Miksi lapsen kanssa pitää mennä ulos jos sataa vettä?
Miten se vaikuttaa paremmin lapsen kehitykseen jos hänet viedään ulos kurjalla ilmalla? Multa on mennyt pointti ihan ohi.
Kommentit (23)
päivähoitokin ulkoilee satoi tai paistoi
vesileikit ne vasta kivoja on LASTEN MIELESTÄ:)
että meidän tarhassa lapsi ollut siellä 2v ei olla oltu koskaan ulkona jos sataa kunnolla vettä. aina olen kyllä sisältä hakenut, pieni tihku ok mutta jos sataa niin menevät saman tien sisään takaisin.
Mutta energinen 4-vuotias kiipeilee seinille jos ei pääse purkamaan energiaa tuonne pihalle. Pääsen helpommalla jos vien sen ulos. Ja oma olokin kohentuu, alkaa muuten seinät kaatua päälle noiden lasten kanssa.
Ulkona on 2 astetta lämmintä ja taivaalta tuiskuaa vettä. Ulos täyttyy mennä, sillä eihän me sokerista olla. Neuvolassakin täti sanoi niin. Suositusten mukaan lapsi tarvitsee päivässä kaksi ulkoilukertaa ja sekä monipuolista ravintoa. Me eletään suositusten mukaan.
olen kerran hoitanut tuollaista sisarparvea ( 2½, 4 ja 6 vuotiaat) äitinsä oli sitä mieltä että sateella ei ulkoilla eikä tarvitse siis kurakamoja. no kolmantena päivänä meni hermot täysin ja sanoin äidille että huomiseksi kurakamat jokaiselle ja me mennään ulos vaikka ilman tai sitten loppui työsuhde. kurakamat puuttui mutta oli sentään jätetty rahat jolla ko. kamat voi käydä ostamassa läheisestä prismasta.
sadetta jatkui enempi tai vähempi pari viikkoa ja viikonlopun jälkeen lapset kertoi olleensa ulkona ekaa kertaa sateella myös isin kanssa ;-)
me keksitään kyllä kivoja juttuja kotonakin lasten kanssa jos sataa.. piirretään askarrellaan maalataan tehdään isoja legojuttuja tai rakennetaan maja sisälle tai ihan mitä vain.. sotkua tulee mutta sekin on kivaa. esikoinen on aina iloinen kun sataa että jee äiti maalataan kylppärissä taas jotain isoa tai mitä nyt tehdäänkään:) taitaa monella äipällä olla leikitys vähissä jos ei pääse ulos seisoo..
Lapsi haluaa mennä vaikka olisi mikä koiran ilma. Sadekamppeet niskaan ja menoksi vaikken minä siitä välitä.
meillä on 2 jotka ovat tottuneet aina säällä kuin säällä ulkoilemaan vähintään kerran ja niitä kivoja juttuja meillä tehdään joka päivä. maalataan, muovaillaan, askarrellaan, rakennetaan majoja jne. ei tarvitse odotella sadetta.
terveisin lto joka on hoitovapaalla omasta hommastaan missä myös ulkoilee säällä kuin säällä vähintään kerran päivässä.
" joka päivä pitää ulkoilla kaksi kertaa, joten niin tänäänkin, vaikka sataa puukkoja"
Mikä ihanampaa kuin kumpparit jalassa läpsyttää lätäköissä tai kulkea metsässä. Ropina sateenvarjoon myös on ihanaa.
Kesäsade on parasta. Sinne vain juoksemaan lämpimään sateeseen tai uimaan vesisateessa. On kivaa.
mutta meillä onkin ihan vauva vasta ja se lenkki kestää pari tuntia, jonka jälkeen jatkaa vielä pihalla uniaan... Tämä tehdään päivittäin, sateellakin... koska kaupassa pitää käydä. Sateella tosin lenkki on lyhyempi, eikä vauva jää ulos tietenkään.
Varmaankin asiat muuttuu, kun tuo ihana mönkiväinen tuosta kasvaa...
Miksi kaksi kertaa? En mä tuollaisesta ole kuullut... tosin mä en kyllä lue mitään kasvatusoppaitakaan ;)
tykkää vesileikeistä ja sateesta.
Eikä se äidillekään kamalaa ole kun pukeutuu sään mukaan ;)
Jos lapset ei tykkäis sateesta pysyttäis sisällä.
" eihän tonne sateeseen kannata lähteä kun mulla väsyttää ja vituttaa koko ulkoilu ja siellä kastuu. Ottakaa nakkeja kaapista ja pankaa joku video pyöriin, että äiti saa katella vähän nettiä"
Vierailija:
" eihän tonne sateeseen kannata lähteä kun mulla väsyttää ja vituttaa koko ulkoilu ja siellä kastuu. Ottakaa nakkeja kaapista ja pankaa joku video pyöriin, että äiti saa katella vähän nettiä"
olen ihan samaa mieltä. enkä mene..