Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Maalismussukat, viikko 15 ~

07.04.2008 |

Avataanpa vielä uusi pino viimeisille kärvistelijöille!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus täällä jatkuu. Olo on edelleen hyvä, mutta mieli alkaa olla jo vähän malttamaton. Olisi oikeesti jo kiva saada se pikkuinen ja päästä hoitamaan omaa vauvaa! : )

Soitin tänään äitiyspolille ja sain ajan huomiselle. Jee, varmaa siis on, että ainakin huomenna lähdetään sairaalaan! Tosin luultavasti vain käymään.

Voi meebua, koeta nyt vielä jaksaa! Minusta ei kyllä enää olisi pulkkamäkeen touhuamaan, vaikka muuten ihan mukavasti jaksankin! Ei täällä etelässä tosin ole luntakaan! Ja satske, kerrohan sitten, mitä sulle polilla sanottiin. Minulla kun ei vielä ole noita pirpanoita ennestään, niin on aikaa roikkua täällä koneella...

Jokohan Maaria tänään tulee kertomaan vauvauutiset? Taisi Stockan Hullut Päivät jäädä Maarialta väliin! : D

Nakero08, 41+4

Vierailija
2/17 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla meinasi jo välillä hermostuttaa, mutta nyt ei hiljalleen voi muuta kuin nauraa, viimeisiä päiviähän tässä joka tapauksessa viedään..

Kävin aamulla taas lääkärissä, joka lohdullisena ilmoitti, että pikku hiljaa edistymistä tapahtuu. Kohdunsuu on vähän auennut, joten täytyy luottaa, että eteenpäin mennään. CTG:ssä ei merkkejäkään supistuksista, tosin niitä ilmaantuu muutenkin vain iltaisin.

Voimia siis kaikille viime metreillä tallaajille.

LA+10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö sulle sen kummemmin mitään suunnitelmaa käynnistelyn suhteen? Kuulostaa siltä, että lääkäri oli luottavainen luonnollisen käynnistymisen suhteen. Puhuttiinko vauvan koosta mitään? Odotan kyllä innolla omaa huomista polikäyntiä!

Vierailija
4/17 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistämällä 02.04.08. Pituutta oli 50cm, painoa 3845g ja päänympärys 37. Vauva ja minä voimme molemmat hyvin. Onnea vielä teille muille synnytykseen, se on sen arvoista!!

Vierailija
5/17 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maariasta kuulunut vielä..

Neuvola oli tänään. sain käynnistys ajan perjantaille! Siintä se tuska sitten pikku hiljaa lähtee pe aamuna kymmenen jälkeen joskus. mutta onneks se on sen arvoista! Jos/kun ei enemmin synny niin on se jännä tunne lähteä kotoa aamulla ku tietää että kohta synnyttää. ei tule sillleen yhtä äkkiä se lähtö. kakkonen käynnistettiin myös. siinä meinas panikkia tulla kun lääkäri tutkia ja totesi vaan että tilanne kypsä, 4cm auki, aletaan synnyttää. olin ihan aatellut että siinä joku aika menee ja katsellaan tilannetta. 5 tuntia eteenpäin ja poika jo syntynyt:)

nyt sitten enää max 4 päivää jälellä!

meebu

Vierailija
6/17 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut meebulle käynnistysajasta! Mulla on kanssa reilun parin tunnin päästä se äitiyspoliaika. Saa nähdä, joko minä saan käynnistysajan. On kyllä jännä mennä sinne. Ainakin sieltä jotain tietoa saa.

Jotenkin toivoisi luonnollista käynnistymistä, mutta kyllä pikku hiljaa alkaa ajatus olla se, että ihan sama millä tavalla lapsi tulee, kunhan tulee. On tässä jo raskausajasta saanut nauttia ihan riittämiin ja nyt olisi jo niin valmis hoitamaan omaa vauvelia. Höh, viime yönäkin näin unta imettämisestä!

Kiva kuulla meebu, että sulla käynnistys on viimeksi toiminut nopeasti. Jotenkin sitäkin ajattelee, että jos käynnistys aloitetaan, h-hetkeä saa odotella vuorokausia. Mutta voihan se tosiaan tepsiä nopeastikin.

Joka tapauksessa tässä nyt me kaikki viimeiset elelemme jänniä päiviä. Tsemppiä, voimia ja onnea kaikille!

Nakero08, viikot tänään 41+5

Vierailija
7/17 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin OYS:iin yliaikaiskontrolliin aika torstaille, jolloin viikkoja tasan 42. Tietysti toivon, että myös tämä toinen rakas syntyisi ennen sitä, kuten esikoinen, siis päivää ennen kontrollia. Miten teilläpäin on muuten tuon käynnistyksen suhteen. Täällä Oulussa ei edes käynnistetä heti jos kaikki ok. Tosin mie en siihen kyllä suostu! En ole saanut moneen moneen viikkoon edes kunnolla nukuttua ja muutenki olo on aika väsy. Välillä on energiaa touhuta ja välillä, kuten nyt, ei sitte jaksasais mitään. Pitäis tuo 2-vuotias tyllerö mennä laittaan kohta unille, saisin itekin torkahtaa.

Maariasta mieki tulin vakliin, et mitä hänelle kuuluu?

-mt + masuvauva2. 41+5

Vierailija
8/17 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä enää tänään ketään...

Tosiaan hullut päivät jäi väliin. Ke-to välisenä yönä heräsin puoli kolme supistuksiin, ja kolmelta muuttuivat kipeiksi ja säännöllisiksi. Viiden-puoli kuuden maissa oltiin Tayssissa ja poika syntyi viimein 8.40, eli ei ihan kontrolliin asti ehditty :) Tuossa juuri laittelin pieniä vaatteita pois, sillä mittaa pojalla riittää, painoa oli 4520g ja pituutta 56 cm. Ja tietysti nyt heräsi, eli tuolla vauvapuolella joskus lisää!

Jaksamisia jos täällä joku vielä kärvistelee!!!

Maaria ja ukkeli 5 pv.

Vierailija
9/17 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei enää kauan!! Kävin siellä yliaikaiskontrollissa tänään ja nyt olen ihan innoissani. Olin 2 cm auki, vaikken ole mitään supistuksia huomannutkaan. Lantio arvioitiin tilavaksi ja vauva 3,5 (ultra)- 4-kiloiseksi (käsituntumalla). Käynnistysaika on perjantaina, jos ei ennen sitä synny. Ei siis enää montaa päivää! Ai että oon innoissani!

Meritähtönen: täällä Helsingissä siis yliaikaiskontrolli viikolla 41+5 ja käynnistys 42+1.

Kyllä me nämä viimeiset päivät jaksetaan!!

Maarialle hurjasti onnea pojasta! Kiva, ettei tarvinut käynnistää. Ison vauvan sait!

Nakero08, 41+5 (enää max 3 vrk)

Vierailija
10/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ilmoittaudun vain, että täällä edelleen eikä mitään uutta. Vointi on hyvä ja odotusta ei ole enää kauan jäljellä.

Vieläkö on muita odottajia?

Nakero, 41+6

Vierailija
11/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieki yhes koos. Huomena siis se kontrolli. Saa nähä, mitä ne meinaa. Mie en suostu kyllä odotteleen, kun täällä Oulussa ainakin edes yliaikaisuus ei vielä tarkota, että käynnistävät!

-meritähtönen ja masuvauva2. 41+6

Vierailija
12/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meritähtönen: ei sullakaan oikeesti voi enää kauan kestää! Tietty hyvä mennä sillä mielelllä kontrolliin, ettei odota liikoja. Mut mulle ainakin ihan automaattisesti annettiin tuo käynnistysaika eikä sitä lainkaan tarvinut pyydellä. No, toivotaan parasta, että sullakin synytyisi itsestään tai että aloittaisivat käynnistelyn. Tsemppiä!

Täällä muuten tullut sitä kuuluisaa limaa eilisestä lähtien aina välillä. Taisi sisätutkimus ainakin vähän auttaa. No, huominen vielä aikaa käynnistyä itsekseen!

Nakero08

Vierailija
13/17 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas ainoana ilmoittaudun. Ilmoittautukaahan muutkin, jos olette vielä masujenne kanssa odottamassa. Mites meebu ja meritähtönen? Satskestakaan ei ole tainnut hetkeen kuulua mitään, joten liekö synnyttänyt jo.

No, mulla on tänään ainakin varmuudella viimeinen odotuspäivä kotona. Vointi on edelleen ihan normaali ja hyvä. Muuten mieli on jännä - toisaalta on jo ihanaa päästä tositoimiin ja aloittamaan vauva-arkea, toisaalta taas on pienenpieni haikeus raskauden loppumisesta. Iso elämänmuutoshan tässä on edessä, mutta toisaalta onhan sitä jo pitkään odotettukin!

Täytyy nyt lähteä siivoilemaan ja muuta puuhastelemaan - josko vaikka se synnytys käynnistyisikin itsestään.

Tsemppiä viimeisille kanssaodottajille, jos teitä vielä on!

Nakero08, rv 42

Vierailija
14/17 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta neidillä oli 48cm ja painoa 3030g. Synnytys kesti 8h5min, ponnistusvaihe 35min. Apuna käytettiin imukuppia sydänäänten laskun takia. Vauvan kanssa arki on lähtenyt hyvin luistamaan, itsellä vaan vieläkin epparin+repeämän takia hankala liikkua ja istua. Mutta kyllä se tästä helpottaa, ja kivut kestää kun näkee aiheuttajan :)

Onnea muillekin vauvansa saaneille ja jos jollakin vielä odotuttaa niin tsemppiä tulevaan!

Pirpana ja prinsessa 11pvä

Vierailija
15/17 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi tumma tyttövauva 9.4! synnytys kesti huimat 2 tuntia 12 minuuttia! 8 cm olin auki kun päästiin sairaalaan. Tyttö painoi 3410 ja on 51 senttiä.Sairaalassa ei ehditty olla kuin tunti ennen syntymää. suppareitakaan ei kerinnyt kotona olla kuin reilun tunnin mutta jotenkin tajusin että nyt taitaa olla tosi kyseessä:) Illalla supisteli tyypillisesti mutta jalkojakin särki supistaessa niin epäilinkin jo vähän lähdön olevan lähellä. kolmeltä yöllä heräsin ja tytsi syntyi 8 yli 5.

mulle ei jakkara synnytys toiminu, puoli istuvaan kun pääsin tyttö syntyi eka ponnistuksella. napanuora oli kaulan ympäri ja jalkojen välistä lenkillä. oisi voinut siinä jakkaralla syntyessä olla kyllä hankala tilanne.

ihanan rauhallinen tyttö ollu nämä eka päivät, syö ja nukkuu sekä katselee vaan:)

Muuten ollut hyvä olo synnytyksen jälkeen, ei tullut tikattavaa tällä kertaa, mutta maha on kipeä vieläkin. ilmeisesti vatsa" lihakset" vain mutta sain varulta antibiootti kuurin kun istukka ei ollut aivan täysin ehjä ettei vain olisi mitään tulehduksen alkua vaikka tulehdusarvot oli normaalit.

väsyttää kyllä! tyttö syö välillä(yöllä) vartin välein, sitten saattaa nukkua 3-4 tuntia kerralla. ja älytön nälkä koko ajan!

nyt kylpyyn:)

meebu ja lillirii 4pv

Vierailija
16/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.4. klo 14:48.

Paino: 3310 g

Pituus: 51 cm

Mulla oli siis se yliaikaiskontrolli OYS:ssa to kllo 8:30. Siellä selvisi, että lapsivettä on enään vain vähä jäljellä, joten suoraan synnytyssaliin passittivat. Eka oli oksitosiinitippaa ja sitten jo puhkaiseen melkein heti kalvot. Epiduraalin sain. Omilla suppareilla synnytin, kesto n. 4 h. Hyvin meni, mieheni oli mukana koko ajan.

Lapsivesi olikin vihreää, joten vauva oli tarkkailussa tunnin verran. CRP_tä otettiin aamuisin ja kotiin päästiin sunnuntaina. Mieheni nyt isyysvapaalla, onneksi, on suuri apu siitä esikoisen kannalta :D

Tälläistä meille, nöpönenä nukkuu.

Ja esikoinenkin oli looulta nukahtanut. Itse käväsin äsken pitkästä aikaa ulkona kun on niin kaunis ilmakin täällä Oulussa!

-Meritähtönen ja tyllerö 6 päivää

Vierailija
17/17 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi suloinen poika lauantaina 12.4. klo 2.33. Painoa pojalla oli 3400 g ja pituutta 50 cm. Kaikki on sujunut hienosti ja etenkin kotona olo vauvan kanssa on tuntunut hyvältä.

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla perjantaina iltapäivällä ja lisäksi sain oksitosiinia. Supistuksissa oli sietämistä, mutta ponnistaminen olikin yllättävän helppoa. Tikkejä tuli, mutta yllättävän nopeasti olen parantunut.

Onnittelut kaikille muillekin viimeisille maaliksille!

Nakero08 ja ihana poika 6 vrk