Mistä äidille seuraavanlainen takki:
Tarvitsen uuden kevättakin. Käyn töissä, jossa joskus tarvitaan jakkupukua, yleensä olen linjalla suorat housut + siisti yläosa (joskus paitapusero, joskus ihan trikoopaita).
Tässä toivottuja ominaisuuksia:
- huppu (ihan ehdoton, en halua kuljettaa satikkaa mukana)
- EI vyötä
- väri: kaikki vihreää lukuun ottamatta käyvät
- pituus: puolireiteen tai vähän pidempi (olen 163 cm pitkä)
- malli: vähän slimmattu, muttei mikään ylikireä
- hinta: korkeintaan 250 e
Haen ajatonta, aika klassista takkia. Ripaus trendikkyyttä ei haittaa. Mutta takista pitäisi olla useamman kauden takiksi.
Kiitos tuhannesti, jos osaatte vinkata hyvän takkikaupan tai jopa merkin! Vielä parempi, jos takkia voisi kurkkia jostain nettisivuilta.
Ai niin, asun pk-seudulla.
Kommentit (13)
on tuo hupun ja virallisuuden/tyylikkyyden yhdistäminen, huppu kun yleensä löytyy vapaa-ajan/sporttitakeista...
Soittelin Ajattereen: heillä ei ole sellaisia takkeja lainkaan. Stockan valikoima oli aika onneton, ilman huppuja tai niiden kanssa. Zarassa änkesin itseni erääseen M-kokoiseen takkiin. Ei mahtunut, ei, vaikka muuten takeissa menee 36. Mangossa ei moisia takkeja olekaan. Varmasti joltain H&M:ltä löytyisi, mutta haluan vähän ajattomamman ja kauniimmankin...
Summa summarum: ostan hatun, jota pidän jo olemassa olevien takkieni kanssa!
Himoitsen vielä valkoista, siis ihan vitivalkoista takkia, mikä on täysin idioottia, kun miettii hakevansa tämänpäiväiselläkin kelillä kahta (1 v ja 5 v) lasta hoidosta... Vielä olen saanut pidettyä tämän päähänpinttymäni kurissa.
Ei ole naisen elämä helppoa, ei.
Niin, Gloria: olet kyllä oikeassa. Vähän olen valmis tinkimään tyylikkyydestä tuon käytännöllisyyden suhteen, mutta en tosiaan haluaisi mitään urheiluosaston takkia mennessäni Helsingin keskustaan siistiin toimistotyöhön.
oli joskus mallistossa juuri tuollainen takki. En tiedä saako sitä mallia enää.
Ja siinä oli vielä se huppukin. Kangas oli sellaista " Ellenlakkatakki" -maista. Ei tosin niin paksua eikä kiiltävää :). Hintaa tosin oli 299e mutta nyt jos jostain vielä löytyisi, voisi saada hyvän alennuksen...
HEI!!
Ostin kuvauksiisi sopivan takin Aleksi13:ta MasCara merkkisen ja maksoi muistaakseni jotain 200 e paikkeilla. Kevät/syystakiksi minusta sopii, värinä minulla beige, takki hieman linjakas.Huppu on myös.
mutta luulen kyllä että se Stoccan Lloydin kantistakki on liian sporttinen tarkoitukseesi:) Ostin nimittäin itselleni sellaisen " siistimmäksi ulkotakiksi" eli mielestäni se käy hyvin esim. farkkujen kanssa jos haluaa vaikka vaunujen kanssa poiketa kauppaa/asioille.Itse en kuitenkaan pitäisi sitä kuvailemiesi työvaatteiden kanssa.
Mutta samalla lisäkysymys tyylitaitureille: eli ostin ko. Lloydin takin tummansinisenä ja koska en ollut edes suunnitellut ostavani ko. takkia niin sain aikaiseksi uuden ongelman.Eli minkä värisiä ja millaisia kenkiä käyttäisitte ko. takin kanssa kun malli on kuitenkin hieman sporttinen/purjehdushenkinen ja väri tosiaan tuo tummansininen (käytän nimittäin tosi harvoin tummansinisiä takkeja...)?
Katselin menneellä viikolla, että ikkunoissa oli useampikin ihan ok -näköinen siistimpi takki (muitakin kuin tikkitakkeja). Siellä on merkkejä laidasta laitaan monessa hintaluokassa (mm. Rils, Story, Esprit...) eli en tiedä mahtuvatko juuri " ne" takit tuohon hintahaarukkaan, mutta sieltä ehkä kannattaisi etsiä.
En ehkä itseäni ihan tyylitaituriksi lukisi, mutta vastaanpa silti. Katselin noita samoja takkeja Stokkalla samaan tarkoitukseen, mutta jotenkin onnistuin raahautumaan ulos ostamatta.
Itse käyttäisin varmastikin takin ja farkkujen kanssa valkoisia kenkiä. Nykyään saa kivoja valkoisia, naisellisia, mutta silti sporttisia kenkiä. Ei siis mitään kolhoja lenkkareita, vaan sellaisia kevyempiä. Lacoste tulee ainakin mieleen, mutta monella merkillä varmastikin on.
Kluuvin ostoskeskuksen uudesta kaupasta ja maksoi 215e.
Takkini on siis slimmattu, ei ole vyötä (oli myös ehdoton vaatimus), huppu löytyy, kestää vettä (ei sadetakki mutta ihan riittävästi) ja puoliväliin reittä ulottuva. Takkini on tosin vihreänruskea, mutta samaa oli myös valkoisena ja olikohan sinisenä?
Malli on ollut jo useamman vuoden myynnissä pienillä muutoksilla, eli on todella klassinen.
Käytän myös töissä siistejä vaatteita ja takki sopii silloinkin. Käy myös normaaliin ulkoiluun ihan hyvin, ja on mukava käyttää (hengittävä).
Suosittelen! En ole muualla kyseistä peakin takkia nähnyt kuin Kluuvissa, eli kannattaa mennä sinne jos kiinnostaa.
http://www.peakperformance.com/templates/products07____24631.aspx
Toivottavasti linkki toimii. Jos näin on, onko takki noista kuudesta se oikean rivin alin? Malliltaan Shellby Jacket. Hinta ja muutkin speksit ehkä täsmäisivät.
Jos linkki ei toimi, näin pääsee:
http://www.peakperformance.com
Collections --> Sportswear W (women)
Kiitoksia kaikille, kun autatte naista mäessä.
Näillä merkeillä on ollut jonkin verran ohuita mutta vuorellisia, lyhyitä trenssejä (puoleen reiteen), jotka ovat slimmattuja ja tarpeeksi siistejä jakkupuvun kanssa. Huppu saattaa kyllä olla ongelma!
etsin itselleni juuri noilla ominaisuuksilla varustettua siistimpää takkia, joka pitäisi edes vähän vettä. Lopputulos: sellaisia ei ollut, ainakaan siinä hintaluokassa, joka minun kukkarolleni sopi. Päädyin sitten ostamaan Stadiumista kevyesti topatun lasketteluun sopivan takin, joka on juuri ja juuri katseenkestävä. Ei todellakaan mieluisa, mutta pitää vettä ja huppu löytyy. Nyt kesäksi ottaisin minäkin mielelläni noilla ominaisuuksilla varustetun takin. Stockkan kuvastossa oli sellainen punainen takki, joka jäi mieleen, olisikohan ollut henry lloydin tai peakin. Livenä en ole sitä nähnyt, mutta on varmaan liian sporttinen sekin. Espritillä oli jotain takkeja, mutta hyvät menee heti. On varmaan enää hajakokoja jäljellä.
Merikko, toivottavasti tuo ongelma johtui siitä, että syksyllä ohuempien takkien valikoima on pienempi. En tiedä sitten, olenko liian myöhään liikkeellä ts. olisiko pitänyt jo tammikuussa alkaa katsastaa valikoimia?
Mutta sellaisia takkeja on olemassa, mitä haen! Eilen aamulla näin eräällä naisella sellaisen hiekanvärisen, vähän slimmatun, hupullisen takin. Olisi kai pitänyt mennä kysymään, mistä hän oli sen ostanut. :-))
Jakkupuvun kanssa takin ei tarvitse välttämättä mennä, mutta nuo urheiluliikkeiden valikoimat ovat liian sporttiset tähän tarkoitukseen. Sama koskee sitä Stockan kuvaston takkia. Se kiinnitti minunkin huomioni, mutta haluaisin vähän " virallisempaa" . Tai ehkä sitä Lloydin takkia pitää käydä katsomassa. Paljonhan riippuu materiaalistakin.