Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten pöytä erikseen häissä - olisiko susta OK?

Vierailija
09.04.2008 |

Eli jos lapsille olisi oma pöytä, jossa saisivat rauhassa mesota. Lapsilla tarkoitan nyt sen ikäisiä, jotka jo pärjäävät itsenäisesti syömisestä, eli ei mitään 2-4v vaan vanhempia. Eskari ja kouluikäisiä, mutta alle teinejä kuitenkin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on lapset matkassa häissä ja ovat isompia niin haluan kyllä, että heitä pidetään ihmisinä ja saavat syödä muiden joukossa, eikä panna " riehumaan" muiden kanssa.

Jos kutsujan asenne on tuo niin ei taida häät kovin hauskat olla. Miksi edes kutsut koko perheen jos ajattelet lapsista noin.

Vierailija
2/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minulla on lapset matkassa häissä ja ovat isompia niin haluan kyllä, että heitä pidetään ihmisinä ja saavat syödä muiden joukossa, eikä panna " riehumaan" muiden kanssa.

Jos kutsujan asenne on tuo niin ei taida häät kovin hauskat olla. Miksi edes kutsut koko perheen jos ajattelet lapsista noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka varmaan sosiaalisen jännityksen hallitsisi juuri sillä, että rupeisi pelleilemään ja viihdyttämään koko pöytäseuruetta, lopputuloksella, jota en haluaisi nähdä

jos lapset sijoitetaan vanhempien ulottumattomiin, tulos on vain ja ainoastaan järjestäjän vastuulla

Vierailija
4/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kurinpito on kielletty kaikilla tasoilla, joten ei varmaan toimisi ;).

Vierailija
5/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ajatus on erinomainen - ja itse asiassa olen myös ollut useassa juhlassa, joissa lapsille - jopa noille pienemmille - on varattu oma pöytänsä ja on ollut loistoajatus. Sekä lapset että aikuiset tykkäävät, saavat olla mukavassa seurassa ja sehän on pääasia.

Vierailija
6/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riehuvat lapset voivat olla äitinsä helmoissa - ja opetella kotona käyttäytymään seuraavaa kertaa varten.

Vierailija:

joka varmaan sosiaalisen jännityksen hallitsisi juuri sillä, että rupeisi pelleilemään ja viihdyttämään koko pöytäseuruetta, lopputuloksella, jota en haluaisi nähdä

jos lapset sijoitetaan vanhempien ulottumattomiin, tulos on vain ja ainoastaan järjestäjän vastuulla

Vierailija
7/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän 12 vuotiaat kaksospojat oli aivan kypsiä siihen, että " riiviöt ja kakarat" hillui ja riehui pöydässä. Kävivät aika äkkiä sanomassa, että voitaisko lähteä pois, että kamala paikka.

Samaan pöytään oli kasattu kaikki lapset ja ikähaarukka oli 4-13v. Pienemmät sai olla vanhempien kanssa ja 14 vuotiaat laskettiin teineiksi.

Monet muutkin vanhemmat oli ihmeissään järjestelystä ja perheelliset häipyikin aika äkkiä pois. Mutta se varmaan oli tarkoituskin

Vierailija
8/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi kohtaisesti voi valita, kumpi sopii paremmin

itse olen ollut ennen lapsia tuollaisissa häissä ja minusta näytti siltä, että vanhemmat istuivat niska taitoksissa vilkuilemassa selkänsä taakse, mitä jälkikasvutekee ja lapset vilkuilivat huolestuneena, että mitä heidän kuuluu oikein tehdä.

Osa lapsista ei syönyt koko juhla-aterian aikana mitään, istuivat vain pää painuksissa hiljaa pöydässä. Kyllähän se toki oli ihan hyvää käytöstä sinänsä, eikä aiheuttanut harmia, mutta kovin kivaa niillä lapsilla tuskin oli. Osa lapsista lähti kesken ruokailun ulos leikkimään. Mitään huutoa tai huonoa käytöstä pöydästä ei kuulunut, mutta niiden ulosmenneiden äidit olivat ei tyytyväisiä tilanteeseen, kun mekot ja puvut olivat saaneet kesän vihreää ja hieman mullan harmaata. Niillä lapsilla kuitenkin oli kivaa, luulisin.

Vierailija
9/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse lapsena istunut " lasten pöydässä" ja se oli mielestäni ihan kivaa. Olin silloin n. 10v. Tai siis meitä oli n. 10-14v siinä pöydässä. Oli toinenkin lasten pöytä, mutta siinä oli sitten meitä pienempiä, n. 5-9v.

En kokenut tätä mitenkään syrjintänä.

ap

Vierailija
10/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. lapset olivat ruokailussa vanhempiensa kanssa. Järjestimme kuitenkin viereiseen huoneeseen pöydän jossa oli pelejä, leluja, sarjiksia jne. Huoneessa oli myös paljon leikkitilaa. Tiesimme lasten ikähaarukan joten osasimme varata kaikille ikäryhmille kiinnostavia juttuja. Olimme sopineet myös yhden lapsista pitävän tuttavamme kanssa että hän vahtii pikkuisia, meno ei siis riistäytynyt käsistä ; ) Osa lapsista taisi olla koko juhlien ajan huoneessa, osa pistäytyi ja taisipa joku jättää koko huoneen väliin. Kaikki saivat valita itselleen sopivan tavan toimia. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
11/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia on paikalla 10-20 niin ruokalista pitäisi olla etukäteen ainekohtaisesti lähetetty vanhemmille tai vastaavasti pyytää ilmoittautumisen yhteydessä tarkalleen lasten kaikki ruoka-aineallergiat, jotta voitaisiin välttyä turhilta allergiakohtauksilta ja ambulanssin soitoilta.

Jos lapset istuvat omassa pöydässä, jonkun täytyy huolehtia tarjoilusta ja myös siitä, että lapset saavat sellaista ruokaa, jota voivat syödä. Vanhemmat ovat yleensä tottuneet ja voivat vaivihkaa järjestää lapselleen tarjoiluista sen, mitä lapsi voi syödä, mutta ulkopuolisen on sitä ilman tietoa vaikea toteuttaa.

Vierailija
12/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hääparikaa tykkäisi siitä, että vanhemmat juoksisivat koko ajan toisessa huoneessa katsomassa, onko kaikki kunnossa.

Vierailija
13/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko homman järjestäminen olisi hirveen iso duuni

Vierailija
14/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt ollut puhetta n. 10-vuotiaista lapsista? Kyllä he osaavat jo itsekin (tai ainakin pitäisi) tietää mitä he voivat syödä ja mitä ei. Pienempien lasten kanssa onkin jo eri asia. Eikä noita allergioita niin kamalasti nykyisinkään ole ettei niiden kanssa pärjäisi.

Vierailija
15/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kersathan joutuu sitten itse kysymään niiden ruokien tiedot, osaako tarjoilija sitten vastata niille?

Vierailija
16/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö joka toisella ole moniallergisuutta, näin ainakin päiväkodissa

Vierailija
17/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei ne niin KAMALAN vaikeita ole kuin täällä annetaan ymmärtää

Vierailija
18/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi oletetaan automaattisesti, etteivät lapset osaa käyttäytyä? Olemme kiertäneet aikamonet häät ja kissanristiäiset ulkomailla ja aina ovat kaikki lapset istuneet aikuisten seassa, omamme mukaan lukien. Miten ne muuten oppivat käytöstapoja? Eivät ainakaan eristämällä.

Tuo sopisi ehkä johonkin junttihäihin.

Vierailija
19/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaat ja alaluokilla olevat lapset ovat aika pieniä tuntemaan allergioitaan

mun mielestä on silkkaa epäkohteliaisuutta tehdä järjestelmä, jos ei hoida sitä sitten kunnolla. Jos lapsia on vaikka 30 ja heistä kahdella allergiaa ruoka-aineille ja mausteille, olisi typerää heidän perheitään kohtaan, että tilanteeseen ei olisi mitenkään varauduttu. Jos siihen varaudutaan, se täytyy tehdä systemaattisesti.

Miksi järjestää lasten pöytä, jos sitä ei tehdä kaikille sopivaksi ratkaisuksi? Mitä ketään hyödyttää lennossa tapahtuvat uudelleen järjestelyt yms.? Miksi ei tee esim. niin, että lapselle pitäisi varata erikseen paikka lasten pöydästä ja muuten oletus olisi, että lapsi istuu vanhempiensa vieressä. Jos pöytä varataan, siihen tarvitaan tietyt tiedot jne.

Vierailija
20/40 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuskin hääparikaa tykkäisi siitä, että vanhemmat juoksisivat koko ajan toisessa huoneessa katsomassa, onko kaikki kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi