Pitääkö lastenne maistaa kaikkia ruokia jos eivät oo allergisia? lapsen/lasten ikä?
Kommentit (9)
mieluiten pari lusikallista/haarukallista. Tarhassa kuulemma pitää maistaa niin monta lusikallista/haarukallista kuin on ikääkin.
4- ja 6-vuotiaita ovat ja tottuneet siihen, että myös heidän mielestään pahaa ruokaa/-aineita täytyy maistaa.
Toki yritän houkutella mutta ei mun mielestä " kaikkiruokaisuus" ole sen asteinen hyve että sen takia kannattaisi ketään pakottaa.
Ja miksi pitäisi syödä vastenmielistä ruokaa, enhän itsekään syö. Kuvitelkaa että teillä olisi työpaikkaruokalassa sääntö että kaikkea pitää syödä yhtä monta lusikallista kuin on ikää vaikka kuinka etois :-)
Lapsilla ikää 2 ja 4.
Useasti on käynyt niin, että kun on pakotettu maistamaan niin yllättäen lapsi on tykännytkin ruuasta, vaikka ensin väittää inhoavansa.
Suostuu maistamaan mitä tahansa, mitä tarjotaan (ei ole suoraa yökkäilyä tullut mistään vielä). Kaikkea ei suostu syömään, mutta maistaa ainakin.
Minä itse taas olien erittäin ennakkoluuloinen kaikista ruuista, olen tosi tarkka siitä, mitä suuhuni laitan.
en jaksa pakottaa. toisinaan patistetaan maistamaan edes pikku pala.
Ovat joutuneet maistamaan kaikkea, eivätkä ole edelleenkään moiseen kuolleet. En tosin ole edes joutunut pakottamaan maistamaan, mutta siis jos jokin uusi ruoka-aine ei mene, on saanut jättää.
Usein käy niin, että " ahaa, tämähän on ihan hyvää!" , enkä muista kuopuksen jättäneen mitään ruokaa koskaan, esikoinen jätti fetajuuston syömättä.
Muuten ovat kiitettävän moniruokaisia, menee biryani siinä missä kaalilaatikkokin.
Kerran maistoi vahingossa erittäin tulista tonnikalaa ja siitä repesi niin suuri meteli että uskoin kerralla.
Enkä juuri muutenkaan ole tämän pakottamisen kannalla. Mitä pienempi lapsi sitä tarkempi makuaisti. Turha rääkätä toista.
pyydän ja joskus vähän painostankin maistamaan, vaikka vain nuolaisemaan jotain. Lapset syö pääasiassa tosi hyvin, mutta onhan niillä ennakkoluulonsa. Sitä edellytän, että sietävät lautasellaan sellaisiakin ruoka-aineita, joita eivät halua maistaa/syödä.