Uusia ehdotuksia ja nimiyhdistelmiä
Kaipailisin mielipiteitä näistä nimistä ja ehkä ehdotuksia miten yhdistelisitte esim. sisaruksille, että edes jotenkin sopisivat yhteen, ei toki välttämättömyys. Lapsia meillä ei siis vielä ole, mutta ensimmäisen yritys on aloitettu ja kovasti mietityttää nimet, vaikkei olekaan ajankohtainen vielä aikoihin. Pidän itse erikoisemmista, mies aika tavallisista ja monet ehdottamistani on saanut mieheltä kieltävän vastauksen. Alla kuitenkin nimiä, joita mies ei ainakaan vielä ole hylännyt vaan ainakin harkitsee. Mielelläni ottaisin myös uusia ehdotuksia vastaan jollain lailla samankaltaisista nimistä. Kolme nimeä haluttaisiin kaikille lapsille, kaksikin käy, esim. jos toinen on tavallaan yhdysnimi eli voitais ajatella vaikka nimeä Mianna Ruusumaria. Tietty jos ehdotuksia tulee lisää, jotka mieskin hyväksyis niin sitten nimiä vois olla kolmekin. Mut esim. Rianna ja Tianna ovat pois suljettuja, koska olisivat liian samanlaisia kun Mianna joka miusta noista kaunein.
Tytölle mieleisiä nimiä:
Amelia
Menniina
Mianna
Noelia
Sofiella
Sofina
Vieno
Lahja
Helmi
Ainu
Isla
Sarabella
Miljabella
Lumpeenkukka
Ruusumaria
Merikeiju
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin
Aaroni
Damian
Jamiel
Kasimir
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin)
Marius
Nemo
Sebastian
Eliel
Venni
Jooa
Kovasi kiitoksia jos joku viitsii ehdotella nimiyhdistelmiä tai uusia nimiä.
Kommentit (10)
Tälläisiä mielipiteitä minulta:
Amelia = Ei oikein minun tyyppiseni, jotenkin tylsä nimi, mutta tämä on parempi kuin Amalia.
Menniina = Pienen kuulostelun jälkeen kuulostaa aika hauskalta. Toisena nimenä varmasti kiva.
Mianna = Itse en tykkää, mutta soi kauniisti ja nätti krjoitusasu.
Noelia =En tykkää, Suomalaiselle lapselle ei sovi.
Sofiella = Erikoinen yhdistelmä, vähän liian tehty.
Sofina = Tämä menettelee ja on ihan mukava.
Vieno = Tätä olen aina inhonnut, mut nyt tiedän yhden pikku-Vienon, niin ei ole enää niin paha.
Lahja = en tykkää.
Helmi = Tämä on ihana, varsinkin toiseksi nimeksi.
Ainu = liian pliisu makuuni.
Isla = liian erikoinen ja väännelty.
Sarabella = Sara ja bella ei sovi yhteen.
Miljabella = Eikä nämäkään.
Lumpeenkukka = siis mikä?
Ruusumaria = Itse en pidä, mutta menettelee.
Merikeiju = ei mieleeni.
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin = Ihan kiva. Nätti sointi.
Aaroni = en pidä. Tulee pappa mieleen.
Damian = jännä, vaikken itse tykkääkään.
Jamiel = liian erikoinen makuuni.
Kasimir = tämä on hauska ja reipas.
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin) = tyttömäinen ja C ei ole kiva.
Marius = Jännä, aikas mukava.
Nemo = Hauska, kiva.
Sebastian = Kiva, ehkä hieman liian erikoinen makuuni.
Eliel = vaikea sanoa.
Venni = Jännä, mutta kuulostaa tytöltä.
Jooa = en pidä.
Uusia: Amanda, Menni, Neelia, Sofi, Sofianna, Annu, Iisa.
Sun listalla on niin paljon kauniita hyviä nimiä, että en ehdottele uusia..
ehkä tuon Miljabellan ja Merikeijun vedän pois, vähän samoin perustein kuin edellinenkin vastaaja, liian väännettyjä nimiä..kuin myös Sarabella ja Lumpeenkukka...Mut tää on vain mun mielipide. jos haluatte jonkun noista nimeen, niin se on teidän valinta ok.
Tytölle mieleisiä nimiä:
Amelia
Menniina
Mianna
Noelia
Sofiella
Sofina
Vieno
Lahja
Helmi
Ainu
Isla
Ruusumaria
Ainu Helmi Amelia (tai miten ois Liinu Ainun tilalle?)
Isla Helmi Mianna
Isla Ainu Amelia
Isla Vieno Mianna
Mianna Lahja Sofiella
Mianna Ruusumaria
Mianna Vieno Amelia
Mianna Helmi Lahja
Menniina Isla Noelia
Vieno Helmi Mianna
Vienoa Amelia Menniina
Noelia Vieno Menniina
Ruusumaria Sofiella
Ruusumaria Amelia
Lahja Helmi Mianna
Sofina Ainu Amelia
Sofiella Helmi Mianna
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin
Aaroni -tästä pudottaisin -i:n pois eli Aaron
Damian
Jamiel
Kasimir
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin)
Marius
Nemo
Sebastian
Eliel
Venni
Jooa
Venni Jooa Jamiel
Venni Aaron Eliel
Jamiel Nemo Sebastian
Jooa Aaron Eliel
Jooa Venni Damian
Jooa Nemo Benjamin
Eliel Luca Aaron
Eliel Venni Kasimir
-sit tuli vielä mieleen nimet Jason ja Jaron, mitäs olet niistä mieltä?
Kiitoksia tosiaan paljon kommenteista sekä uusista ehdotuksista, löytyi ihania uusia ehdokkaita :)
xix
Neelia - ihana
Lumililja - kaunis
Taikatuuli - pitää makustella, ei hassumpi
Metsäkeiju - tämä kanssa kaunis, yks mikä myös ehdolla on Helmikeiju toiseksi/kolmanneksi nimeksi. Siinä ois miun rakastama Helmi nimi eikä olisi vielä ainakaan kellään toisin kun tuo Helmi aika suosittu.
Tytölle ehdotuksia:
Amelia Ruusumaria - harkintaan
Mianna Lumililja - tosi ihana
Mianna Amelia - ihana tämäkin
Helmi Amelia - ei Helmi nimeä ehkä kuitenkaan ensimmäiseks just sen takia kun on niin suosittu
Helmi Neelia - sama kuin yllä
Kaspian - oma suosikki, mies ei oo oikeen lämmenny
Lucas - harkintaan
Pojalle ehdotuksia:
Damian Aaroni - harkintaan
Damian Sebastian - tämäkin harkintaan
Damian Nemo Sebastian - ihana
Damian Nemo Nikanor - miusta ihana, mut ei ehkä mene mieheltä läpi tuo Nikanor
Nemo Damian - kiva tämäkin
Nemo Aaroni - ei
Nemo Kaspian - miulle mieleinen, mut ei miehelle
Nemo Jamiel - harkintaan
RiikkaEve
Uusia: Amanda, Menni, Neelia, Sofi, Sofianna, Annu, Iisa.
Näistä mieleisiä Neelia, Sofianna. Menni ois kanssa kiva, mut jotenkin lyhempänä miellän pojan nimeks tavallaan, Menniina sen takia miellyttää enemmän. Annu ei miellytä, mut Unna nimeä oon koittanu saaha mieheltä menee läpi, ois omia suosikkeja.
Öppis
Sun listalla on niin paljon kauniita hyviä nimiä, että en ehdottele uusia..
ehkä tuon Miljabellan ja Merikeijun vedän pois, vähän samoin perustein kuin edellinenkin vastaaja, liian väännettyjä nimiä..kuin myös Sarabella ja Lumpeenkukka...Mut tää on vain mun mielipide. jos haluatte jonkun noista nimeen, niin se on teidän valinta ok.
Ainu Helmi Amelia (tai miten ois Liinu Ainun tilalle?) - Liinu ois kiva, mut meijän kanin nimi, joten ei
Isla Helmi Mianna - kiva
Isla Ainu Amelia - tää ei jostain syystä miellytä
Isla Vieno Mianna - kiva
Mianna Lahja Sofiella - kaunis
Mianna Ruusumaria - oma suosikki, mies ei ihan hirveesti tykkää tuosta Ruusumaria nimestä tai sit välissä pitäis olla vielä joku kolmas hälle mieleinen niin suostuis
Mianna Vieno Amelia - ihana
Mianna Helmi Lahja - tää ei tunnu omalta
Menniina Isla Noelia - harkintaan
Vieno Helmi Mianna - harkintaan
Vienoa Amelia Menniina - tässä järjestyksessä nämä nimet ei miellytä
Noelia Vieno Menniina - harkintaan
Ruusumaria Sofiella - ihana, tosin miusta kaipais ehkä keskelle jonkun nimen niin sointuis paremmin
Ruusumaria Amelia -ehkä liian pitkä kutsumanimeks tuo Ruusumaria
Lahja Helmi Mianna - näin päin nämä nimet paremmat
Sofina Ainu Amelia - ei miellytä yhdistelmänä
Sofiella Helmi Mianna - harkintaan
Venni Jooa Jamiel - harkintaan
Venni Aaron Eliel -Aaroni miellyttää enemmän kun Aaron
Jamiel Nemo Sebastian - harkintaan tämäkin
Jooa Aaron Eliel - sama kuin aiemmin
Jooa Venni Damian - harkintaan
Jooa Nemo Benjamin - tämäkin harkintaan
Eliel Luca Aaron - mieluummin Aaroni, muuten kiva
Eliel Venni Kasimir - harkintaan
-sit tuli vielä mieleen nimet Jason ja Jaron, mitäs olet niistä mieltä?
Jason ei oo mieleinen, Jaron ehkä enemmän tai sitten Jaro.
Edelleen saa sekä ehdotella, että kommentoida nimiä. Alustavasti ollaan mietitty niinkin, että kaksi nimeä olisi sellaisia, jotka on meille molemmille mieluisia ja kolmas tulisi sitten suvusta, esim. keskelle lyhyt nimi tai jotain. Miehen puolen suvussa kulkee tämä perinne, että lapsille annettais yks nimi suvusta. Miun suvussa ei tuollasta perinnettä ole, mut mies haluaisi toisaalta tätä perinnettä jatkaa. Toinen mitä ollaan myös ajateltu, et ainakin tytöllä toinen nimi voisi olla luontoaiheinen tai merkitysnimi sekä yhdysnimi eli esim. vaikka Mianna Lumililja ja tuohon keskelle tulisi sitten mahdollisesti vielä suvusta tuleva nimi, vaikka miusta tuo olisi kaunis ihan noinkin.
Amelia - Kiinnostava, mutta ehkä Amalia olisi parempi mun mielestä
Menniina - Ei mieleen
Mianna - Eikä tämä
Noelia - Eikä tämäkään oikeen missään muodossa
Sofiella - Sofie tai Sofia parempi
Sofina
Vieno - Vaikka onkin vanha nimi, jäisi meillä silti laittamatta
Lahja - Ei oikeen innosta
Helmi - Yksi suosikeista
Ainu - ei oikeen
Isla - Ravihevonen Ullavasta
Sarabella - haettu
Miljabella - samoin
Lumpeenkukka - ei
Ruusumaria - ok
Merikeiju - ei
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin - ok
Aaroni - Aaro olisi parempi
Damian - ei
Jamiel - ei
Kasimir - mielenkiintoinen
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin) Luukas parempi
Marius - ei (tosin tähän liittyy henkilökohtainen mielleyhtymä)
Nemo - ei
Sebastian - tämä hyvä
Eliel - samoin
Venni - ei kuulosta nimeltä
Jooa - ok
Entäpä Miljabellan tilalle Mirabella? Ihan kaunis, eikä kuulostaisi niin keksityltä. Ja pahoittelut mikäli sitä oltiin jo ehdotettu, en kaikkia alkanut lukemaan:)
Minä tykkään ihan Sarabellasta, mutta en laittaisi etunimeksi. Niminä Sara ja Bella ovat ihania, aiemmin ei ollut tullutkaan mieleen yhdistää niitä noin.
Amelia -tosi kaunis ja sievä nimi, jotenkin " klassisen kauniin nimen" ainekset, mutta kuitenkin " rento" ja " tuore" .
Menniina -minustakin tämä on peikkotyttömäinen nimi, ja itse pidän tästä pidemmästä muodosta enemmän ehkä just siksi, kun on naisellisempi. Kun Menni/Menniina muutenkin yhdistyy menninkäiseen, sellaiseen " sammaleen tonkijaan" , tuo pidempi muoto nimeen jonkinlaista keijumaista keveyttä, ainakin minusta. (vaikka en siis ole kyllä sitä mieltä, että tytöille sopisi nimenomaan supernaiselliset nimet ja pojille sitten miehekkäät).
Mianna -samettisen pehmeä, kaunis, naisellinen
Noelia -pidän tuosta Noel-alusta nimissä, mutta tässä muodossa on minusta vokaalien ja konsonanttien suhde hieman epätasapainossa. Noella tai Noelle kivempia. Itse en välittäisi siitä joulu-merkityksestä, siis ettäkö nimen voisi antaa vain joulun tienoilla syntyneelle lapselle. Ihan vaan siksi koska noi kaikki " noelit" on niin nättejä.
Sofiella -tämä on minusta vähän " lapsellinen" nimi. Ei oikein aikuisen naisen.
Sofina -tämä edellistä huomattavasti kauniimpi ja parempi!
Vieno -Hyvin naisellinen nimi tämäkin. Ehkä minun makuuni hieman vaisu ja " harmahtava" .
Lahja -Tämä on minusta jotenkin aivan " ufo nimi" !! En osaa oikein edes sanoa, miksi, mutta jotenkin nimi on aivan käsittämätön niin äänteeltään kuin merkitykseltäänkin (olen vissiin niin materialistinen ja maallistunut, että minulle tulee tästä vain mieleen joululahjapaketti, vaikka tajuankin nimen merkitsevän hieman syvällisempää). Vähän samaa kategoriaa kuin Maila, jonka kuitenkin äänteellisesti voi ymmärtää. Nimi on minusta kuitenkin superhypernaisellinen ja pikkukantajansa on varmasti hyvin ainutlaatuinen tapaus!
Helmi -Naisellinen se on tämäkin, mutta kulunut kyllä. Siinä mielessä nuo kaksi edellä mainittua ovat minusta kiinnostavampia. Nimi on pehmoinen kuin tyyny.
apua, sori, mun pitää mennä!
Mianna Ruusumaria- tykkaan, mutta ma tykkaankin kauniista erikoisuuksista
Amelia - en tykkaa, minusta lellityn kersan nimi
Menniina - ok
Mianna - ok
Noelia - kauhea vaannos
Sofiella - vahan liikaa vaannetty, tykkaan perus Sofia tai Sophie eniten
Sofina - ei oikein
Vieno - on mummo ankan etunimi
Lahja - ei vaan
Helmi - ok, tykkaan Helmiinasta enemman (mutta mies ei hlua sotaisaa miinaa nimeen)
Ainu - eikos tama ole joku alkuperaiskansa jossain viidakossa?
Isla - aannettais enkuksi Aila joten en tykkaa
Sarabella - liian vaannetty, tulee saraseeni mieleen, lisaksi sara-kasvi on hyvin vaatimaton kun taas bella on prinsessan tai spanielin nimi
Miljabella - kuten edella, osat ei sovi yhteen
Lumpeenkukka - tykkaan, miksei sitten ULPU?
Ruusumaria -tykkaan, mutta jotkut vois kirjoittaa J:lla
Merikeiju - epalooginen kuten edella sanottiin
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin - tarkoittaa nuorinta poikaa, liian yleinen mun makuun
Aaroni - naapurin pojan nimi, en tykkaa
Damian - kuten Dameien, em ole kauhuleffojen ystava
Jamiel - aivan kauhea
Kasimir - en tykkaaa koska se tarkoittaa tuhoajaa
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin) - tykkaan paljon , oma poikani Lucas
Marius - tykkaan
Nemo - tykkaan vaikka onhan se kapteeni Nemo aika pessimisti ja negatiivinen roolihahmo
Sebastian - tykkaan
Eliel - ei, ennemmin Elias
Venni - aivan kauhea, sekaisin tytoksi
Jooa - aivan kauhea
uusiksi ehdotan tytolle: kun tykkaat keijuista niin miksei Illusia?
Adelia
Miranda
Juliana
pojalle: Frans
Robert
Stefan
Daniel tai Samuel
Patrik
Peik (varmaan liian erikoinen sun miehelle?)
Rurik (itse tykkaan)
Tytölle mieleisiä nimiä:
Amelia - en hirveästi tykkää, toisena nimenä menettelee, mutta jotenkin näin suomennettuna ei minusta yhtä hyvä kuin ranskalaisittain. Parempi kuitenkin kuin Amalia.
Menniina - ihan kiva, itse tykkään Menni-nimestä tosi paljon
Mianna - Kiva!
Noelia - Neelia parempi tai Noelle, Noeliassa liikaa diftongeja, vaikeampi lausua
Sofiella - en tykkää liian väännetty ja hienosteleva
Sofina - sama kuin yllä
Vieno - ok, ehkä hiukan liian mummomainen
Lahja - en osaa päättää pidänkö vai en :) tavallaan ihan kiva, mut joku häiritsee
Helmi - kiva
Ainu- kuulostaa koirannimeltä ja on myös japanin alkuperäiskansan nimi
Isla - en oikein tykkää
Sarabella - toisena nimenä menettelee, makuuni liian prinsessanimi
Miljabella - ei sovi yhteen, ehdotettu Mirabella olisi minustakin kivempi
Lumpeenkukka - en pidä
Ruusumaria - enkä tästä
Merikeiju - tai tästä, ei sovi minusta yhteen.
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin- Kiva!
Aaroni - Aaron tai Aaro parempi
Damian - Kiva!
Jamiel - Kiva!
Kasimir - Kiva!
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin) - en niin välitä
Marius - en tykkää, tulee mieleen Super Mario tai sit naistennimet Mari, Marjukka ym.
Nemo - Tykkään, mut ehkä enemmin lemmikille (tulee mieleen pixarin kala)
Sebastian - ihan kiva
Eliel - Ok
Venni - liian naisellinen
Jooa - ok
mamiliinuska
Entäpä Miljabellan tilalle Mirabella? Ihan kaunis, eikä kuulostaisi niin keksityltä. Ja pahoittelut mikäli sitä oltiin jo ehdotettu, en kaikkia alkanut lukemaan:)
Minä tykkään ihan Sarabellasta, mutta en laittaisi etunimeksi. Niminä Sara ja Bella ovat ihania, aiemmin ei ollut tullutkaan mieleen yhdistää niitä noin.
Mirabella on kyllä kaunis nimi, mutta ikävä kyllä löytyy jo ihan lähisuvusta, joten sen takia ei käy. Muutenkin nämä ns. kaksiosaiset nimet on kyllä tarkoitus laittaa joko toiseksi tai kolmanneksi nimeksi siis esim. Ruusumaria, Lumililja, Sarabella, Miljabella ovat kaikki melko varmasti toisia tai kolmansia nimiä, ei kutsumanimiä. Sofiella on ainoa poikkeus, jota voitais molemmat ajatella ihan kutsumanimenä, samoin menniina, tosin menniina-nimessä miellän kyllä olevan vaan yks nimi.
pangolin
uusiksi ehdotan tytolle: kun tykkaat keijuista niin miksei Illusia?
Illusia ois itselleni mieleinen, mutta mies ei oo lämmennyt.
Adelia - mies ei tykkää
Miranda - harkintaan
Juliana - Julianna löytyy suvusta, joten ois liian lähellä sitä
pojalle: Frans - en tykkää
Robert - enkä tästä
Stefan - harkintaan
Daniel tai Samuel - Daniel tuntuu liian yleiseltä, Samuel lähipiirissä
Patrik - en tykkää
Peik (varmaan liian erikoinen sun miehelle?) - miusta ois kiva, mies tuskin kelpuuttaa
Rurik (itse tykkaan) - sama kuin edellinen
Amelia - Tämä on mun suursuosikki, aivan ihana! Sitä ei oman tytön nimeen saatu oikein mahdutettua ja se jäi vähän harmittamaan, mutta oli ehdolla ihan etunimeksikin.
Menniina - Menniina ei oikein iske, mutta Menni on minusta tosi söpö peikkotytön nimi. Mieluummin yhdistettynä johonkin perinaiselliseen nimeen, koska saattaa vaikuttaa tuollaisenaan hieman poikamaiselta.
Mianna - Mianna on ihana!
Noelia - Joulunimi (noel=joulu), minusta Neelia olisi kivempi.
Sofiella - Ihan kiva. Perinteiset Sofia, Sofianna ja myös vähän harvinaisempi Sofina miellytttää kuitenkin enemmän.
Sofina - Ja tässähän se Sofina sitten tulikin :D Kaunis nimi.
Vieno - Ei oikein sytytä. Ei se ruma ole, mutta vienokainonimet ei yleisesti ottaen vaan iske.
Lahja - Joskus en tykännyt yhtään, mutta vähän olen alkanut lämmetä. Mutta vain vähän :D
Helmi - Todella kaunis :) Hirmu suosittu ja yleinen, mutta en yhtään ihmettele, että miksi.
Ainu - En tykkää. Tuttipullot tulee mieleen.
Isla - Hmm.. ei mun tyylinen, mutta ei se nyt niin pahakaan ole. " Kukaan meistä ei ole saari" , paitsi jos nimenä on Isla :b
Sarabella - Bellanimet tökkii pahasti. Kaikki lapset on kauniita, mutta kaikki aikuiset naiset ei välttämättä ole ja silloin bella-pääte on enemmänkin loukkaus :D Sara on todella kaunis. Sarannakin on kiva, mutta siitä tulee sarana mieleen.
Miljabella - Juu ei. Milja on ihan nätti, mutta ei noin suomalainen nimi bellan kanssa sovi.
Lumpeenkukka - Merkitykseltään tosi kaunis, mutta äänteellisesti ei niinkään. Lumililja ja Taikatuuli on vähän yleisempiä tuon tyylisiä nimiä, mutta paljon kauniimmin sointuvia.
Ruusumaria - Kaunis :) Rosanna ja Rosalia miellyttävät mua myös.
Merikeiju - Jaa? Mikä ihme on merikeiju? Ei meressä ole keijuja, siellä on merenneitoja :D Suoraan sanottuna ei ole ihme, että Merikeijuja on väestörekisterin mukaan vain yksi, koska tuo on vähintäänkin epälooginen nimiyhdistelmä. Metsäkeiju on yhtä harvinainen, mutta ei niin utopistinen merkitykseltään :D
Tytölle ehdotuksia:
Amelia Ruusumaria
Mianna Lumililja
Mianna Amelia
Helmi Amelia
Helmi Neelia
Pojalle mieleisiä nimiä:
Benjamin - Ihan ok-
Aaroni - Aaron on ihana, mutta ei Aaronikaan paha ole. Piristävän erikoinen itse asiassa.
Damian - Aivan ihana!!! Tykkään hurjasti!
Jamiel - Vähän ristiriitaisesti tähän suhtaudun. Toisaalta se näyttää väkisin väännetyltä J-nimeltä, joita kammoan, mutta se kuulostaa kyllä ihan kivalta.
Kasimir - Tykkään paljon. Kaspian olisi vielä kivempi.
Luca (ehkä liikaa yleistymään päin) - Mun mielestä Luca on jotenkin tyttömäinen. Lucas olisi kivempi.
Marius - Suloinen pikku merimies tulee mieleen :) Kiva :)
Nemo - Oman pojan nimi, eli turha varmaan sanoakaan mitä mieltä tästä olen :D
Sebastian - Toisena nimenä todella hyvä.
Eliel - Ihan kiva tämäkin.
Venni - Tiedän, että on pojan nimi, mutta tulee silti vanha mummo mieleen. En tykkää.
Jooa - En pidä tästäkään.
Pojalle ehdotuksia:
Damian Aaroni
Damian Sebastian
Damian Nemo Sebastian
Damian Nemo Nikanor
Nemo Damian
Nemo Aaroni
Nemo Kaspian
Nemo Jamiel
Mianna Amelia ja Nemo Damian miellytti mua eniten näistä :) Se Mianna Ruusumariakin on tosi kaunis!