päiväkotimaksujentakia aattelin palkata lastenhoitajan kotiin..paljonkohan palkaa hänelle?
meillä on kolme lasta,ainoastaan lasten hoito kaikkine tehtävineen kuuluisi hoitajalle. ruoan ja siivouksen hoidan itse. kaikkia tukia yhteensä saisimme 864¿ joka maksetaan suoraan hoitajalle. itse maksaisimme loput. mikä olisi sopiva tuntipalkka? kuukausi palkkaa on huono sopia kun itse luultavasti teen osapäivätyötä,eikä jokapäiväksi edes olisi työtä.
Kommentit (16)
en mä tainnut antaa mitään hinta esimerkkiä,miksi helvetissä heti koitetaan lynkata? mullei oo mitään käsitystä palkasta mitä hoitajalle voisi maksaa.
-ap
Joku voisi saada näin lisäansiota kotihoidontuen lisäksi...
Minulla on ollut hoitaja kotona noin vuoden ajan, kun menin töihin lapsen ollessa 11kk. Ja tuon vuoden ajalta tukien ja työnantajamaksujen jälkeen maksoin noin tuplat kunnalliseen verrattuna. Meillä hinta-laatusuhde oli kohdallaan ja tyytyväinen ratkaisuuni edelleen olen, mutta jos halvemmalla pitäisi päästä, ei taida kannattaa...
loppujenlopuksi ole varsinaisesti se että säästöä tulisi. vaikka hyvähän se olisikin. meiltä menisi n.600¿ kunnalliseen jos nuo laittaisi. hoitajalla jos on omia lapsia niin ehdottomasti voisi ottaa omansa mukaan näin ollen tienata kotihoidontuella extraa. luulen että viikossa tulisi työ tunteja n.30. mikähän tuntipalkka on hyvä? saahan sen itse päättää,mutta jotain osviittaa olisi kiva saada. ja voin heti kertoa että 5¿ on milestäni liian vähän ja 12¿ taas liikaa. muilla voi olla erilailla..
-ap
hoitaja palkata, mutta sopivan löytäminen onkin sitten oma lukunsa...
t. öö.. se, jolla oli hoitaja kotona kuukausipalkalla - tunneista huolimatta (ja ihan asian ohi; täma siksi, että hoitaja saa ' päiviä' kerättyä mahdollisen työttömyyden varalle
tahdo vierasta ihmistä hoitaan lapsia kotio. ja luottaa siksi päiväkotiin. luottaisin minäkin mutta mielestäni tuo 600¿ kuussa on aivan liikaa maksaa noista lapsista. en tienaa itsekään kovin paljoa joten töihin meno ei kannattaisi. kuitenkin on ihmisiä jotka haluavat tehdä lastenhoitotyötä ja varsinkin jos hoitoajat on sovittavissa. myös sellaisesta ihmisestä joka ei ole saanut lastenhoitajan ammattia voi olla täysin pätevä hoitaan lapsia. löytäminen vie varmasti aikaa,mutta ei mulla kiire olisikaan.
kaikkein hienointa olis saada mun sisko hoitaan noita ja niin käykin mikäli hän ei ole töissä sillon. koskaan kun ei tiedä.
-ap
Tulee kolmelle lapselle ja hoitajalle maksamaan kuukaudessa pitkän pennin 1/lämmin ruoka + välipala päivässä.
Ja ne työnantajamaksut on kai luokkaa 15% palkan päälle.
Toisaalta saatte kai kotitalousvähennystä?
kuin kunnallisessa. Ja edelleen liputan! Espoossa asutaan. Ja kaksi alle 3-v lasta.
Ja on todella tyytyväinen palkkaansa, se kun on parempi mitä sai aiemmin päiväkodissa ollessaan.
Hoitajan palkkaaminen kotiin oli mielestäni hyvä idea siihen saakka, kunnes kuulin tapauksesta, jossa hoitaja " sairasteli" tosi usein ja lopuksi ilmoitti olevansa raskaana.
Se vasta kalliiksi tuli.
Meille tuli juuri kotiin mainos Sivina -nimiseltä firmalta, joka tarjoaa perheille hoitajaa kotiin hoitaen itse työnantajavelvoitteet. Yhdistää tarvittaessa alueen lapsiperheitä. En tiedä mitä veloittavat, mutta ainahan voi kysyä!
maksama. Meillä olisi kolme päiväkoti ikäistä lasta ja yksi pieni koululainen joten hoitomaksuja tulisi kunnallisessa jonkin verran. Lisäksi nuorin on vasta vuoden. Ja kunnassamme on todella huono päivähoitotilanne eli joutuisivat varmaan kaikki lapset eri paikkoihin hoitoon. Siksipä mietinnässä hoitajan palkkaaminen kotiin. Mietityttää vaan juuri tuo palkkaus ja mitä maksuja palkan lisäksi tulee. Lisäksi ollaan mietitty voiko lasten mummin palkata hommaan sillä hän pystyis olemaan omasta työstään poissa ja hoitamaan lapsia jos hänet palkkaisimme. Olisi luotettava hoitaja joka ei turhan takia olisi poissa ja pystyisi tekemään hoitovuorot meidän muuttuvien työvuorojemme mukaisesti. olemme molemmat vuorotöissä.
työnantajamaksut, eli noin 20-25 % hoitajan palkasta. Meidän hoitaja saa 1400e/kk, meille tulee maksamaan 20-25% tuosta summasta, eli jotain 350e. Jos on luotettava hoitaja, en epäröisi. Voi olla mummo, jos kunta hyväksyy, siis että on kykeneväinen, ja ei kuulu samaan talouteen tai jotain.
Meillä hyvä hoitaja, josta lapset todella tykkää. Ei tietoakaan mistään arkirumbasta.
osapäivätyöhön?