Heinähatut vko 15
Uusi yritys.. Mies vaihtoi näppiksen enkä tod ole tottunut tähän vielä :)
Koitin tänään olla töissä, pari tuntia pystyin.. Sitten lähdin kotiin.
Sain lääkäriltä puhelimitse pari päivää saikkua lisää
Ke meen sitten neuvolan lääkärille, jos kirjoittaisi 10 päivää, eli vuosilomaani asti
Todella outoa! Nyt en enään mene töihin... Vaikka virallisesti olenkin vielä töissä.
eppuliini rv 28
Kommentit (28)
..minunkin puolesta! Sainpahan niin paljon energiaa itselle, että kirjoittamaan aloin. Olen enemmän ja vähemmän säännöllisesti käynyt lueskelemassa kuulumisianne ja samalla vähän peilaillut omaa oloa.
Eli Heinähattuihin kuulun, esikoista odotellaan ja menossa viikot 28+2, jos ihan kärryillä olen pysynyt. Olo on viime viime viikkoihin ollut mitä mainioin, mutta nyt on tullut kaikenlaista, ja sairaslomaa lääkäri suositteli. Pätkissä mennään, mutta todennäköistä että äippäloman alkuun huilaillaan ilman töitä. Supistukset on lisääntynyt huimasti, koko matkan niitä on ollu, ehkä 1-2 päivässä, mutta nyt en tahdo laskuissa enää pysyä mukana. Painoa on tullut n.10kg, kotona en viitti enää puntarilla käydäkään.. ;) Sf-mitta näillä viikoilla 27. Ja kova on asukki melskaamaan! Sukupuolta emme ole halunneet selvittää, mutta kovasti ovat sitä mieltä että poikaa vartoisin, siihen saadaan vastaus sitten myöhemmin.
Nyt vaan täytyis osata löysätä, vielä ois matkaa jäljellä!
Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti aurinko paistaa mahdollisimman monelle meistä!
-yksi meistä onnekkaista-
Aika moni tuntuu olevan jo sairaslomalla. Minäkin varmaan olisin jos olisin työelämässä. Taas on aivan järkyttävät issiaskivut... Seurausta siivouksesta. Ei kyllä kärsis tehdä yhtään mitään ylimääräistä! Mutta pakko oli siivoilla, kun huomenna tai siis tänään lauantaina olis tarkoitus juhlia miehen synttäreitä. Esikoisella oli tosin eilen kuumetta, takahampaita puhkesi. Saa nähdä joudunko mä sit olemaan kotona vai mitä tehdään... Nyt illan oli kyllä kuumeeton. :-/
Minusta on ihmeellistä, kun kaikki ihmiset tuntuu päivittelevän, että onpas sulla iso maha ja jo näin aikaisin!! Siis haloo, kai sen mahan kuuluu jo näkyä, kun laskettuun aikaan on n. 12 viikkoa!?! Mua on oikeesti alkanut jo ärsyttämään tuo saman asian jankutus! Ja kaiken lisäksi tuo mun mahan sf-mitta on nyt lähempänä alakäyrää kuin keskikäyrää, että ei se mikään valötava ole. Viimeksi muistaakseni 21. Ja esikoisesta mulla oli ISO maha, näillä viikoilla sf-mitta oli jo 30!!!!!
Höh, esikoinen heräsi...
kumppari rv 27+6
Pitäis varmaan mennä jo nukkumaan. Jaksais sit huomenna oli se mun kohtalo jäädä sit kotiin tai mennä juhlimaan! :)
Ensi viikolla mulla on maanantaina sokerirasitus ja tiistaina ultra. Pitää varmaan taas kysyä mitä ne veikkaa sukupuolesta! :)
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaa paksusti!
kumppari edelleen
Täällä tämä viikko sujunut hienosti. Tiistaina oli lääkäriaika ä.polilla kun ollut noita supisteluja mutta kaikki on kunnossa eikä vauva ole vielä onneksi syntymässä =). Muutenkaan ei ole tällä viikolla supistellut niin kuin edellisellä viikolla, mutta toissa viikko olikin tosi rankka töissä. Lääkäri kysyi että tahdonko sairaslomaa mutta päätin mennä vielä töihin kun supistuksetkaan ei ole todennäköisesti olleet vaarallisia. Lääkäri mukaan ok. Mutta jos alkaa taas enemmän supistella niin tietenkin sitten pitää jäädä lepäämään. NO, ainakin tämän viikon jaksoin tosi hyvin.
JOUHI: toivottavasti ä.polilla on sujunut kaikki hyvin etkä ole joutunut sairaalaan lepäämään. Tsemppiä sulle.
CAFE: mulla oli esikoista odottaessani juuri samanlaisia tuntemuksia ajoittain henkisesti kuin sulle nyt. Siis että en olisi ajaksanut seurustella ihmisten kanssa, edes läheisten ihmisten (vain mieheni seura kiinnosti). Muiden jutut tuntui välillä typeriltä eikä niitä olisi jaksanut kuunnella. Myöskään itse ei olisi jaksanut puhua. En tiedä huomasivatko läheiseni tilanteeni, ainakaan kukaan ei kysellyt että mikä on. Mutta tuo tila meni heti ohi kun vauva syntyi. Jälkeenpäin mietittyäni se oli ehkä jotain raskauden ajan masennusta (no en tiiä ihan masennusta= sairaus mutta alakuloisuutta kuitenkin).. Pelkäsin silloin että varmasti sairastun synnytyksen jälkeiseen masennukseen mtuta mieli olikin oikein hyvä koko vauva-ajan. Sanoinkin myöhemmin että raskaus oli paljon raskaampaa kuin synnytys ja vauva-aika. Vähän jännitti nyt uudessa raskaudessa että tuleekohan sama tila uudestaan mutta ei ole tullut. Päinvastoin olen voinut henkisesti tosi hyvin koko tämän raskauden ajan. Ehkä minua pelotti koko äidiksi tulo eka raskauden aikana mutta kiitos esikoiselleni että on opettanut minulle kuinka ihanaa olla äiti.
Myissi rv 27
Opinnäytetyötä tässä väsäilen ja alkaa pikkuhiljaa riittää tälle päivää tämä opiskelu. Laskin juuri, ettei ole montaa viikkoa, kun kesäloma alkaa ja sitten mammalomalle! Tai kesäloma menee opiskellessa, mutta sitten toivottavasti saa enemmän aikaikaiseksi.
Perjantaina tuli kelalta päätös äitiyspakkauksesta, joten senkin pitäisi parin viikon kuluessa tulla. Luultavasti on vielä vanha, mutta eipä sillä ole suurta merkitystä, kun vaatteille on tarvetta. Esikoiselta ei ole juuri mitään jäänyt. Kaikki joutuu hankkimaan.
Neuvolassa arvelivat, että minulla on raskaudesta johtuva issias. Nyt onneksi on kipu hellittänyt hieman, kun olen yrittänyt lepäillä ja olla siivoilematta yms. Tilasin Anita tukivyön, kun neuvolassa suosittelivat tukivyön käyttöä. Toivottavasti auttaa!
Joku kyseli lemmikeistä. Meillä on 6 koiraa ym. elukoita, joita ei lemmikeiksi voi luokitella. Kukaan ei enää esikoisen jälkeen ole kysellyt, että kai te niistä luovutte. Taisi tulla silloin aika tiukkoja vastauksia. Nyt pitäisi vielä ennen heinäkuuta muutamat näyttelyt käydä.
Syysvilja 26+2
Siis, niin masentavaa kuin vaan voi olla: koko päivän on satanut vettä ja räntää. Tässä on koko perhe jotenkin väsähtänyt sisälle ja olokin on sen mukainen.
Piipahdettiin pe-la risteilyllä (Tku-Sto) ja oli kyllä ihan kiva reissu. Saikullakin olen taas vaihteeksi niska-hartiaseudun kipuilun takia. Epäilen kyllä, että vaiva on osittain stresssiperäistä, sillä pahimmat oireet katosivat heti, kun heitin töistä vapaalle. Vaikka ei tuommoinen istuva näyttöpäätetyö kauheesti pääse rentouttaan jo valmiiksi jumissa olevaa yläkroppaa. Lekuri kirjoitti saikkua ensviikon loppuun saakka, joten kaipa tässä koitan keksiä kaikenlaista mukavaa puuhasteltavaa saikkupäiviksi.
Kävin muuten vilaisemassa tuota vauva-lehden raskauskiekkoa ja maaginen sadan päivän raja on kohdallani nyt odotettu eli tänään laskettuun aikaan tasan 99 päivää :-) Niin se vaan aika rientää...
Neuvolassakin piipahden perjantaina ja paino nousee tasaiseen tahtiin: nyt on painoa tullut lisää 7,5kg ja jos sama tahti jatkuu, edellisten raskauksien " painoennätykset" paukkuu...
Nyt saunaan ja sen jälkeen sohvalle löhöään taas takaisin!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 25+6
Taidetaan mennä päivälleen samaa tahtia :). Raskauskiekkoa minäkin katselin, ja 99 päivää ois jäljellä (laskettu aika 21.7.). Ihanan nopeasti aika kuluu...
Milja ja vaavi 25+6
Kovasti täälläkin olis intoa päästä jo järjestelemään kotia pikkuista varten.. En vaan oikeen mitään pysty vielä tekeen, ku sänky, vaatekaappi ja muuta on vielä tulossa.. ja muuta tavaraa menossa ennen niitä.. Viikonloppuna meinasin kyllä kaivaa pinnasängyn varastostaan ja katsoa että on kunnossa ja putsata ja puunata sitä hieman. Sitten vaan odotellaan että saadaan se vaatekaappi kotiin pikkuiselle (toiv. ensi kuun alussa jo) ja saisin viimein vaatteet yms. järjesteltyä sinne. Vaatteetkin on jo pesty hyvissä ajoin.. Vaipat vielä pesemättä..
Olen tehnyt itselleni myös pientä listaa kaikesta, mitä vielä meiltä puuttuu pikkuista ajatellen. Lista ei onneksi kovin pitkä, lähinnä sellaista viimeistä hiontaa :)
Alkuviikosta käytiin sovittamassa turvakaukaloita meidän pienen pieneen autoon. Ja kuten jo arvelinkin etukäteen, meillä ei ole kovin varaa valita. Autoon sopi nimittäin ainoastaan yksi tietty turvakaukalo. Eipä mulla sen turvakaukalon suhteen mitään erityisiä toiveita ollutkaan, kun jo melkeen arvasin että on turha " haluta" mitään vaan se on otettava mikä sopii. Gracon Logico S on tuo kaukalo, joka pitää sitten vielä käydä hakemassa (anoppi halusi kustantaa, kiva kiva) :D
Katselin tuossa jokin aikaa sitten (taisi olla viime viikolla) kun maha oikeen muutti muotoaan yhtenä iltana kun istuskelin sohvalla maha sylissä. Taisi meidän masuasukas kääntyä pää alaspäin. Aikaisemmin nimittäin potkut tuntui aina ihan alavatsassa, mutta nyt mojovimmat iskut on siirtyneet tuohon navan yläpuolelle. Ja tuntuu kun joku polkisi mahassa pyörää koko ajan :) Tosi kovasti siis meidän pikkuinen liikkuu ja oikein mojovia potkuja tulee tosiaan nyt. Jännä odottaa millaista on sitten ihan lopussa, mulla kun ei aikaisempaa kokemusta.
Jännää jännää kaikki..
Vieläkin olen onneksi säästynyt kaiken maailman taudeilta tän raskauden aikana. Kummalista kyllä.. Olen tosin muutenkin aika yleisterve enkä sairastele paljon. Jotain hyötyä taitaa olla maratoonari kunnosta (tai siis edesmenneestä sellaisesta). Ehkä jotain rippeitä vielä jäljellä :) Ja kai tuo tasainen multitabsejen nautiskelu on kanssa auttanu pitään vitamiiniarvot niin hyvinä ettei oo päässy pöpöt valloilleen :)
Tällaista omaa napaa tällä kertaa taas.. Toivottavasti jotain kiinnostaa ettekä nukahda kesken tekstin, hih ;) Oma napaa potkitaan taas niin pirusti!
Hauskaa viikonloppua kaikille kärsimättömille odottajille!
MyLauren rv 27+3