Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkatkaas kokeneet, että millä tavalla kannattaisi toimia kun menee vierailulle perheeseen

Vierailija
05.04.2008 |

jossa on uusi vauva ja mustasukkainen isompi sisarus? Kun olen toki kiinnostunut siitä uudesta vauvasta, mutta en haluaisi antaa isolle sisarukselle sellaista kuvaa, että vain vauva kiinnostaa. Tietysti juttelen isomman kanssa jne., mutta olisiko jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon? Olen itse ainokainen, ja meidän pojalla ei ole sisaruksia, niin kokemusta ei ole...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu miten huomaa, että hän onkin jo niin iso, että on saanut pikkusiskon/-veljen.

Ja ojenna hänelle lahja sen kunniaksi. Ei tarvi mikään iso olla.

Myöhemminkin kysele isommalta miltä tuntuu hoitaa sitä vauvaa ja ole kiinnostunut hänen leluistaa. Niitä ne lapset yleensä haluavat esitellä.

Vierailija
2/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele esikoisen kanssa ensin, ja jos viet lahjan, vie myös esikoiselle. Mutta ei kannata antaa esikoisen pomottaakaan, kun haluat olla vauvan kanssa, sano esikoiselle suoraan, että nyt tutustun vähän vauvaan, leikitään me taas kohta. Meillä vieraat ei yleensä kehtaa sanoa tarpeeksi suoraan tätä (melko omivalle) esikoiselle, ja mä joudun sitten komentamaan lasta koko ajan pois vieraan kimpusta. Jos vieras itse sanoisi (kauniisti mutta tomerasti), esikoinenkin uskoisi paremmin ja rauhoittuisi hetkeksi leikkimään omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota vaikka syliin ja kysele kuulumisia. sitten kun hän on kyllästynyt sinulta saamaasi huomioon, voit keskittyä pienempään

Vierailija
4/4 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isomman kertoa uudesta perheen jäsenestä, kysele miltä tuntuu olla isoveli/sisko.. meillä ainakin isoveli leuhkana esitteli vieraille, kato toi on mun pikkusisko. Ja oli muutenkin tosi ylpee kun oli vihdoin isoveli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä