Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko käynnistetty synnytys ollut kivuliaampi/pidempi kestoinen?

11.04.2008 |

Kertokaapa mikäli takana on itsestään käynnistyneitä synnytysiä ja sitten syystä tai toisesta jouduttu käynnistämään, että oletteko kokeneet eroa kipujen ja keston suhteen.

Itselläni nyt rv 41 ja jotenkin tuntuu, että ei tämä pimu ole täältä masusta maailmaan tulossa itsestään ja pohdiskelen mahdollista käynnistämistä.

Esikoinen syntyi jo 36+6 lapsivesien menolla ja itse alkaneilla supistuksilla 24 tunnin kuluttua.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vk41+6. Paikat oli kypsät, 4 cm auki. Supisteluja oli ollut kuukausitolkulla, myös jonkin verran kivuliaampia. Edellisenä päivänä kontrollissa oli vaan 2 cm auki, ja yön aikana avauduin ihan kivuitta siis ton 2 cm lisää.

Kalvojen puhkaisun jälkeen meni kai max 10 min ennenkuin eka kunnon suppari tuli, ja poika oli maailmassa 1,5 h myöhemmin. Kipu ei ollut kovempi kuin aiemmissa synnytyksissä, mutta johtuen vauhdikkaasta etenemisestä, niin kipu ehkä oli " yllättävämpää" . Mutta ei mulle ainakaan jääny mitään " traumoja" noinkaan vauhdikkaasta synnytyksestä, oli vaan tehokasta ;-)

Puudutukset oli parhaimmat ikinä (ekassa ilokaasu + petidiini, tokassa ilokaasu + epiduraali, ja nyt kolmannessa ilokaasu, kohdunkaulan puudute ja pudendus).h

Vierailija
2/2 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt hyvä kuva käynnistyksestä.

Ensimmäinen synnytykseni alkoi itsestään miedommin ja hitaammin kuin käynnistetty, mutta hitaudesta ei ollut apua. Käynnistyksestä jäi hyvä kuva, joskin ongelmaraskauksien osastolla oli ikävä maata odottamassa. Onneksi pääsin synnytyssaliin heti synnytyksen alettua. Synnytys käynnistettiin rv 40 cytotec-muruilla kohdunsuulle.

Lähtötilanne kummankin kanssa oli sama (epäkypsä), mutta käynnistetyssä synnytyksessä vedet menivät ensimmäiseksi ja supistukset tulivat heti 3 min välein. Parissa tunnissa avauduin kolme senttiä, sitten epiduraalin voimin 7 senttiin ennen kuin jouduin sectioon. Siihen asti homma oli melko helppoa. :-)

Ekan kanssa valvoin koko yön kotona kohtalaisten supistusten kanssa, ja olin silti vain sormelle auki aamulla tullessani sairaalaan. Siinä vaiheessa olin muissa maailmoissa kivuista, mutta avautuminen oli tosi hidasta ja synnytys olisi kestänyt ikuisuuden. Mentiin kuitenkin hätäsectioon muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla