Suomalainen pikkulapsi oli hukkua lomamatkallamme :(
Ihan puistattaa vieläkin! Olimme viikon lomamatkalla Gran Canarialla. Hotellissa oli isot lastenaltaat, jossa paljon lapsia uimassa. Altaan matalassa päässä oli n 1v6kk ikäinen poika (nuorempi lapsistani on suunnilleen samanikäinen) leikkimässä ja ilmeisesti hänen isänsä ja mummonsa olivat istumassa n 10 metrin päässä aurinkotuoleilla ja pitivät lasta silmällä samalla keskustellen.
Olin itse 4-v lapseni kanssa uimassa altaassa, kun kuulin pikkulapsen mummon kiljuvan. Kun katsoin, näin lapsen isän juoksevan altaaseen ja tuon lapsen kelluvan vedessä liikkumatta raajat levällän kasvot alaspäin. Isä koppasi lapsen syliinsä ja meni ehkä n 5 piiiitkältä tuntuvaa sekuntia, kunnes lapsi alkoi yskiä.
Täytyy sanoa, että kyllä pelästyin! Olen lääkäri, mutta silti kylmäsi... Tajuttomaksi menee n 10 sek jälkeen, jos aivot eivät saa happea.
Kommentit (16)
Lääkärillä on velvollisuus auttaa (Hippokrateen vala). Ja lääkäri olisi mennyt apuun, vaikka lapsi olisi rääkäissytkin.
Lääkäritkin ovat ihmisiä ja säikähtävät hätätilanteita silloin kun ei ole työminä päällä.
Vahinko mikä vahinko, ottivat opikseen! Pitääpä kertoa heille, että täällä on heitä auttanut lääkäri levittämässä heidän asioitaan.
Lääkärithän varmasti kuulevat vaikka minkälaisia laiminlyöntejä ja vahinkoja hoitaessaan niiden seurauksia. Onko oikein lörpötellä niitä eteenpäin?
Luuleeko joku, että lääkäri ei saa kertoa vapaa-ajastaan YHTÄÄN MITÄÄN??
lomamatkalla nähty ja koettu on hieman eri asia
Eli samaten jos rupattelet lääkärituttavallesi vapaa-ajalla intiimejä vaivojasi, ei hän ole vaitiolovelvollinen.
Tämän nyt tulisi olla itsestään selvää.
tehnyt mitään, lapsihan rupesi yskimään hetken päästä. Ei todellakaan tarvitse olla vaitiolovelvollinen näkemästään!!
Ihan lomalla tämä lekuri siellä oli, ei työsuhteessa hotelliin tms. Eikä tässä mitään potilastietoja levitetä, kerrotaan vain, että pienellä altaallakin sattuu.
sepä koko jutun pointti onkin, kuka h-tin ääliö jättää tuon ikäisen yksin uima-altaaseen? Jokainen hukkunut lapsi on vanhempiensa vuoksi kokenut sen kohtalon(jos ei oteta huomioon Estoniaa tms).
Siis jos tämä nyt on tosi juttu eikä provo. Omani on tuon ikäinen, enkä anna hänen edes kylpeä ilman että en olisi vieressä kyttäämässä, saati sitten veisin johonkin lastenaltaaseen ja menisin jonnekin kauemmaksi.
pulikoida YKSIN altaassa vaikkei edes osaa uida. saa nähdä kuinka monta idiottia sitä itse tulevalla reissullaan taas näkee : /
Helpostihan sieltä 10m päästä ylettyy lapseen ja pitää silmällä...toivottavasti oli opiksi heille ja onneksi lapselle ei hullummin käynyt.