Vinkkejä kestovaippailua aloittavalle
Kommentit (12)
Niitä on niin kamalasti erilaisia, olen aivan hukassa. Joku helppokäyttöinen täyttövaippa kun löytyis, ja mielellään säädettävä, ettei tarvis ostaa paljon eri kokoja. Antakaahan kokeneet konkarit vinkkejä aloittelijalle!! AP
Mä suosittelen Disanan nauhavaippoja ja hahtuvavillahousuja. Nauhikset käy melkein koko vaippaiän (toisilla saattaa olla jokin vaihe että lapsi kiemurtelee niin ettei vaipanlaitto onnistu) ja on edullisia. 10kpl maksaa n. 30e.
Sit ihan harsot on ainakin pienellä vauvalla tosi käteviä. Pehmein paketti tulee villisten kanssa.
Jommassakummassa isossa marketissa oli just nyt tarjouksessa Myllymuksujen taskuvaipat. Ne passaa taas isommalle lapselle.
Mut käy lueskelemassa kestovaippainfon foorumia, siellä on kaikki kysymykset kysytty jo moneen kertaan. :)
yksi iso koko ja sitte käytät sitä jo pienellä. Kun laitat vauvasi esim vaunuihin makaanaan niin sen pää on noin 5 cm alempana kuin pylly!!! Ja jalat leveällä koko ajan. Varmasti tulee lonkkavikaisia. Ja oikeasti ei se halvemmaksi tule! Usko pois. Ja jätevettä tulee kamalat määrät....eli siirry suoraa kertiksiin :)
villikset ja harsot tosiaan vastasyntyneellä helpoimpia..
helpot ja ihanat all in onet on kanto merkkiset vaipat, ota siitä koko M, menee muistaakseni jostain 7 kilosta ylöspäin ehkä 12, eli pitkä ikäinen! se sitten tuon harsoilun jälkeen =)
Miten joku voi kantaa kaunaa VAIPPOJA kohtaan?!? Käsittämätöntä mustamaalausta...
Onko joku kestovaippa vieny sulta miehen tai jotain?
Eikä todellakaan haise pissa, päinvastoin. Kertikset haisevat pahalta kun niihin on päässyt pienikin lirahdus, kestot eivät.
Harmi, että kestovaippamerkkejä on liikaa.
Suosittelen vauvalle alle 4 kk harsovaippoja ja villahousuja niiden kanssa. Eivät ole liian paksuja pienelle vauvalle ja ovat nopeita kuivumaan.
Isommalle vauvalle suosittelen esim. tirsokkaan tai myllymuksujen sisävaippoja, niihin noita alkuun hankittuja harsoja täytteeksi ja edelleen villahousuja.
Taaperolle suosittelen myös sisätaskuvaippoja ja villahousuja riittävällä täytöllä. meillä on lapsilla siirrytty n. 10 kk:n iässä yöllä kertavaippoihin, kun en ole löytänyt sopivaa imusysteemiä yöksi.
Meidän lapset ei ole haisseet kenenkään nenään, sillä olemme vaihtaneet vaipat ennen läpivuotoja.
t: kolme lasta kestovaipattanut, itse kuukuppia ja kestositeitä käyttävä mamma.
FuzziBunzit olivat hyviä, koko M menee aika pienellekin. Minä aloitin niillä muistaakseni kun vauva oli 3 kk. BumGeniukset ovat koko vaippaiän vaippoja, niitä voi säätää kolmeen eri kokoon.
Niiden avulla pääset alkuun ilman että vietät tuntikausia netissä opiskelemassa asiaa omin päin. Tukihenkilö auttaa sinut alkuun kädestä pitäen ja lainaamon avulla pääset kokeilemaan erilaisia vaippoja vauvallesi.
Pylly oli tosiaanki lian korkeella, vaikka yritin kuin ohjeiden mukaan tehdä ohuen paketin. Mut tyttö oliki alla 3 kiloinen.
Meillä kestoilu ei oikeen onnistunu alkuun, mut 3kk:n jälkeen alko vaipat pitämään ja nyt ollaan kuin vanhoja tekijöitä.
Me on tykätty bumGenius merkistä, kun mnee ihan pienelle ja 2 vuotiaaseen asti. On siis neppareilla säädettävä ja tosi imukykyinen. Se on taskuvaippa. Ja kuivaakin nopeesti.
Alkuun meillä oli AIO-vaipat ainoita sopivia ja nekin itse tehtyinä, et oli riittävän ohkasia ja siroja. Sillon oltiin vain osittaiskestoilijoita.
ettei sinusta ole kestovaippailijaksi. Esikoinen tulossa?
Kestoilevat lapset haisevat aina tosi pahalle.
Niihin vaippoihin ei tartte tulla ku yksi pissa niin haju on ihan hirveä.
Liian isoja pienelle lapselle.