TP:t huhti-toukokuu
Onpas outo tämä uusi palsta..
Kiva, että Minskukin välillä tänne ehtii! =) Kyselit meidän reissusta..VASTA joulukuussa ollaan lähdössä. Siinä on vielä odottamista. =D Ja onnea keskimmäisen kuivaksi oppimisesta! Teilläkin varmaan hieman helpottuu vaipparumba. =)
Meillä on koko porukka käynyt läpi parin viime viikon aikana vatsataudin..Lapset viime viikolla ja me miehen kanssa tällä viikolla, itellä oli kaikista lievimpänä, kuten yleensäkin.
Ai täällä on nykyään hymiöitäkin, pitääkin testata:
:p
H & pienet riiviöt
Kommentit (25)
Kiitos!!
Eihän tää uupumus tietty viikossa ohi mee kokonaan,
tarkoitus oli kait just et saan joitakin univelkoja pois että
jaksan jatkaa töitä.
Tilanne on se että mulla on tänään sairasloman
viimeinen päivä.
Suunnittelin että nukun kauan ja otan tosi rennosti,
mut kuten varmaan voitte arvata,niin ei käynyt.
Eilen mittasin 40 kuumetta Juholta joten oon nyt sit kipeen
pojan kanssa kotona...
yöt olleet huonoja ku molemmilla lapsilla kova yskä.
meen huomenna töihin(mies kotona mun töiden ajan ku menee iltavuoroon)mut katotaan nyt sitten oonko Juhon takia kotona KE jos
ei tuosta parane.
Kyl mä haen lisää saikkua jos se on samanlaista ku ennen tätä saikkua,
etten jaksa mitään.
Mä kokeilen,
toisaalta tuleva lauantaikin mulla poikkeuksellisesti töitä,
mut se on harvinaista.
En saa Juhoa syömään:/
sais nyt ees juomaan.
Ei ota kukaan hoitoon ja jos ottais,ottais Katrin KU SE HELPPO JA ISO!
Huoh...
ei siis oo lapsenvahtejakaan mut jos joku vaikka mun äiti,
semmoista puhuu joskus harvoin,kesällä et Katri voi tulla
yökylään.
tuota 2v villiviikaria ei ota kukaan,
mut Katrinkin kohdalla vaikka oli tosi rauhallinen pienenä,
ei otettu kauemmaksi hoitoon ku sit vasta yli 3v ku ei ollut
vaipoissa enää.
äitiliini ja kipee Juho
Nyt voi laittaa tämän talven talvivaatteet pois!
Ollaan siis palattu kotiin lapista, jossa oli kyllä tosi kivaa. Lasten ehdoilla mentiin eli ulkoiltiin joka päivä väh. 4h. Oman pihan kolmemetriset lumikinokset olisi hyvin riittänyt meidän tytöille, mutta haluttiin miehen kanssa lähteä vähän pidemmällekin...
Käytiin joka päivä pulkkamäessä (suomen pisin 1,4km...) ja sitä kun noustiin ja vedettiin välillä kakkosta vielä pulkassa ja vauva ergossa niin kyllä siinä hien sai pintaan eikä harmittanut vaikka hiihtolenkille ei päästykään. Käytiin kävelyillä ja otettiin eväät mukaan, sit siellä oli kylpylä, jossa oltiin koko porukka ja esikoisen kanssa hiihdettiin yhteensä ehkä 6km!!!
Yllättävän hyvin meni vaikka vauva(muuten jo 7kk) nukkuu kahdet päikkärit ja kakkonen yhdet. Ja saatiin miehen kanssa nukuttua itsekin useampana päivänä itsekin kun esikoinen katsoi leffan tai askarteli.
Olin hommanut mll:n kautta sinne lastenhoitajan parina päivänä... mutta jottei meidän loma olisi ollut täydellinen saatiin esikoisen ja miehen kanssa vatsatauti, ja niin jäi hoitaja tulematta kun ei itse jaksettu lähteä rinteeseen :(
Pari kertaa on kaikki olleet hoidossa niin että kaksi vanhinta on mun vanhemmilla ja anoppi hoitanut vauvaa meillä. Koska imetän vielä niin eis itä voi oikein 4-6h pidempää olla pois.
No niin nyt joku heräsi päikkäreiltä...
Palaillaan taas, j
tosin tietysti lukuunottamatta vatsatautia...
Näin minäkin tuon lastenhoidon olen ajatellut, että jos joskus kolme lasta saa hoitoon, niin varmaan täytyy " jakaa" noita lapsia hoitopaikkoihin...
Täällä kävin taas tänään kontrollissa tuosta kohdun suusta, ja taas oli kohdunkaula lyhentynyt, tosin vain minimaalisesti (puoli senttiä), mutta on alkanut jotenkin tuntua, että kyllä se tulee sieltä vielä liian aikaisin... Ja sen takia varmaankin iskenyt kamala kiire saada kaikki valmiiksi.
Eli ajattelin tässä lähiaikoina jo laittaa vauvan huoneen valmiiksi niin voin unohtaa sen stressin aiheen. Vaatteitakin on jo valmiiksi ostettuna.
Tuntuu, että on jo kaiken unohtanut noiden lasten vauvaiästä... Mietin ihan ihme asioita, kuten mitä puen vauvalle, ja mistä tiedän mikä on tarpeeksi?! Miten sitä unohtaa niin nopeasti?
Viivi rv 27
Meillä oli aika rankka viikonloppu...
Perjantaina pääsin pitkästä aikaa kaupungille syömään ja oli aika kiva syödä ihan rauhassa :)
Lauantaina oli aamupäivällä esikoisen jalkapallotreenit, sitten mä lähdinkin omiin harrastusmenoihin ja illalla oli vielä illanistujaiset... kävin kotonavälillä vaan syöttämässä vauvan ja vaihtamassa vaatteet.
Tänään oltiin isojen kanssa uimassa, mutta sitten taas pukkasi omaa menoa joten vähän olen joutunut miestä lepyttelemään tässä illan aikana... haettiin pizzaa ja molempien mieli parani!
Mutta uuteen viikkoon taas,
j
Me istuttiin koko viikonloppu melkein pihalla ja terassilla, haettiin terassikalusteet varastosta ja grillattiin ekan kerran tänä vuonna.
Sunnuntaina aurinko paistoi niin pilvettömältä taivaalta, että mulla nenänpää punainen vaikka en todellakaan ole helposti palava...
Mielekin kohentui hieman viikonlopun ansiosta. Tämä kotona olo on niin raivostuttavaa... Lauantaina myös käväistiin Jumbossa nopeasti.
Onko kellään muuten antaa vinkkiä, mistä laiheliini pojalle housut?
Ostin lauantaina h&m:ltä farkut pojalle ja kotona kun kokeiltiin niin niihin olisi mahtunut toinen samanlainen poika... Poika on pitkä ja hoikka. Ajattelin katsastaa Zaran valikoiman, jos siellä olisi Espanjasta kapeampia housuja. Mutta on se ihmeellistä, että kaikki housut todella tippuu jalasta!
Nyt täytyy raahautua koiran kanssa ulos...
Viivi
Viikonloppu oli ja meni (ja uutta jo odotellaan..=)) Mitään ihmeellistä ei tehty, oltiin vaan.. =)
Ensi viikonloppuna onkin sitten lapsimessut, joille mennään sunnuntaina. Muita menijöitä? =) Sain vielä vapaaliputkin..Tuli kyllä pieni valintatilanne eilen yllättäen, kun tuli kutsu appiukon veljen 60v synttäreille samana sunnuntaina..(ei yhtään viime tipassa..) Mies saa mennä sinne ja me lasten kanssa valitaan messut..esikoinen odottaa niitä niin kovin. Mietin kyllä, että mies voisi ottaa kuopuksen mukaan, mutta katsotaan nyt, mihin päädytään.. =)
moro!
en oo jaksanut kirjoitella,missäs tekin kamut??
Juhokin sairastui ja ite olin sairaslomalla viime viikon
rankkaa mut nyt helpottaa ja ihku kevätaurinkokin sulattaa
lumia:)
äitiliini(joka on muuten 32 voi vanhuus...):) ja Juho jo 2v4kk
meillä meinaa taas vauva tulla ennen aikojaan... kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt. olen nyt saikulla toukokuun alkuun ja sitten alkaakin jo kesäloma. supistelee, mutta nyt ei ole onneksi kun pari kertaa supistellut oikein kivuliaasti. jospa tää tästä!
huomenna pitäisi jaksaa raahautua hulluille päiville.. täytyy heti aamusta mennä sillä haluan sieltä parikin eri juttua, ja myöhemmin ovat jo varmasti loppuneet.
Viivi rv 25
moi!
Sain sairaslomaa ja kauan,oon niin helpottunut,
kerroin mun univelasta,Juho valvottaa kauheen yskän takia,
sit 9 pv mua on oksettanut ja mahasta vääntänyt,maha sekaisin.
en jaksa parin kolmen tunnin yöunilla ni sain
3-viikkoa sairaslomaa*tuuletusta*
Masennus ja uupumus on asioita joihin lääkäri suhtautui vakavasti,
apua olen tähän olooni hakenut.
Nyt sit otan sit rennosti ja nukun ku voin,nyt oon yksin lasten kans
23 asti mut on ne joinakin päivinä hoidossa viikolla,ensi viikolla vain MA ja TI
mut kuitenkin.
On vihdoin aika mun saada itteni kuntoon.
en vain tajua miksi mun elämä on taas niin vaikeeta,
lapset ja tää talo on mun elämässä ihunaa!!
jospa muutkin vielä joskus.
äitiliini ja Juho parin pv:n päästä 2v5kk ja uhma sen mukaista:)
ja Katri kesällä 7-vee
Oikein mieli piristyy! =)
Meillä kuopus oli vatsataudissa, onneksi muut ei sitä ainakaan vielä ole saanu..Esikoisella alkoi uimakoulu, onneksi pysynyt terveenä, että sinne pääsi. Oli sekin kyllä aloitus..poika pisti täysin jarrut päälle, ei olisi millään halunnut sinne mennä, itki, huusi ja roikkui mun puntissa siellä pukuhuoneessa..pois tullessa oli ihan hyvällä tuulella, oli ollut kivaa. Saa nähdä, miten ensi kerralla menee.. =/
Lauantaina olen menossa lasten kanssa Fröbeleiden konserttiin, ja sunnuntaina menen tienaamaan lisää matkarahaa kirpparille. =) Siinä viikonloppusuunnitelmat. =D
Pientä hiljaiseloa ollut meidän pinossa...
Kiva kun äitiliini jaksoit kuitenkin taas aloittaa uuden pinon :)
Meille kuuluu ihan hyvää. Ollaan oltu terveinä **kop kop** koko kevät paitsi yksi korvatulehdus vauvalla ja yksi keuhkotulehdus kakkosella... se on aika vähän tässä porukassa.
Arki sujuu omalla painolla ja meidän vauvakin täyttää jo 7kk! Syö soseita, maissinaksuja, istuu syöttötuolissa ja vaunuissa, joten hänestä on tullut ihan täysiääninen perheenjäsen. Tuntuu, että nyt jo helpottaa vaikka kyllä tässä palapelissä riittää molemmille hommaa. Onneksi yöt ovat menneet vauvan kansa paremmin eli nukkuu klo 20-07, jonka aikana yhden kerran saa laittaa tutin suuhun ja aamuyöllä annan kerran maitoa.
Ollaan lähdössä reiluksi viikoksi lappiin nauttimaan auringosta ja hiihdosta, otetaan isoille omat sukset mukaan... ja maisemanvaihdos tulee niiiiin tarpeeseen!
Mutta nyt iltapalalle!
j ta tytöt 5v8kk, 2v 4kk ja 7kk
Kävi sitten niin että minä totesin ääneen että olen nyt liian
uupunut,tää väsymys,itkeskelyt,muistihäiriöt ei enää oo normaalia,
oon ite ollut joskus kait marraskuussa 07 terveenä viimeksi,
täs välis lapsetkin sairastaneet,univelka pitkältä ajalta,
arkisin töihin herätys 3:30(huoh) tai jos menin myöhempään niin
4.00 mut aika aikasin sekin...
niinpä kun tän viikon sinnittelin töissä,
hain uupumuksen takia sairaslomaa,
ekan kerran elämässäni:(
mut nyt on ensi viikon sairaslomaa,
sit olis jaksettava taas,
kun on työt(siivoustyö6,5-8,5h/pv),
herääminen arkisin 3:30 ja vk.loppuisin kiitos Juhon
6.00,kotityöt,lapset,ei kait tää ihmekään ole.
Viiville voimia,pysyispä pieni vielä masussa,
olen muuten IRC-gallerias just tutustunut naiseen
kenen vauva pian 1-v mut syntyi rv25
,mut eihän noin pieni saisi syntyä,
ota rauhallisesti jooko?:)
Mulla ja miehellä 12-v tapaamispäivä muuten,
voi apua tätä ajankulua!mies töissä 22 asti=/
äitiliini ja Juho
kaksin kotona,pian tulee kaveriltaan saunomaan
Katri:)
Ihanaa mitkä ilmat on ollu :)
Tänäänkin lähdettiin aamusta kavereille kylään ja oltiin koko päivä ulkona, jopa syötiin pihalla. Aurinko paistoi ja oli ihan t-paita keli.
Mites kaikkien vappu meni?
Meillä meni ihan rauhalisesti. Oltiin aatto kotona ja meillä oli pari kaveriperhettä kylässä. Grillattiin, juotiin kuohuviiniä ja otettiin rennosti... lapset (yht. 8) leikki yhdessä ulkona ja aika meni todella nopeasti. Vappupäivä meni lepäillessä, piknikillä ja iltapäivällä vielä käytiin ravintolassa syömässä perinteinen vappubuffet.
Tulkaas nyt kertomaan kuulumisia!
j
mulla on ongelmia kirjoittaa tänne,heittää mut jatkuvasti pois??
vappu meni rauhallisesti,1.5 oli meillä Liedosta ystäväpariskunta lapsineen ja 2-4.5 oli mun sisko ja isä kylässä.mukavaa oli.
mää koitan ottaa nyt rennosti.
Juho kiukkuaa,voi tuota uhmaa.
talo on muuten vk.loppuna maalattu:)
terassinteko ja pihanteko odottaa.
äitiliini ja uhmis Juho 2v5kk+ ja neiti
Meillä oltiin koko viime viikko melkein jo shortseilla ja t-paidalla ulkona. Meillä on piha suorassa auringonpaisteessa ja viime viikollakin monesti auringossa jo yli 40 astetta ja varjossakin reippaasti yli 20.
Vappuna oltiin miehen sisarusten kanssa ja grillailtiin ja vappupäivänä lapset menivät ädilleni hoitoon ja syötiin brunssia ja vietettiin päivää/iltaa naapuruston kanssa. Itse join lasillisen skumppaa ja muut vähän enemmän =)
Viikonloppu olikin sitten yhtä tytön 6-vuotissynttäriä... Pikkasen väsytti!
Masun kanssa tuntuu jo todella tukalalta ja olenkin ihan tyytyväinen tähän ilmastonmuutokseen joka tänään tuli!
Masu on jo tosi iso ja kova ja tänää on alkanut tuntua siltä, että se tippuu =)
Odotan jo heinäkuuta...
Viivi rv 30
Pitkästä aikaa taas tulin kurkkiin kuulumisianne!
Äitiliini - Hyvät että olet hakenut sairaslomaa. Toivottavasti saat itsesi kuntoon <3
Joeela - Todella ihanankuulloinen loma ollut teillä!
Hopoliini - Koskas se teidän matka nyt sit olikaan?
Viivi - Jaksamisia loppuraskauteen. Toivottavasti vauva vielä jaksaa pysyä masussa =) Milläs viikoilla nuo vanhemmat syntyivät?
Meidän vauva täytti viikonloppuna 2kk. Ja kyllähän tässä kädet on täynnä hommaa =) Mutta aika äkkiä ne omat arkirutiinit taas tuli. Jos yksistään on lähdössä lasten kanssa johonkin (vaikka vaan ulos), niin hyvällä suunnittelulla ja lähtövalmisteluilla kaikki menee ihan kivasti!
Vauva ei oo mikään kauheen vaikee, mutta ei siitä helpoimmastakaan päästä :) Nukkuu päivällä yhet pitkät päikkärit, joka helpottaa aika paljon. Hereillä ollessaan kaipaa kovasti seuraa, ja se taas hiukan hankaloittaa tekemisiä, jos pitää esim. isommille laittaa ruokaa tms. Mutta aika hyvin arki on ollut niin hankalaa/helppoa kuin alunperin kuvittelikin sen kolmen pienen kanssa olevan.
Meidän pikkukakkonen muuten jätti vaipan pois kokonaan! Muistatteko kun vielä syksyllä ajattelin,e ttä ei opi ikinä kuivaksi, kun ei ollut tehnyt mitään pottaan/pönttöön. Talvella oppi päiväkuivaksi, ja nyt ollaan jätetty vaippa myös unilta pois, kun oli aina kuiva!
Puhekontrolliinhan myös ollaan menossa. Mutta sen koen aika turhaksi, koska kokonaisia sanoja on vihdoin alkanut tulla. Lauseitakin tulee myös, mutta silloin yleensä vähän lyhentelee sanoja. Mutta suunnilleen samalla kaavalla on oppinut puhumaan kuin isoveljensä, joten en ollut silloin 2v neuvolassakaan siitä huolissani, vaikka meille tuota kontrollia ehdotettiinkin.
Tälläista näin lyhyesti meille! Oikein hyvää kevättä kaikille!
Olette kyllä mielessä usein, vaikkei tänne enää oikein ehdikään <3
Minsku ja pojat 4v, 2,5v ja 2kk
Ja kaikkein eniten tuo antaa toivoa! Tuollaista voi olla siis vielä vaikka kotona olisi 3 pientä lasta!
Onko teillä muuten lapset koskaan hoidossa? Suostuuko, joku ottamaan 3 lasta hoitoonsa?
Äitiliinille paljon jaksuja! Meneekö tuollainen totaalinen uupumus ohi viikossa? Muistathan hakea lisää sairaslomaa jos vähänkään siltä tuntuu!
Itsekkin olen ihan poikki... Jotenkin tämä raskaus on kamalan väsyttävä... Toivoisin, että olisi jo kesä ja vauva syntyisi. Jotenkin tuntuu ihan hassulta etten enää mene töihin, mutta silti vauvan syntymään on vielä 3 kuukautta. Tuntuu, että olen turhaan kotona...
Viivi
Ja kuten Viivi_ sanoi, hae lisää saikkua, jos siltä yhtään tuntuu!
Joeela, kuulostaapa ihanalta! Mukavaa loppulomaa teille!
Itse hain eilen kanssa saikkua, tää flunssa on jo kolmatta viikkoa, sainkin sitten antibioottikuurin, koska mulla on joko angiina tai poskiontelotulehdus tai keuhkoputkentulehdus...(ellei kaikkia noita...)korvakin tosin punoittaa..monivaivainen..Fyysisesti tää on vieny voimat, on kestäny niin kauan. Nyt vielä huomisen kotona, eiköhän tämä tästä. =)
Eilen oli pojalla toinen kerta uimakoulua ja selvittiin ilman huutoa! Tosin lahjoin sen lakulla.. =D
Koskas se Viivin_ LA olikaan?? Ja mitäs Minskun vauva-arkeen kuuluu?
Hopoliinille jaksamisia flunssan kanssa! Minäkin kehitin itselleni parissa päivässä ihan kamalan flunssan... Tai nyt kaikki vaan tuntuu kamalalta kun muutenkaan olo ei ole kamalan pirteä... Samoin jostain syystä kahtena edellisenä päivänä jalkoja/nilkkoja on turvottanut niin paljon, että ihan rehellisesti kuvittelin niiden räjähtävän!
Laskettu aika on siis heinäkuussa vasta... Menisipä aika nyt nopeasti!
Viivi
Eihän toi hymiö kunnolla näy.. =(