Kaveri pani ilman ehkäisyä, ei kuulemma voi tulla raskaaksi kun on polykystaiset munasarjat. Pitääkö paikkaansa?
Siis puolituttua pani, tautien vaara jne lupasi mennä testeihin, huolissani olen että jos tuli raskaaksi mutta sanoi ettei voi oikein tulla tuon takia, eihän se nyt ihan mahdottomuus ole?
Kommentit (6)
Mulla on polykystiset munasarjat. Lääkärit sanoivat aikoinaan, että lapsia ei helpolla tule. Nyt on kaksi lasta, luomusti ja helposti alulle saatuna. Jos ystävälläsi on pco, on hänellä todennäköisesti lääkityksenä e-pillerit, tai ainakin kannattaisi olla.
" Puolituttu on ihan ok kaveri ja ei tekisi sellaista että tartuttaisi
aika varma olen ettei sillä mitään tauteja ole. "
Juurikin tuollaisten luulojen vuoksi klamydian saa n.13000 ihmistä!!
Itseasiassa se luku on kasvussa, eli 14000-15000 löydöstä tehdään joka vuosi, eli käyttäkää sitä kumia!
5
Siis HETI kun on alettu yritämään, vaikka ikää on ollut mulla jo 30 v.. Ei kovin hyvä ehkäisymenetelmä tuo polykystisyys :D.
... eka kerrasta raskaaksi kuin että tulee.
Itselläni lapsenteko kesti 3 vuotta, oin tuo PCO-juttu lievänä. Voihan se tietty olla, että kaverisi on raskaana, mutta huomattavasti todennäköisempää on, että hän ei ole. Kohtahan se selviää. Sinuna keskittyisin huolehtimaan muista asioista kuin neuroamaan, onko kaveri raskaana vai ei.
aika varma olen ettei sillä mitään tauteja ole.