Seksin ajoitus ovulaatioon
Eli kysyisin teiltä viisaammat että milloin on se paras ajankohta sekstailla ovulaatioon nähden? Tarkennan vielä että jos esim. saa ovistestiin plussan kp12 niin pitääkö se heti samanailtana olla heiluttamassa peittoa vai sitten seuraavana päivä vai sitä seuraavana? Eikös se ovulaatio tule ovistestin plussasta 24-48h aikana joten eikö sitä ehdi silloin seuraavana tai plussasta ylihuomenna? tai miksei vaikka kaikkina päivinä jos jaksaa ;p Mutta olen nyt näin miettinyt että mikä se on se paras päivä!
Valitettavasti meillä on tällä hetkellä menossa kausi jolloin olemme vähän " laiskempia" kammarin puolella; molemmilla työt ja monta rautaa tulessa :/
Kommentit (7)
Ovisplussahan vaan osoittaa että lh-huippu on menossa, mutta jos teet testin aina esim. iltapäivällä niin huippuhan on voinut alkaa jo edellisenä iltana ja bongaat sen vasta seuraavan päivän iltapäivänä. Joten parempi että on touhuja pohjalla jo ennen plussaa. Minulla oli tässä tärppikierrossa ovis nimenomaan sinä päivänä kun sain aamulla ovisplussan. Edellisenä iltapäivänäkin oli vielä testi nega, joten aika nopeaa se ovis sitten tuli. Eli ehdottomasti sinä ovisplussapäivänä jo touhut, ettei mene ovis ohi.
Täytyy koittaa miehen kanssa skarpata tuon ajoituksen kanssa... tähän asti se on lähes aina mennyt ovisplussapäivästä seuraavalle päivälle; se vain on jotenkin aina ollut " huono" päivä kun on se ovisplussa tullut :/
Jos muuten plussaa oviksen vaikka illalla 7-8 aikaan niin silloinhan se munasolu on saattanut kypsyä jo ties kuinka kauan... vai?! ei siis ihme kun ei ole raskautuminen onnistunut... =(
(en tietenkään joka kerta ole noin iltaan jättänyt testaamista).
terv. ap. kirjoittaja
Eli meillä sattui käymään vähän hassusti tässä kierrossa kun testasin aivan yllättäen ovisplussan vasta kp21! Aloitin testaamisen jo kp12 ja ihan piruuttani jatkoin sitä testaamista kun otti niin aivoon kun ovista ei tullutkaan. Mulla siis laiskat munasarjat ja ovis tosi harvoin.
Toivoin kovasti sitä plussaa kuitenkin ja jatkoin siis ihan uhallakin sitä testaamista kunnes kp21aamulla sitten pätkähti kirkas plussa! Mies onneton oli lähdössä työmatkalle, joten pystyimme sellaiseen pikaiseen " hätäpelastusyritykseen" saman päivän iltana kun esikoinen saatu nukkumaan ja ennenkuin miehen taksi tuli hakemaan lentokentälle.
Otti NIIIIN suuresti päähän tämä ajoitus mutta minkäs teet. TAI no, ei ota enää! Menkat eivät nimittäin eilen aamulla alkaneet ja tuossa kaksi tuntia sitten testasin plussan!
Eli vastauksena kysymykseesi voinen kertoa, että meillä tuo yksi TÄSMÄLLEEN ovisplussatestipäivän iltaan ajoittunut seksikerta toi tuloksen!
Tsemppiä ap!
Aamulla ovisplussa, päivällä puuhailua. Tärppäsi! =)
oon testannu ny haaleen viivan kolmena päivänä eli kp:t 14(viivan paikan), 15 ja 17. kertaakaan ei ole viel ollu täysin saman vahvuset testi ja ktr viiva. peitto on heilunu sitäkin aktiivisemmin, ihan harvinaista;)
Jännittää kovasti, vuosi ja kolme kk on yritystä takana....Mitäs luulette tärppääkö tässä kierrossa vihdoin ja viimein?=)
Mutta tottakai me toivomme sitä ihan tosi kovasti, eikös niin!!!
Onnea ja tsemppiä ja niitä plussatuulentuiverruksia!
parasta olisi vähän ennen ovista. Vaikka munasolu saattaakin elää vuorokauden, niin joidenkin lähteiden mukaan se ei välttämättä ole hedemöittymiskykyinen kuin muutaman tunnin. Ovis taas saattaa joskus tulla samanakin päivänä kuin ovisplussa, vaikka tavallisempaa on seuraavana tai sitä seuraavana. Siittiöt kuitenkin elävät otollisissa olosuhteissa (kun erittyy limaa) joitakin päiviä. Tietysti jos miehen siittiöntuotannossa epäilee jotain ongelmia, niin sitten ei liian paljon aikaisemmin kannata aloittaa.
Itse aloittaisin viimeistään heti ovisplussapäivänä, tai kun muuten epäilisin oviksen olevan seuraavana päivänä (ovisplussanhan voi missata, etenkin jos testaa vain kerran päivässä). Seuraavana päivänä/iltana voi olla jo liian myöhäistä, vaikkei välttämättä olekaan.