Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toisen lapsen odottaminen enää yhtä ihanaa ja jännää kuin ensimmäisen?

Vierailija
11.04.2008 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole enää eka kerta, jolloin kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Vierailija
2/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nautin tästä lähestulkoon yhtä paljon kun ekasta raskaudesta. Varsinkin nyt kun alun pahoinvoinnit alkaa olla takana. Musta on ihanaa kun maha kasva ja kaveri muljuaa mahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee yli viiden, niin johan se alkaa taas tuntua ainutlaatuiselta kokemukselta.

Vierailija
4/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun painaa kamala väsymys ja pahoinvointi, mutta pitäis silti jaksaa hoitaa sitä esikoista

Vierailija
5/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska energia ei mene enää omaan äidiksi kasvamiseen vaan voi täysillä nauttia vauvasta

Vierailija
6/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tosiaan silleen ilman, että ois jokahetki ollut se maha ja sen asukas mielessä. Joskus melkein unohtui jopa koko juttu.

Vierailija
7/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla raskaus on mielessä koko ajan. Joka päivä, joka tunti ja lähes joka sekuntti. Ehtii maata sohvalla ja vain miettiä vauvaa jne.

Toisella kertaa en itse enää muistanut edes mikä rv on menossa ja muutenkin raskaus meni siinä sivussa. Toki kaikki vaivat ja vauvan liikkeet muistuttivat raskaudesta, mutta muuten en enää ehtinyt ja jaksanut " olla raskaana" 24/7.

Näin omalla kohdallani.

Vierailija
8/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti yksilöllistä, mutta minä ainakin jännitin ja stressasin enemmän ensimmäisen lapsen odotusaikana. Toista lasta odottaessa ei tarvinnut huolehtia ja stressata onko meillä kaikki tarvittava ja osaanko hoitaa vauvaa. Eikä tarvinnut pelätä synnytystä kun tiesi, mitä se on. Muutenkin osasin ottaa rennommin.

Vierailija
9/14 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen raskauden aikana miehen kanssa alkoi parisuhdeongelmat jotka ovat nyt johtaneet eroon, raskaus sekä jopa lapsen ensimmäinen vuosi meni mulla jotenkin sumussa enkä voinut nauttia täysillä. Eli ainakin mulla seuraava kerta on ihana :) Pohjat oon jo vetäny.

Vierailija
10/14 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se ei ole enää uutta. Siitä puuttuu ehkä se negatiivinen jännitys synnytystä ym kohtaan kun tietää jo mitä se sitten on (tosin toisella kertaa kaikki voi sujua ihan eri tavalla) ja osaa ehkä paremmin rentoutua ja valmistautua siihen eloon vauvan kanssa. Minun mielestäni toisella kertaa oli ihanampaa, raskaudesta osasi nauttia paremmin jollain tapaa.

Vierailija
11/14 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidin rakkaus kait tulevat myöhemmin?

tai sit minussa on pahasti vikaa. kuukaudenikäinen vauva, eikä sitä rakasta samalla tavalla, kun esikoista rakastaa

Vierailija
12/14 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle molemmat raskaudet ovat olleet luonnollisia, el ien ole palvonut mahaani aamusta iltaan. En ensimmäisessä enkä toisessa raskaudessa. Mulla molemmat raskaudet olivat peräjälkeen, niin olin toisessa raskaudessa raihnaisempi, ja lisäksi esikoinen vaati huomiota.

Vierailija
13/14 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä esikoisen odotuksessa on jotain maagista. Oli niin hienoa ostaa ensimmäiset pienet vaatekappaleet heti alkuraskaudesta, samoin vaunujen ja muiden tarvikkeiden hankkiminen. Ja se pikkuvaatteiden pesu ja silitys kauniina syyspäivänä muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa... Ihania muistoja!

Vierailija
14/14 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan en oikeastaan kiinnittänyt edes huomiota odotusaikana, tokan kanssa stressasi, mikä menisi pieleen.

Tokan kanssa mietti myös sitä omaa jaksamistaan eri tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi