Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨*LoMakuiset huhtikuussa*¨*¨*

07.04.2008 |

Ajattelin jo uuden pinon laitella...

Onnittelut uuden vauvan saaneille ja odottajille sekä naimisiin meneville!

En nyt muista nimimerkkejä joten onnittelen tuollain...

Meillä mahatauti ei vieläkään ole täysin voitettu.

Painoa on seurailtu neuvolassa ja aluksi näytti hyvältä,sairaalasta päästessä paino oli 10.200kg,to:10.270kg. pe:10.330kg ja nyt tänään vain 10.260kg...

Ihmettelen että miten se nyt taas on laskusuuntaan lähtenyt,mutta kaippa se pikkuhiljaa tästä paranee.

uusi painon seuranta aika on 14.4 ellei aikaisemmin tarvetta erikseen tule.

Mutta nyt suihkuun Joelin kanssa, joten muille vuoroa!

M@@.Vi ja koko poppoo

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä kotona vietän harvinaista aamua siinä mielessä, että olen ihan yksin kotona :) Poika on yökylässä lomaa viettävien isovanhempien luona ja mies on töissä. Mikäs tässä on istuskellessa koneen ääressä kaikessa ja rauhassa ja syödessä aamupalaa samalla ;) Välillä maistuu tää tällainen itsekseen oleminenkin, vaikka pojan kanssa onkin tosi kivaa olla.

Tosi ikävää kun M@@.Vin Joelia nyt koetellaan tolla sairastelulla :( Rankkaa se on noin pienelle miehelle. Toivotaan, että Joel voi jo paremmin ja että painoakin tulee hyvin lisää sairastelujen jälkeen.

Tuulista oli tosi mukava kuulla, paljon ONNEA uuden pikkuisen saamisesta! :)

sadesuoja oli kirjotellut tuohon meidän vanhaan pinoon kysymystä ja siihen ajattelin nyt vastailla... Eli mä olen itse hoitovapaalla nyt toistaiseksi ainakin ja me kyllä käydään kahtena aamuna viikosta harrastuksissa eli jumpassa ja muskarissa pojan kanssa. Sen lisäksi tavataan kavereita jonkin verran. Meillä on siis vain yksi lapsi, joten aiemmin ei ole asiasta kokemusta.

Mutta mä olen kyllä sitä mieltä, että ei siitä ole mitään haittaa ettei teidän poika käy vielä ryhmätoiminnoissa. Koska kyllähän hän näkee muita lapsia kertomasi mukaan kuitenkin ja kyllähän hänen kanssaan varmastikin liikutaan paljonkin kodin ulkopuolella :)

Luulen, että monesti nuo harrastukset (muskari, perhekerhot tms.) aika pienten kanssa ovat aluksi ainakin enemmän sitä, että äidit kaipaavat kontakteja ja haluavat lähteä pienen muksun kanssa kodin ulkopuolelle. Tämä ainakin itselläni oli merkittävänä syynä harrastusten aloittamiseen ja nyt kun poika on isompi niin kyllä hänestä toki huomaa, että kovasti viihtyy niissä tosi hyvin, kun on pitkään jo tottunut käymään.

Itse olen sitä mieltä että kyllä kotona hoitaminen on tosi hyvä vaihtoehto ja kyllä lapsen saa viihtymään hyvin ilman tollasta järjestettyä ryhmätoimintaakin. Tärkeintä on mun mielestä tehdä niin, mikä perheessä hyvältä tuntuu ja puuhailla lapsen kanssa yhteisiä juttuja.

Eli siis lyhyesti, mun kanta on se, että älä ota ollenkaan mitään paineita kaverisi mielipiteistä vaan tehkää niinkuin teidän perheelle on sopivin tehdä :) Kyllä lapsesta ihan normaali aivan varmasti kasvaa vaikkei vielä ryhmätoiminnoissa ole ollutkaan, pieni hän sitä paitsi vielä on.

Nämä on aina mielipiteitä ja tämä on mun mielipiteeni :)

Huh, tulipas tarinoitua laveasti... :) No, mutta jospa tuosta nyt selvisi mun kanta asiaan. Tsemppiä vaan sadesuojalle!

Mä olen menossa kampaajalle tänään ja ehdin hyvin vaikka shoppailemaankin tai jotain, kun poitsu tulee vasta iltasella kotiin. Ilmat on ollu tän viikkoa tosi kurjia, vettä sataa joka päivä ja ulkona oleminen onkin sen ansiosta luku sinänsä. Tai ainakin kuravaatteiden peseminen ja muu ulkoilun jälkeen ;) Kiva projekti.

Poika nauttii ihan älyttömästi kun lumet on sulaneet ja pääsee hyvin tönkimään kaikkea mahdollista käsin, hiekkaa ja kaikenmaailman oksanpätkiä on jatkuvasti käsissä kun ulkona mennä viipotetaan. Ostettiin ihan pienet kottikärrytkin ja nehän on olleet oikein kovassa käytössä jo :)

Jees, mutta nyt täytyy tästä lopetella. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Piparminttu :)

Vierailija
22/23 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku mies on vihdoin terveenä.

Ei ole Joelilla ollut minkäänmoista merkkiä mahataudista pariin päivään ja ruoka ja juoma tuntuu maittavan paremmin kuin hyvin!

Luulisi sen painonkin siitä sitten alkavan taas nousemaan...

Kaupoilla käytiin tänään ja mukaan tarttui kaikkee ihanaa,varsinkin vaate puolta.

Mulla itselläni on nyt niin ihana olo,kun vaate kokoni on pienentynyt 4 kokoa!!!

Vaikka paljon ylimääräistä on edelleen niin ihana huomata että vate koko pienenee ja se motivoi laihduttamaan lisää :)

Itselleni ostin 2 paitaa ja yöpaidan ja sitten vanhimmalle neidille ostettiin toppi,2 tavallista t-paitaa 5 paria sukkia ja pojalle sukat,ei muuta löytynyt isommalle pojalle mutta se tilanne korjautuu seuraavalla kauppareissulla,sitten nuoremmalle neidille ostettiin kiva lyhythihainen paita ja sukat sekä nallepuh kesähattu ja nuorimmalle pojalle 3 t-paitaa ja 2 verkkarit,sekä sukat.

Sitten kävin ostamassa myös lisää vihdoin ja viimein sitä taimimultaa että saa kirsikkatomaatitkin multaan oikeaan aikaan...

Meillä on nyt laitettu kasvamaan mansikan taimia ja vesimelonia sekä noita kirsikkatomaatteja...

Vanhimman neidin elokuvan ensi-illasta,joka oli eilen

Eli vanhimman tyttäremme koululla oli oppilaat käsikirjoittaneet ja kuvanneet elokuvan pariisissa tapahtuu.

Lapset olivat myös suunnitelleet ns. elokuva juhlat joissa oli tarjolla kahvia,teetä,mehua piirakoita,jäätelökakkua ja keksejä sekä sipsiä.

Tarjoilut toteutettiin siten että jokainen oppilas sai tehtäväkseen tuoda jotain tarjottavaa tai aines osan tarjottavan valmistukseen,hyvin riitti tarjottavat.

Neidin koulussa on yhteensä reilut 30 oppilasta mutta vieraita saapui 63...

Muutenkin elokuva oli erittäin hauska ja hienosti toteutettu!

Mutta nyt taas muille vuoroa!

M@@.Vi ja lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, että M@@vin Joel voi jo paremmin! Meillä neiti taas kovassa kuumeessa. Piti tarhasta hakea o aamusta. Sama viime viikolla. *Valittaa* päätään, kun kysyy, että " missä pipi" , niin Pupu taputtaa päätään ja sanoo " ai-jai" =( Johtunee kovasta kuumeesta (liki 40). Siitä huolimatta neiti jaksaa syödä!!! Kun silloin joskus oli tuskaa, että sai jotain sisään, niin nykyisin neiti ottaa kaiken takaisin korkojen kera. Ruoka maistuu ja sen kyllä näkee, löytyy mahaa ja kaksoisleukaa, asioita, joista äippä on huolissaan... Paino huitelee varmaan ihan hurjalla nousukäyrällä. Höh!

SADESUOJALLE... Eiköhän ne lapset " kasva kieroon" ihan jollain muulla kuin sillä, ettei käy missään ryhmätoiminnoissa =) Jokainen perhe tekee tavallaan, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Sosiaalisuus on mielestäni melko lailla sisäsyntyinen temperamenttipiirre. Toki olisi hyvä, että lapsi näkee muita, jottei luule, että maailmassa on vain hän ja vanhemmat ;P Mutta noin yleensä, lapsi alkaa todella kaivata kavereita yleensä vasta siinä kolmen ikävuoden tietämillä. Sosiaalisia taitoja on hyvä opetella (kuten jakamista, toisten huomioonottamista, kommunikointitapoja jne), mutta miten, niin se on yksi niistä kasvatusdilemmoista, joita me vanhemmat jatkuvasti kohtaamme ja joista parhaamme mukaan pyrimme selviytymään. Meidän kolme lastamme ovat kaikki erilaisia tuon *sosiaalisuuden* kanssa. Vaikka siis samoista vanhemmista ja samoin kasvatettu...

M@@VI... LOISTAVAA, että olet saanut painoasi putoamaan (en tosin tiedä, millainen tarve sille ollut, mutta anyway)!! Tarvetta olisi täälläkin lähes kymmenen kilon pudotukseen. Etenkin vatsamakkarat harmittavat, kun ei housut kaapista istu eikä sitä tahdo uusiakaan ostaa. Ellei sitten joskus saisi ostaa jonkun koon pienempiä =) Mutta tämä täti on kyllä sen verran perso herkuille ja nykyisellään laiska liikkumaan, että kun siihen lisää olemattoman itsekurin, niin... *huokaus*

Noniin, nyt tuo neiti taas kaipailee, joten viikonloppuja!

TalviSalama kera nukkuvan (osittain) vauhtitrion