Millainen nainen ei halua yhtään huomiota miehiltä - tai ainakin väittää ettei halua?
Kommentit (28)
sitä normaalia huomiointia, eli ystävällisyyttä, hymyjä, peruskohteliaisuutta...
Minusta tuo " miehinen huomio" taas on sitä suoraa iskemistä, seksististä vihjailua, kourimista, ehdottelua, ulkonäön kommentointia, ahdistelua jne, jota todellakaan en halua.
Rautalangasta: 6:n mielestä aikuinen nainen ei halua miesten huomiota. Ja kyllä, jos ei halua yhtään vastakkaisen sukupuolen huomiota tai nauti siitä millään tavalla, niin on joko lesbo tai sitten täysin ei-seksuaalinen ihminen. Iällä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Ikävää, ettette ymmärtäneet sarkastista huomautustani.
16
Vierailija:
Minusta tuo " miehinen huomio" taas on sitä suoraa iskemistä, seksististä vihjailua, kourimista, ehdottelua, ulkonäön kommentointia, ahdistelua jne, jota todellakaan en halua.
Minä kun saan tällaista huomiota vain harvoin, ja silloinkin joltakin ventovieraalta, jonka pään viina on pehmentänyt. Normaalissa arjessa (töissä, ystävyyssuhteissa jne) saan myös huomiota miehiltä, mutta se on nimenomaan positiivista flirttiä, mukavia kommentteja (" näytätpä tänään nätiltä" ja hymy päälle), ihailevia (ei rasvaisia) katseita jne.
Miten voisin olla nauttimasta tällaisesta mukavasta ja naista arvostavasta huomiosta?
19
en tarvitse enkä kaipaa miesten kehuja tai kommentteja ulkonäöstäni. Koen ne henkilökohtaiseen tilaani kajoamisena. Joku ' ' sulla on kivat kengät' ' -huomautus vielä menee, mutta inhoan ' ' oletpa kaunis/seksikäs/nätti' ' , ' ' sinulla on todella kauniit silmät' ' jne. kommentteja.
jotenkin vaan ei kiinnosta-lapsiluku täynnä ja arki vie mehut-ei ole tarvetta...
Vierailija:
Vierailija:
Minusta tuo " miehinen huomio" taas on sitä suoraa iskemistä, seksististä vihjailua, kourimista, ehdottelua, ulkonäön kommentointia, ahdistelua jne, jota todellakaan en halua.Minä kun saan tällaista huomiota vain harvoin, ja silloinkin joltakin ventovieraalta, jonka pään viina on pehmentänyt. Normaalissa arjessa (töissä, ystävyyssuhteissa jne) saan myös huomiota miehiltä, mutta se on nimenomaan positiivista flirttiä, mukavia kommentteja (" näytätpä tänään nätiltä" ja hymy päälle), ihailevia (ei rasvaisia) katseita jne.
Miten voisin olla nauttimasta tällaisesta mukavasta ja naista arvostavasta huomiosta?
19
mutta en silti ole onnistunut välttymään tuollaiselta huomiolta. Sitä sai aikoinaan koulussa, muuten ihan vaan kaupungilla kävellessä, baareissa, bileissä, työpaikalla...
Minusta on kummallista, jos joku saa siitä, että mies on sinulle kiva (kehuu uutta paitaasi, avaa oven, hymyilee) ilmeisesti paljon enemmän kicksejä kuin siitä että joku nainen tekisi saman. Minä en tuollaista huomiota pysty pitämään minään flirttinä, vaan minusta se on ihan peruskohteliaisuutta ja kuuluu normaaleihin käytöstapoihin eikä ole väliä sanooko/toimiiko noin mies vai nainen.
Ehkä jotkut sitten näkevät kaikki tilanteet aina kovin sukupuolisesti/seksuaalisesti värittyneinä ja arvostavat miehiltä saamaansa huomiota niin paljon koska kokevat silloin itsensä viehättäviksi ja hyviksi miehen silmissä?
Minusta taas olisi outoa pitää jonkun kaverimiehen kanssa peliä ja flirttailla ja keimailla, ei sellainen mielestäni kuulu ystävyyssuhteeseen. No, olen enemmän ehkä poikatyttö, ja jos joku miespuolinen kaveri alkaisi makeilla ja kommentoida lumoavaa kauneuttani, niin sen sijaan, että hymyilisin söpösti takaisin ja nostattaisin poskilleni vienon punan, luultavasti repeäisin nauruun ja kysyisin onko mies ihan järjissään. Kaverimies voi toki sanoa, että " sopii sulle muuten hyvin toi sun uusi tukka" , mutta tätä en tod. pysty ottamaan flirttinä, vaan suhtaudun siihen ihan samalla tavalla kuin kaverinaisen sanomana. Eli sanon " ai jaa, kiitti" .
Minun rintoihini on koskettu ihan riittävän monta kertaa ilman minun lupaani, niitä on kommentoitu kadulla 13-vuotiaasta asti, ja nyt todellakin onnellisena keski-ikäisenä olen kiitollinen siitä, että se on ohi. Omalla tyttärelläni kasvaa jo rinnat, ja vaikka olen ylpeä ja onnellinen kauniista tytöstäni, sydämessä painaa jo huoli siitä, miten tuolta miesten huomiolta suojelen häntä. Ja saan hänet uskomaan, että hän on arvokas, eikä kenen tahansa kähmittävissä.
Eniten minua suututtaa nuo naiset, jotka ovat sitä mieltä, että jos nuori tyttö pukeutuu paljastavasti, hän kerjää noita kommentteja. 80-luvun puserot olivat aikamoisia säkkejä, eikä se tuntunut ketään estävän.
Olinkohan 14