Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teidän kaksivuotiaat leipomiseen?

Vierailija
26.03.2008 |

Mietin, että josko olisin leiponut kummipojan kanssa viikonloppuna pullaa. Jaksaakohan kaksivuotias innostua pullan leipomisesta sen hetken, että saisi pyöriteltyä muutaman pullan pellille?

Tykkäävätkö teidän kaksivuotiaat leipomisesta? Sotkevatko itseään kovasti? Eli varaanko jonkun varavaatteen leipomista varten?

t. lapseton kummitäti, jonka omasta mielestä leipominen olisi kivaa, mutta joka ei ole varma hoitoon tulevan kummipojan mielipiteestä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa kummilapselle essu. Meillä tehdään niin, että poika saa yhdessä mun kanssa sekoittaa taikinaa. Sitten saa oman kulhon, johon laitetaan vähän esim. jauhoja ja kauraryynejä tms. Saa niitä sekoitella. Pullissa saa osallistua siihen pullien pyörittelyyn, saa siis muotoilla muutaman pullan.

Vierailija:

Mietin, että josko olisin leiponut kummipojan kanssa viikonloppuna pullaa. Jaksaakohan kaksivuotias innostua pullan leipomisesta sen hetken, että saisi pyöriteltyä muutaman pullan pellille?

Tykkäävätkö teidän kaksivuotiaat leipomisesta? Sotkevatko itseään kovasti? Eli varaanko jonkun varavaatteen leipomista varten?

t. lapseton kummitäti, jonka omasta mielestä leipominen olisi kivaa, mutta joka ei ole varma hoitoon tulevan kummipojan mielipiteestä

Vierailija
2/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oma " leipomiskulho" oli kiva vinkki. Olin etukäteen ajatellut tekeväni taikinan valmiiksi, mutta noinhan se voisi olla kivaa yhdessä.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kiellän syömästä enempää taikinaa, alkaa kiukutella ja kyllästyy.

Vierailija
4/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyttöhän vähän loukkaantui... Mun tytölle suurinta riemua on se jauhojen ja muiden kippailu kulhoon ja sekottelu. Aikaa myöten on sotkeminen vähentyny huoattavasti, mutta aluks oli kyllä aina lattiat jahossa.

Myös taikinaa tykkää vaivata (aika söpön näköistä kun pikkuemäntä touhuaa ;). Kun vaivaan taikinaa vielä pöydällä, annan tytölle oman pikkutaikinan ja vaivaa sitä. Sitten leikkaan sopivia paloja ja saa pyöritellä niitä. Lopuksi siivoaa mun kanssa. (No se on yleensä sellasta, että äippä tulee rätillä perässä...)

Mun tyttö alkaa lähennellä jo 3 vuotta ja alkaa tää homma kehittyä huomattavasti.

Hyviä leipomishetkiä!

Vierailija
5/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2- vuotiaana ei olla juurikaan leivottu, lapsi tykkäs kaataa jauhoja ja vatkata, vähän kokeilla myllätä pullia mutta enempi taikinaa meni suuhun.

Oman näkösiä taideteoksia tulee.. 3- vuotiaana sitten enempi pyörittelee, mutta kannattaa ehottomasti kokeilla! :)

Vierailija
6/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa jos se lapsi syö joka toinen viikko muutaman palasen pullataikinaa. Kyllä se jossakin vaiheessa huomaa että alkaa olla täys olo.

aivan huvittavaa kun lapset vaistoaa aika äkkiä mitä aion. kun katselen jauhokaappia ja nostan kananmunat pöydälle niin alkavat jo etsimään laatikosta myssyjä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi