Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laparoskopia

29.11.2008 |

onko kokemuksia raskautumisesta laparoskopian jälkeen? vasemmasta munasarjasta poistetaan jossain vaiheessa 7 x 6cm kasvain koska tämän vuoksi ilmeisesti en ole tullut raskaaksi. (yritystä puolitoista vuotta) lisäksi kohdun limakalvo on ohut. kyselisin siis kohtalotovereita ja kokemuksia onko raskaus onnistunut laparoskopian jälkeen?

marjo

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laparoskopia tehtiin mulle vuosia sitten, lapsettomuustutkimusten yhteydessä, ja nyt mulla 4vuotias terve poika. Laparoskopiassa löydettiin endometrioosia, eli kohdun limakalvoa kasvoi vatsaontelon puolella, ja lääkäri "poltti" tätä limakalvoa pois tuon tähystyksen yhteydessä.

Eli tsemppiä sulle! :)

Vierailija
2/4 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin leikkaukseen oikean puolen munasarjan kystan vuoksi. Kystan poiston lisäksi todettiin vasemman puolen johtimen olevan tukossa ja poistettiin pieni määrä endometrioosia.

Leikkauksen jälkeen päädyttiin suoraan IVF-hoitoon, josta kolmannella yrittämällä tärppäsi. Esikoinen on nyt vuoden ja odotan 18 viikolla toista, joka sai luomusti alkunsa (meidän pikkuihme!)

Hoitojen aikana todettiin, että oikealta syntyvät munasolut olivat jotenkin laadultaan heikompia kuin vasemman puolen munasolut, ilmeisesti kysta oli vaikuttanut niiden laatuun. Mutta, tämän luomutärpin yhteydessä sattumalta ultrattiin kypsyvä munasolu, joka siis johti raskauteen, ja se oli nimenomaan oikealla puolella. Joten aika oli ilmeisesti tehnyt tehtävänsä ja laatu oli parantunut.

Sinulla on siis varmasti paremmat mahdollisuudet raskautumiseen laparoskopian jälkeen, ei missään nimessä huonommat, jollei jokin muu mene pieleen.

Onnea leikkaukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin endo 3/2005 puolentoista vuoden lapsettomuuden ja parin keskenmenon jälkeen. Endoa oli kohdun ja toisen kohdunkannattimen takana. (Jari Sjöberg teki diagnoosin ja leikkasi.) Kahden kuukauden päästä leikkauksesta tulin raskaaksi. Toinen lapsi tuli sitten heti perään . :)

Vierailija
4/4 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on tehty kolme skopiaa, ja en ole niiden jälkeen (tai niiden välissä) raskautunut luomusti enkä myöskään hoidoilla. Vasta laparotomia (avoleikkaus) toi apua ja sen jälkeinen ivf onnistui. Minulla tosin on vaikea endometrioosi, jota ei skopioissa ole kovin hyvin saatu poistettua. Jos ongelmat ovat lievempiä, niin skopian jälkeen voikin olla paremmat mahdollisuudet raskautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan