Vaatehankinnat - ottaa päähän!
Tälläisessä pienemmässä kaupungissa kun asustetaan, niin on tasan kaksi lastenvaatekauppaa + marketit päälle. Aina täytisi ehtiä ensimmäisenä paikalle, muuten ei kokoja jää. Nytkin tilasin VDT:n haalarin netistä ja siihen sitten metsästin sopivia asusteita. Ensinnäkin on vaikea löytää edes mikään kiva väri, kun vaihtoehtoja on tosiaan muutama. Ja aina on mennyt juuri se koko, minkä tarvitsisi ja sitten tarvii tyytyä johonkin toiseen tai kolmanteen vaihtoehoon. Että ottaa päähän!
Tosiaan isompaan kaupunkiin ei paljoa mahdollisuutta ole lähteä tai sitten täytyisi ottaa tavaksi ostosreissu kauemmaksi pääsiäisen tienoille. Haalareitakin tulee taas eri valmistajilta eri aikavälillä, niin ei heti sitä ensimmäistä kivaa ole aina mukava ostaa. Toisaalta tykkäisin omalta paikkakunnaltakin ostaa ja kannattaa heitä. Myös vaihtaminen ja reklamaatiot onnisuvat helposti.
Kommentit (15)
Pienen kaupungin samat ongelmat myös täällä, yksi toimiva lastenvaateliike (se Vecculiini:) ja yksi lopettava liike +marketit, siinäpä se meidän valikoima. Asusteiden etsintä on täälläkin tuottanut vaikeuksia, Reiman lakkeja löytyy, mutta esim. Kivatin tämän kevään mallistoa en ole missään nähnyt. Olen tosi kateellinen näistä Hulluista päivistä, puolihintapäivistä, 3+1 päivistä jne kun täällä sellaisista voi vain haaveilla. Ostaisin mielelläni Legon, espritin, timberlaken, superfitin, kavatin jne. vaatteita ja kenkiä, mutta kun niitä ei yksinkertaisesti saa täältä mistään. Nyt loppuu sitten NameIt vaatteidenkin saaminen Nickyn ja Nellyn loppumisen myötä, huoh... Ulkovaatteiden osalta ollaan tästä eteenpäin sitten Vecculiinin varassa lisättynä markettien Lassiella, Remulla ja Reimoilla, joista siis löytyy aina vain jokin malli.
Pienillä paikkakunnilla on parempi ilmanlaatu ja hirveän paljon halvemmat asunnot kuin täällä pk-seudulla. Minä voisin vaihtaakin osia, varsinkin kun on nettiostosmahdollisuus.
Mutta nytpä mentiin kunnolla sivuraiteille.
koska kylläpä tämäkin pk-seutulainen on istunut autossa montasataa kilsaa (400+400) yhden tietyn Reimatecin haalarin vuoksi.
Mutta kerran kokeilin ja joka kausi en olisi moiseen valmis. Äitiyden jatkuessa vuodesta toiseen myös intohimo lastenvaatteita kohtaan on vähentynyt.
Ruoho on aina aidan toisella puolella vihreämpää. Täällä pk-seudulla ja lentokentän kupeessa asuvana toinen jalka on jatkuvasti koneeseen nousemassa ja parempia kauppoja kohti lentelemässä. Tällä hetkellä " pitäisi" päästä hakemaan kesävaatteita akselilta Ranska-Portugal.Siis, jos olisi vain rahaa matkata.
Olen todennut netistä tilaamisen hyväksi vaihtoehdoksi juuri lastenvaatteiden suhteen. Aluksi oli aika varovainen tilaillessaan, nyt sujuu tilaaminen myös vaikkei välttämättä ihan jokaista sanaa ulkomaisten kauppojen teksteistä ymmärtäisikään.
Rohkeutta netti-shoppailuun ja ompelutaitoiset ommelkaa ihmeessä itse, kun on kivoja kaavalehtiäkin olemassa! Pk-seudulla on olevinaan paljon tarjontaa, mutta silti muksut kulkevat kaikki niissä samoissa...
toivon tosiaan, että tämä into tästä laantuu, varsinkin kun nyt ole kotona, niin ei paljoa olisi ylimääräistä ostella. No itse ollaan sitten miehen kanssa vanhoissa ja lapelle uutta sen minkä pystyy :)
Itse en ole uskaltautunut noista ulkomaalaisista nettikaupoista tilaamaan, vaikka tarjonta on paljon suurempi. Jos jollakin on suositella hyvää ja helppoa kauppaa näin alkuun, niin voisihan sitä rohkaistua :) Ja jäädä koukkuun...!!
Täällä kans asutaan susirajan tuntumas tai siltä ainakin tuntuu kun käy lastenvaatteita etsimäs. Tarjonta liikkuu Lassien ja satunnaisten Reimojen välillä,lisänä halpismerkit. Eikä niissä mitään vikaa, mutta joskus olisi kiva löytää jotain uutta ja erilaista. Nyt pääsin näiden nettikauppojen makuun ja todellakin on helppoa. Kuten aiemmin jo sanottiin, niin ei tarvi ihan kaikkea ymmärtää tekstistäkään. Önkköruotsilla ja enkulla pärjää todella mainiosti. Voisinkin suositella tuota Tinyzonea luotettavaksi ja nopeaksi nettikaupaksi.
Asioilla on puolensa ja puolensa. Eittämättä täällä pääkaupunkiseudulla on paljon liikkeitä, mutta uskokaa pois, että niin ne täälläkin hupenee ne koot sellaista vauhtia, että aika usein joutuu tyytymään jonkin rippeeseen, kun ei sitä saa mitä haluaa. Illuusio siitä, että kyllä se juuri oikeanlainen tuote löytyy saattaa sitten johtaa melkoisen rasittaviinkin tilanteisiin... kun haluaa löytää vaikka haalariin sopivan hatun, niin saattaa joutua kiertämään 10 liikettä todetakseen vain, että ei ole tai jos on niin on väärää kokoa ja sitten jää miettimään, että pitääkö jatkaa vielä toiset 10 liikettä vai ostaa suosiolla mustaan haalariin tummansininen hattu. Välillä mietin, että pikkupaikkakunnalla olisi armeliaampaa kun kiertäisi vain ne 4 liikettä ja sitten toteaisi, että selvä, paras on se ja sitten ostaisi sen. Ja yllätyksekseni olen niitä meille mieluisia vaatteita yleensä löytänyt pikkupaikkakunnilta! Esimerkiksi ne surullisen kuuluisat hatut meille löytyi Lohjalta, kun pääkaupunkiseudulla myytiin jo pitkään vain kokoja 44 ja 56. Ja samoin meidän Timberlandin sandaalit on Mäntsälästä, pääkaupunkiseudulta en ole tänä keväänä vielä löytänyt.
Niin ja välillä täällä on ihan oikeasti jotkut jutut loppu. Ei siis niin, että ei ihan väri tms. miellyttäisi vaan että ei ole. Pakkomielteeni oli saada esikoiselle aikanaan Peukalopotit talveksi, mutta mistään en pääkaupunkiseudulta löytänyt. Lopulta Stocka tilasi Tampereelta meille kirkkaanpunaiset - onneksi poika kelpuutti ne. Uskomattominta oli kuitenkin se kun eräänä keväänä etsin kurarukkasia, kun kaikki hajosi parissa päivässä tämmöistä kevättä muistuttavana keväänä. Kiersin Espoossa 8 liikettä ja ei löytynyt yksiäkään. Ei siis kyse ollut siitä, että ei olisi kelvannut sininset, vihreät, keltaiset, punaiset tai kokokaan olisi ollut niin tarkka vaan ei löytnyt ainoitakaan, jotka olisi pojan käteen mahtuneet.
Tulin pari päivää sitten Barcelonasta ja tuntuu ettei täältä löydä mitään kivaa.Etenkin kauniita ja kohtuuhintaisia kenkiä on vaikeaa löytää vaikka asuu pk-seudulla (sama juttu vaatteiden kanssa).Zaran outletistä ostin pilkkahintaan vaatteita ja muitakin paikkoja tuli koluttua joissa myytiin merkkivaatteita halvalla (Ikks,Catimini ym).
No joo Melba, eilen todellakin kiersin tämän cityn kaikki neljä liikettä etsiäkseni kevätasusteita ja tulos oli nolla. Täällä ei oo edes vielä kevätulkoilukamoja myynnis,talven toppaa myydään alennuksella ilmeisesti toukokuulle :) Huomenna siirryn 40 km päähän,jossa on jopa kymmenen kauppaa kierrettävänä. Pitäis vielä kevätkenkiä löytää noiden asusteiden lisäksi.
voin itsekkin suositella tuota tikrukakrun mainitsemaa TinyZonea : ) homma toimii hyvin ja nopeasti... lisäksi suomestakin löytyy kivoja nettikauppoja (tänään viimeksi yhdestä tuli meille iso kasa IdaT:tä)
Älä masennu teidän kulman tarjonnasta - jos tarjontaa ei ole, niin mitä suremaan sitä että laittaa rahansa sitten muualle. Maailma on avoin, joten rohkeutta vaan peliin ; )
kivannäköisiä vaatteita, mitä näin ensisilmäykseltä katsoin :) Pakko se on tässä todistaa tyhmyytensä. Siis tuo maksaminen. Jos mulla olisi Nordeassa nettipankki, niin pystyisinkö maksamaan sitä kautta? Vai näpytelläänkö tuolla maksukortin numero? Siis ikinä en ole kortilla mitään ostanut netistä... :)
Mun mielestä Tinyzonella ei voi maksaa ulkomaan tilauksia kuin luottokortilla (voin siis olla väärässäkin,kun ei tuo tanska niin hyvin suju ). Siellä oli vaihtoehtona joku Nordean pankkimaksusysteemi,mutta mun mielestä se käy vain tanskalaisille. Itse tein ostoksia Masterilla ja siis tämä luottokortin numero näpytellään sinne sekä myös tunnistesarja,joka löytyy luottokortin takapuolelta (sellainen kolmen numeron sarja).
Itse maksoin Visalla ja hyvin sujui. Veloittivat oikein (jopa säästin kun valuutta eurossa kai jotenkin hyvä?!?).
vinkeistä! Joo Visa löytynee. Ehkäpä täytyy harjoitella :)
Nyt on kyllä pakko pitää pieni tauko, kun tuli sisukas.netistä aikasta kallis paketti... Mutta tuo osoite on muistissa ja sinne suuntaan ensi kerralla!
Kauppoja on vähän ja vaatteita tulee yksi tai kaksi samaa kokoa eli heti pitäisi ostaa, kun jotain näkee, vaikka muiden tarjonnasta ei olisi mitään tietoa. Ja täällä on vielä usein niin, että haalarit tulee kauppaan eri viikolla kuin asusteet, jos niitä sitten tulee ollenkaan. Haalaria ostaessa ei siis voi tietää, saako asusteet samaa väriä. Jos taas odottaa asusteiden mahdollista tuloa, haalarit ovat jo meneet. Rasittavaa.