Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset haluavat luokanopettajiksi, jos kerta palkka NIIN surkea ja tyo kamalaa. Ainakin hakutilastot kertoo, etta tunkua on. Mika siina alassa sitten

Vierailija
27.03.2008 |

kuitenkin kiehtoo?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että opet suutahtaa tästä ja kommentoi, kuinka iltaisinkin on suunnittelua, kokeiden korjaamista yms. mutta siis oikeesti... ei mitään verrattuna moneen yksityisellä sektorilla työskentelevään akateemiseen.

Vierailija
2/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua/pääse hoitajaksi, menee opettajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vaan turhaan elämään jäänyt myytti.

Enkä oikein usko sitäkään, että joku ei pääsisi hoitajaksi mutta opeksi pääsisi...

Vierailija
4/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä joku siinä työssä toisiaan kiehtoo! En kyllä itse ollenkaan tajua, mikä... Onhan luokanopettajan työ toki taatusti ainakin tosi vaihtelevaa, itsenäistä, vastuullista ja tosiaan lomat ainakin on tosi pitkät, mutta silti. En ikinä itse tekisi sellaista korkeastikoulutetun työtä niin pienellä palkalla ja ottaisi vielä kiitokseksi vastaan vanhempien haukkuja. Ei käy kateeksi.

Vierailija
5/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noita päiväkoteja en kässää kun ne kuulemma on varsinkin siellä työskentelevien mielestä jotain helvetin esikartanoita. Silti sinne tunkee näitä minusta tuntui jossain vaiheessa, että joka toisen teini ikäisen tytön haave ammatti oli joku lastentarhan hoitsu.

Siis kertokaa mulle mikä noihin vetää vaikka ovat kuulemma ihan kauheita paikkoja. Ehkä kuitenkin voisin kuvitella, että yläasteen Ruotsin kielen opettajan homma on pahin koiranvirka mitä voi olla.

Vierailija
6/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit tehdä sitä työtä vain pari vuotta aikanaan lapsettomana, sitten turhauduin. Itse opetustyö on tosi motivoivaa ja mukavalla tavalla haasteellista, mutta se kaikki muu... Palkasta nyt puhumattakaan. Kummasti sitä kuitenkin alkaa nähdä entisen työnsä uudessa valossa nyt, kun yrittää järjestellä lastensa loma-aikoja ;)

Lapsettomana osasin arvostaa nykyisen työni hyviä puolia: saa valita loma-aikansa aika vapaasti itse, työaika joustaa paremmin ja palkka on lähes kaksinkertainen. Myös kaikenmaailman kissanristiäiset (tyhy-henkeen) tuntuivat aluksi tosi luksukselta, kun opettajan työssä jopa pikkujoulut piti kustantaa itse omasta pussista. Nyt nuo tuntuvat aika pieniltä plussilta siihen nähden, että saisi olla kaikki kesät kokonaan vapaana kouluikäistsen lastensa kanssa. Ja ne hankalat vanhemmat ja muutkin työmurheet on jo melko hyvin unohtuneet, kummasti aika kultaa muistot...

Vierailija
7/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi toki persoonansa sopii open ammattiin joten ihan viihtyy siinä työssään.

Suhteellisen lyhyet opettajien työpäivät on, mutta ei sentään yhtä lyhyet kuin oppilaiden koulupäivät.

Vierailija
8/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri asia on sitten kuka työtä jaksaa ja kestää...

Ajatus tuntuu varmasti monen mielestä niin kivalta kun on ne lomatkin! (Kun niistä nyt aina jaksetaan jauhaa.) Mutta totuus on kyllä se, että ei kukaan siinä työssä niiden lomien takia pysy, jos ei muuten kiinnosta. Lomat ja vähän lyhyemmät työpäivät opettamisen osalta on tietty just jaksamisen takia ehdottoman tärkeitä, niin hektistä ja kuluttavaa työ joka päivä on, että hullukaan ei sitä tekis 8h tauotta! Tai sitten kokeilemaan vaan. (Kun siis niitä taukoja ei juurikaan sen työpäivän aikana koskaan ole.)

Eipä niitä lomia siinä työpäivien aikana ehdi miettiä ja tosiaan, työtä kyllä riittää koulupäivän jälkeenkin ja niitä soittoja vanhemmilta.

Kussakin työssä on ne hyvät ja huonot puolensa. Itse koen vielä enemmän onneksi noita hyviä puolia, kun ne vanhemmatkin ovat olleet pääasiassa aivan loistavia!! Ja olen siis luokanopettaja. Palkasta en juurikaan valita, mitä se auttaa... Vaikka tosi onkin että suurempi sen kuuluisi olla.

Itse en koskaan näkisi itseäni missään yritysmaailmassa tms. töissä, jossa varmasti saa myös sen suuremman palkkansa eteen tehdä töitä. Tai näin ainakin kuvittelen. Ennemmin valitsen nyt tämän opettajan työn, josta nautin ja jossa on myös varmasti vastuuta, haasteita ja vaihtelua yllin kyllin. Lomien takia en tätä todellakaan tee! Niin kauan kun jaksan tätä työtä täysillä tehdä, aion jatkaa ja toivottavasti eläkepäiviin saakka :) Onhan tämä kuitenkin aika antoisaa työtä.

Vierailija
9/9 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuuna päivänä ryhtyisi sillä palkalla tekemään moista työtä. Vanhemmat valittaa, suunnittelet joulujuhlia, korjaat illat kokeita jne.

Ei munkaan palkka hääppöinen ole (1700e) mutta mulla ei olekaan korkeakoulututkintoa.