Kirppiksellä huomasin, että vain harva mamma on kuullut valkopesuaineesta tai pyykin lajittelusta...
Kommentit (12)
Miten ihmiset saakin pestyä vaatteet niin kulahtaneiksi? Ja tahranpoistoaineesta ilmeisesti ei ole kuultukaan.
Kuten senkin, että läheskään kaikki eivät tiedä, että vaatteet on hyvä kääntää nurinpäin pesua varten.
Valkopyykille ja värillisille eri pesuaineet.
Ehkä kaikkia ei vaan kiinnosta lajittelut ja monilla eri aineilla läträämiset.
Pahaa tekee katsella kun kaikki vaatteet ovat likaisen harmaita.
Muutaman rouvan olen nähnyt tunkevan kaikki vaatteet sekaisin koneeseen ja tuloksen tietää mitä siitä tulee.
Saan osakseni ihmettelyä kun pesen niin usein pyykkiä kun meidän ei tartte pestä kuin x kertaa viikossa.
Hymyilen itsekseni sisäänpäin. Olen toki miettinyt etteikö nämä ihmiset näe kunnolla vai missä vika jos eivät huomaa vaatteidensa tunkkaista väriä.
ellei mukana ole tummaa, väriä päästävää vaatetta mukana. Ja juu, lapsien valkoiset aluspaidat pesen useimmiten muun pyykin mukana, harmaudesta ei ole väliä kun ovat muiden vaatteiden alla ja päätyvät räteiksi.
Sorry, mutta en jaksa stressata pyykin kanssa liikoja. Sama pesuaine joka satsille (hajusteeton nestemäinen omo)
Huutiksessa myyn useimmat pois, kiitosta olen ainoastaan saanut hyväkuntoisesta merkkivaattesta,
Mitä ihmeen tiedettä pyykinpesustakin on nykyään tullut??
Muut värit sitten yleisen kirjopyykin kanssa.
Kun mun äiti tulee kylään, joudun tekemään hänelle aina valmiit kasat pestäviksi. Hän kun kuitenkin pesee pyykkiä ja hänellä on ikävä tapa heittää myös kaikki sekaisin. Mun miehellä palaa kiinni heti jos valkoiset kauluspaidat ovat pesun jäljiltä jotain muuta kuin valkoisia. Meni aika kauan ennen kuin hän uskalsi luottaa siihen, että minä en pilaa vaatteita sekapesuin.
Ja ei tuo mielestäni mitenkään vaikeaa ole, meillä kun likapyykki jo omissa koreissaan värin mukaan. Mutta monissa muissa asioissa se naapurinrouva onkin varmasti tarkempi ;-)! Kukin tyylillään!
Mä pesen pyykkini valkoset valkosessa, harmaat harmaissa, siniset sinisessä jne. Niin ja laitan vielä lämpötilatkin sen mukaan mitä tuote näyttää.
Inhottaa harmaat vaatteet. tosin en tajua miten o ma valkoinen fleece on ihan harmaa vaikka se on pesty valkoisissa ja valkopesuaineella.. kai se on kohta koriteen lykättävä.
Ja kirppiksellä huomaa myös usein että kaikki ei tiedä sitä, että villapaidat ei aina siedä normaalia konepesua. Myynnissä näkee sellaisia puoleen kutistuneita, jäykän paksuksi huovuttuneita...