Ei-uskovat, mikä ihmeen tarve teillä on ivailla jos
joku pohtii miten löytäisi Jumalan ja alkaa vakuutella kuinka Jumalaa ei ole ja Raamattu on vain aikuisten satukirja ? Tuntuu tosiaan, että teitä ohjaa pimeyden voimat.
Kommentit (28)
Olen otsikon kaltaínen, ei-uskova. Mutta ivaanko uskovia ja uskontoja keskusteluissa? Yritän aina, riippumatta aiheesta keskustella asiallisesti ja muut huomioon ottaen. Toisten mielipiteitä ja uskomuksia pilkkaava keskustelu on harvoin hedelmällistä ja siten aivan turhaa.
Mutta sitä en voi tietää, mitkä asiat teitä uskovia loukkaavat? Minulla on oikeus ilmaista oma kantani juuri niin kuin sen näen, vaikka se loukkaisi jotakin toisin ajattelevaa. Tietenkin pidän ajatukseni ominani, jos niitä ei ole tarpeen ilmaista. En esim. koskaan voisi sanoa uskovalle siskolleni, että " kuule minkä ihmeen takia jaksat tuota satukirjaa lukea ja uskoa noihin naurettaviin tarinoihin?"
Jos mielipidettäni kysytään joko naamatusten tai nettikeskustelussa, kerron kyllä ajatukseni suoraan, mutta turhaan riitaa haastamatta tai tahallisesti muita loukkaamatta.
Tuo " olette kyllä pimeän puolella" -veto on todella alhainen. Oletko tullut ajatelleeksi, että tuo heitto on myös loukkaus? Olen kyllä paksunahkainen ja pakostakin tottunut tuollaisiin. Mutta voin kertoa sinulle, että elän kaikin puolin moraalista ja kunnollista asiallisen ihmisen elämää. Teen jopa vapaaehtoistyötä -tekisikö paholaisen oma sellaista?
Aivan kuten kaikki uskovatkaan eivät ole samanlaisia. Jokaisessa ryhmässä on ihmisiä laidasta laitaan. Useimmiten se typerin ja äänekkäin joukko saa eniten huomiota ja heidän perusteellaan koko porukka sullotaan samaan lokeroon.
25
Eli en uskovaisia mollaa, ellei uskovat ensin ala jeesustelemaan.
Moinen jeesustelun tarve ärsyttää meitä " ei-uskovaisia" yhtälailla.
Ehkä jopa enemmän.
asiaa todeksi, vaikka itse pidät sitä silkkana valheena.
(Jokaisella on varmaan ollut elämänsä aikana tällaisia tilanteita)
Osalla ihmisistä (minä muunmuoassa) on vain pakko vastata omilla mielipiteillään. Tarpeeksi kun alkaa äryttämään, niin kommentit alkaa menemään mollaavampaan suuntaan.
Mutta jos minulta varta vasten kysytään mielipidettä miten voisi löytää jumalan, niin kyllähän minä kerron mielipiteeni. Eli ehkä kannattaisi esittää sellaisia keskustelunavauksia uskoville, jos haluaa sen tyyppisivä vastauksia.
uskoa johonkin mitä ei ole.
En usko pimeyden voimiinkaan.
että todellakin uskonto pitää tuoda kaikille elämänalueille, esim päiväkotiin, kerhoihin ja kouluihin jolloin normaalitkaan lapset eivät pääse sitä pakoon.
ja joskus surettaa se, että raamattua pidetään jonain pyhänä totuutena ja sanotaan sen todistavan jumalan olemassaolon kun ei olla mitään muuta kirjallisuutta/faktatietoa asian tiimoilta tutkittu. esimerkiksi uskovien on vaikea käsittää sitä, että kaikki uskovien juhlapyhät ovat valheellisia ja muilta uskonnoilta/pakanoilta varastettuja... vetoavat siihen, että raamattu on niin vanha kirja. todellisuudessa maailman historia ja sivistys on paljon raamattua vanhempaa ja uskovaiset ovat pakolla runnoneet nämä vanhat juhlat ja rituaalit muka omikseen. raamattu ei oikeasti ole niin kovinkaan vanha.
kehottaisin tutkimaan myös muuta tietoa kuin raamatusta löytyvää, se ehkä avartaisi maailmankuvaa.