi pullovelli on niin helppoa, kun ei tarvitse erikseen syöttää.
Kuulin muuten jostakin, että juuri nuo mainitsemasi Nalle Minuuttivellihiutaleet oltii jossakin vaiheessa lopettamassa. Jos muistat, niin aikaisemmin niitä oli kahta "makua" monivilja ja kauravelli. Kauravelli lopetettiin ja vaarana oli muistaakseni 2-3 vuottaisitten, että tämä koko Minuttivelli-sarjakin lopetetaan. Onneksi näin ei käynyt.
Luulen vaan, että ihmiset ei välttämättä tunne koko tuotetta. Sehän ei löydy lastenruuista, vaikka sinne mun mielestäni sopisikin.
Ajoin tehosekoittimessa pikakaurahiutaleet jauhoksi ja niistä keittelen velliä/puuroa.
Jotain valmis puurojauheitakin olen ostanut mutta ne tekee tosi huonosti kauppansa vauvalle.
Kaurapuuro mustikkasoseella on herkkua.
Puuroa meillä syödään. Itsetehtynä pääosin. (varastossa on kyllä aina pari valmista puurotetraa kiireisiin hetkiin..)
Nallen pikakaurahiutaleet on nopein, ei tartte kuin mikrossa 2min välillä sekoitellen. Paljon käytän myös muita nallen hiutaleita, esim riisiä.