Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämmön mittaus

05.04.2008 |

Sen verran että jos lämmöt ei nouse niin eikö silloin ole ovulaatiota?

Eikös lämpöjen nousu johdu juuri siitä että munasolu on irtautunut...?!

Eli jos lämmöt nousee niin ovulaatio on tapahtunut.

Mulla on kp15/27-30 eikä ovulaatiosta ole tietoakaan... :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sanotaan, että lämpö nousee kun munasolu irtoaa.

Itse en nyt osaa tarkkaa noista lämmöistä sanoa, mutta olen seuraillut niitä välillä vauvaa yrittäessä ja sen huomion olen tehnyt (itseni kohdalla en tiedä voiko yleistää) että niissä kierroissa joissa EI OLE ollut selkeää lämmön muutosta (= norm lämpö mulla 36.5, oviksen jälkeen 37.1-37.3) niin ei ole tärppikään käynyt. Kun taas olen SAANUT selkeästi tuon lämmön muutoksen on tärppi käynyt. (eka muksu tokasta kierrosta, toinen muksu tokasta kierrosta, kolmas kolmannesta kierrosta ja nyt nelonen eka mahdollinen kierto kun lopetin imetyksen).

Tsemppiä!

2/8 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah, oon nyt viitenä aamuna mittaillut lämpöjä ja täytyy sanoa että aikamoinen käyrä jo ehtinyt tulla; 36.5, 36.2, 36.5, 36.4 ja tänään 36.0 Että sellasta; ei taida toimia toi oikein... tai siis eihän siinä pitäis tuollaisia heittoja tulla... Miten tuossa nyt ovulaatiota sitten alkaa seuraamaan?! Meinasin näet ottaa tikutuksen rinnalle tuon lämmönmittauksen mutta taidampa jättää sikseen...

Ai niin, kellonaikahan pitäis olla suunnilleen sama kun mittaa; olen siis mitannut klo 8 mutta tänään meni 8:30... ei kai sillä sitten ole merkitystä... kyllähän noi lukemat heittää muutenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla heittelee kovastikin lämmöt. Osalla taas ovat aika vakaita.

Miten mittaat? Kainalostahan ei kannata mitata. Suusta kielen alta aina samasta paikasta. Jos ei sekään auta, niin jotkut mittaavat emättimestä, jolloin ainakin on minimoitu kaikki mittausta häiritsevät tekijät. (esim. jos nukkuu suu auki vaikka tukkoisen nenän takia, niin silloinhan suusta mittaus ei ole varma mittaustapa)

Mutta siis eihän joka päivä voi samaa lämpöä tullakaan, sulla on nyt heitellyt 36.0-36.5 välillä, ei se mun mielestä kuulosta pahalta. Jos sulla oviksen jälkeen on sit lämmöt esim. selkeästi yli 36.5. Tärkeintähän on vain se, että pystys näkemään sen oviksen, jonka jälkeen lämpöjen pitäs olla korkeammalla kuin ovista edeltävät lämmöt. Muuten se siksakkaus on ihan normaalia.

4/8 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suusta kielen alta olen mitannut, n. 5min heti aamulla herättyäni. Täytynee nyt sit jatkaa mittailua; vaikka vain kokeilumielessä ja uteliaisuudesta ja nähtäväksi jää minkälaiset lämmöt tulee oviksen aikaan ja sen jälkeen...

5/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi lämmöt nyt sit oli suhteessa ovulaatioon... Nyt on kp21 menossa.

kp13 pupuilua, tikutin aika vahvan viivan

kp14 tikutin klo:12 vahvan viivan, lämmöt 36,5

kp15 tikutin myös vahvan viivan, lämmöt 36,5

kp16 tikutin haaleen viivan, lämmöt edelleen 36,5

kp17 lämmöt 36,7 ja on siis koholla edelleen.

Eli missähän kohtaa se ovis on nyt sit ollut...? Ei ollut mitään oireita ja limoja en osaa tulkita. Olisko ovulaatio ollut jo kp14 iltana tai kp15:na... Sillon olis edes jonkinlaiset mahdollisuudet onnistua... Mutta ku noi lämmöt kuitenkin nousi vasta kp17....

Yritän takoa ittelleni järkeä päähän ettei tässä kierrossa ole ollut kovin hyvät mahdollisuudet onnistua kun miehen kans on noi aikataulut menneet niin pahasti ristiin; siks pupuilut jäi tuohon yhteen säälittävään kertaan :(

Kaikennäköistä oireilua on nyt kuitenkin ... Olen ollut vähän melankolinen, lisäksi tuli vielä selkäsärkyä ja väsyttääkin vaikka olen nukkunut 8h yöunet :/ Eilen olin jotenkin herkällä tuulella; katsoin Xenan jaksoja ja muutamassa kohdassa tuli vedet silmiin (yleensä siis en itke elokuvien takia).

Toiveet meinaa väkisin nousta mutta järki sanoo vastaan että tässä kierrossa on niin heikot mahdollisuudet onnistua. Menkkojen pitäisi viikon päästä alkaa, mulla on hyvin säännöllinen kierto, melkein kellontarkka joten onneksi tätä piinaa ei kestä enää kauaa... Jospa se mielikin siitä sitten piristyisi kun pääsee uudelle kierrolle (mikäli ei nyt tärppää ja en kyllä jaksa uskoa että onnistuisi).

Takokaa mulle järkeä päähän!!!

Vierailija
6/8 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä taidamme olla vääriä henkilöitä takomaan järkeä.. päinvastoin.. Mutta uusi kierto, uusi elämä...

Vierailija
7/8 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kuumeillessa käytin fertility friendin kaaviota. Netissä on ja pitää rekisteröityä. Maksuton tietyn aikaa, mutta tykkäsin seurata siitä lämpökäyrää.

Vierailija
8/8 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up