Kuntoutustuella olevia?
Minkälaisen vaivan vuoksi olette kuntoutustuen saaneet? Oliko kovan työn takana? Onko kuntoutustuen saamisen edellytyksenä tietty määrä sairaspoissaoloja työstä?
Onko joku ammatillisessa kuntoutuksessa, uutta ammattia opiskelemassa?
t. yksi, jolla lienee ammatillinen kuntoutus edessä
Kommentit (5)
kuntoutustuki ala sitten kun sairauspäivät on käytetty loppuun, sekä työnantajan että Kelan.
Luulisin että Kelan sivuilta löytyy lisää infoa.
eli saan kuntoutusrahaa. Tuli- ja liikuntaelinsairaus taustalla. Opiskelen uuden ammatin ammattikorkeakoulussa. Päätöksen sain ihmeen helposti, en ehtinyt olla sairaslomallakaan kovin kauaa. Noita kuntoutuksiahan järjestää kelan lisäksi esimerkiksi juuri työeläkelaitokset, jos sulla on työuraa takana tarpeeksi. Kelalta on usein tosi vaikea saada kuntoutusta, jos vähänkään löytyy työkykyä.
Kouluttaudun uuteen ammattiin parhaillaan sillä en voi tehdä edellisiä astman vuoksi.
Jos työssäolosta on vähän aikaa niin maksaja on viimeisen työnantajan vakuutuslaitos ja niissä tapauksissa on maksettava raha suurempi, palkkaan perustuva.
Minun tapauksessa vastaa suunnilleen työmarkkinatukea.
Työvoimatoimiston kuntoutuspuolen asiakkaana olin ja sieltä käyttivät yksityisellä lääkäriasemalla keuhkosairauksien erikoislääkärillä jolta sain B-lausunnon ja suosituksen uudelleen koulutuksesta.
Opiskelupaikka oli valmiina ja sen jälkeen menin Kelaan jossa täytin paperit ja myönteinen päätös tuli alle kahdessa viikossa. Tuossa ajassa paperit kävi Kelan lääkärillä lausunnolla ja sitten virkailija teki päätöksen.
Pakko kehua että kerrankin Kelan toiminta oli nopeaa.
ja sitten kun viimein selkä leikattiin saikkuu niin kauan että tippu sille kuntoutus tuelle... oli muuten tosi pieni jopa kelan sairaspäivärahan jälkeen....
miehellä siis leikattiin välilevy tyrä (vöälilevyn pullisuma joka ei enää itse korjaa itseään)
ei enää kestä työtä ja sen lisäämää kipua. En tiedä vielä, mitä tulevaisuudessa.