Läskin kertyminen mahaan (ihan kuin miehillä) - mikä auttaa?
En saa pömppömahaani pienemmäksi, vaikka tekisin varmaan sata vatsalihasliikettä päivittäin. Näytän jatkuvasti siltä, että olisin raskaana: muuten hoikka, mutta maha vaan römpöttää...
Mikä tähän auttaisi?
Kommentit (4)
sillä nuoret ja ihan hoikat (siis aivan tikkujalat) tytöt ovat alkaneet kasvattaa kessiä. Olettaisin, että taustalla stressiä ja univajetta. Nuo ainakin vaikuttavat hormonitoimintaan (muistaakseni kortisolituotanto lisääntyy) ja sitä kautta rasvan kertymiseen keskivartaloalueella.
Tiedän muös liikunnan ohjaajia, joilla on aivan sama vaiva. Saattavat vetää kolmekin tuntia päivässä rankkoja jumppia, joten luulisin ettei kyse voi olla liiasta energiastakaan. Ehkä vetävät vaan itsensä liian piippuun? Sairaanakin tulevat salille.
Taustalla voi tietty olla ylettömiä karkkimääriä ja alkoholia? En vaan muista että ennen vanhaan tytöt olisivat olleet tuon muotoisia, siis jo ala-asteella! Silloin oltiin joko hoikkia tai tasaisesti pyöreitä. Muistanko väärin??
ei tietenkään auta että teet vatsalihasliikkeitä, ei paikallisesti voi laihduttaa. Juoksulenkille vaan.
Ja kokoni on 99-80-98, eli minulla on paidat kokoa ja 42 ja housut kokoa 38, jopa 36:n housut Ril' siä. Ja jumalattoman kireä vyötäröltä. Jos ostan 40 koko housut että sinne mahtuu vatsa, niin yleensä lantiolla kangas on niin plajon että menee vekeille.
Vatsalihasliikkeitä en ole jaksanut tehdä, kai sitä pitäisi. Mutta kaikenlaisia artikkeleita olen minäkin aiheesta lukenut, ja taipuvainen ajattlemeaan myös, että liian sokeripitoinen ruokavalio nimenomaan näkyy vyötäröllä.
Mä söin karkkia hulluna pari viikkoa ja stressasinki, ni en tiiä kummasta (varmaan mahahapoista ja sokerista) kerty sikana ilmaa mahaan ja vaikkei pierettänyt niin näytin ihan raskaanaolevalta. Eli ruokavalio kuntoon.
Sit jos se on ihan läskiä (onko se makkarana vai onko maha pinkeä?), eli joko vatsalihasten päällä tai alla niin ei auta muu kuin laihtuminen. Silloon sun vartalotyyppi on semmonen että kertyy mahaan kaikki. Liikunta kai tasapainottaa tota rasvan kertymistä, ja luin jostaine ttä sokeri kohdistaa lihoomisen helpommin mahaan, En tiiä onko totta.. Ei siis auta pelkät vatsalihakset jos se on läskiä, pakko alkaa ihan monipuolisesti liikkumaan..