Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin keltarauhashormoniverikokeessa

29.11.2008 |

ja tulos oli, ettei munasolu ole sen perusteella irronnut..se oli 5.8 vaan ja kp oli kuiteski 25/32-36. Nyt masentaa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän soittikin minulle tänään. Hän sanoi, että kannattaa alkaa syömään Clomeja, joiden resepti miulla onkin jo (hän kirjoitti ne minulle syyskuussa varoiksi, mutta kehoitti, ettei niitä vielä kannata syödä jos sattuisikin tärppäämään; ns. kaksosriski, vaikka ei se mun mielestä mikään riski ole enää). Aloitan ne ensi kierrossa eli ts. ensi vuonna, tämä kierto saa vielä mennä ilman..Nyt vaan masentaa, että jos niilläkään ei tärppää. Olen laihduttanutkin ja liikkunut, tupakoinnin olen onnistunut hetkeksi lopettamaan, mutta nyt on taas vähän karannut käsistä. No eipä tässä auta kuin odottaa vielä ja katsoa..ja yrittää olla masentumatta!!

Vierailija
2/12 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla että sait huonoja uutisia. Mutta jos positiivisia puolia etsitään, niin tilanteesi ei kuitenkaan ole pahimmasta päästä ja monethan ovat saaneet Clomeista apua. Älä vielä lannistu. :)

Painiskelen itse saman ongelman kanssa ja haluaisinkin kysyä sinulta, miten kauan olette yrittäneet, ts. miten kauan sinulla oli ovuloimatonta taustaa takana ennen kuin sait clomit? Riittikö tuo pelkkä verikoe todisteeksi ja teitkö sen yksityisellä vai missä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan yritetty noin vuosi kohta ts. jätin pillerit pois tammikuus. Jännä homma vaan, että aiemmin oon saanu pos. tuloksen ovistestis, mut toisaalta eihän se näytä sitä, onko munasolu irronnut :). Yksityisellä kävin ja kallis toki oli, pelkkä verikoe makso 55 €! Sit kun oon syöny clomeja 1-2 kiertoa, niin pitäs ultrata (ja toki taas maksaa 70 €!!) että onko munarakkula kypsyny eli kandeeko clomeja syödä..sit en tiedä mitä sitten tapahtuu. Pelkään yli kaiken munasolupunktiota, mutta vauva taitaa olla sen arvoinen :)) Mutta eipä varmaan kannata aatella noin pitkälle..

Mites teillä? Minkä ikäsiä ootte ja onko eka? Meillä esikoinen yrityksessä. Toki oon vasta 26, mutta silti jo murehduttaa..vertaistuki on kyllä helpottavaa

Vierailija
4/12 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista lystiä nuo yksityisellä käynnit. :( Kurjaa, kun noita asioita ei voida hoitaa julkisella puolella ennen sitä maagista vuoden rajaa. Ei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa tuollaisiin ylimääräisiin menoihin. :/

No mutta, hyvä että oot kuitenkin saanut apua. Tosi erikoista kyllä, että oot ilmeisesti aiemmin ovuloinut ja sitten et enää ovuloikaan! Huh, kaikkea tää naisen kroppa keksiikin... Toivottavasti sulla nyt noi clomit tuottais vihdoin toivottua tulosta. Jotenkin tuntuu siltä, että jos oot jo noin "lähelle" päässyt ovulaatiota niin se pitäisi tapahtua melko helposti lääkkeiden avustuksella "loppuun asti". :)

Meillä on myös esikoinen toiveissa ja ikää on molemmilla 24v. Yritystä takana 8 kk vasta, mutta en luultavimmin ole ovuloinut sinä aikana kertaakaan. Kierrot alkoi heti e-renkaan lopettamisen jälkeen venyä ihan järjettömän pitkiksi, kunnes lopulta mentiin jossain kp80+ ja aloitin Terolutit. Ne on lyhentäneet kierrot n. 33-34 päivän pituisiksi, mutta ovulaatiota ei silti tapahdu (ei ovisplussaa, limoja tai muitakaan oireita).

Viime kuussa kävin yksityisellä gynellä tarkastuttamassa onko kaikki ok. Kierto oli venynyt taas tavallista pidemmäksi ja tuo aika sattui sitten kp:lle 6, joten sinänsä se oli vähän huono ajankohta. Ultrassa ei näkynyt luonnollisestikaan vielä mitään merkkejä ovulaatiosta. Mitään poikkeavakaan ei kuitenkaan onneks löytynyt. Tämä gyne oli kuitenkin melko clomi-vastainen eikä halunnut lähteä niitä minulle määräämään. Pitäisi kuulemma odottaa, kunnes on vuosi yritystä täynnä ja sitten ensin miehelle spermatesti, jonka jälkeen vasta voidaan alkaa tutkimaan minun ovuloimista.

Minusta on kuitenkin turhauttavaa "yrittää", kun mitään mahdollisuuksia raskauteen ei nähtävästikään ole. Varasin ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle klinikalle, josta vakuuttelivat, että heillä ei ole moisia aikarajoja ja että nuo clomit olisivat todellakin kohdallaan, kun ovulaatiota ei kerran tapahdu. Toivon mukaan, saisin reseptin ihan vaan kertomani perusteella, ei huvittaisi uudestaan maksaa ultrasta ja mahdollisesti vielä verikokeista. Lääkärin vastaanotto + ultra tuolla paikassa maksaisivat n. 150e. Edellisestä gynekäynnistä jo maksoin 113e... Mutta se on sitten vaan yritettävä karsia muista menoista, kyllä tää vauva-hanke on kuitenkin se tärkein.

Että sellainen tarina meillä. :) Alkuvaiheessa vasta ollaan, mutta stressaajatyyppinä en osaa olla huolestumatta ja pelko jostain suuremmista ongelmista on suuri. Tällä hetkellä on menossa ensimmäinen kierto ilman Teroja ja pelkään pahoin, miten pitkäksi venähtää...

Mikäs vaihe sulla olikaan nyt menossa? Aloititko jo ne clomit?

Venähtipä tää pitkäks viestiks. :) "Kiva" (siis kiva jutella, mutta tietenkään tällaisia ongelmia ei kellekään toivoisi) kun ollaan aika samanlaisessa tilanteessa, on tosiaan helpottavaa kun saa vaihtaa ajatuksia jonkun sellaisen ihmisen kanssa, joka tietää mistä puhuu. :)

Vierailija
5/12 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkään pahoin kaikkee mahollista. Mies sanoo et katotaan nyt yks asia kerrallaan..ja onki siinä oikeessa. En alottanu vielä clomeja, alotan vasta ensi vuonna (tod. näk seur. menkat on vasta tammikuun alus)..mulla on ny kaikenlaista jutskaa täs kuussa, että jos niissä on jotaki sivuvaik.

Tosi kurjaa, että sun lekuri oli noin Clomivastainen! Ootko aatellu vaihtaa toiselle? Mulla on ny kp 6/32-36. Toki clomit kuulemma voi lyhentääkki kiertoa..

Vierailija
6/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans mies on sellainen jalat maassa-tyyppi ja aina rauhoittelemassa mua kun hermoilen millon mistäkin. Ihan hyvä niin. :)

Mä oon siis menossa nyt vielä ennen joulua tapaamaan toista lääkäriä ihan kunnon lapsettomuusklinikalle. Toivon mukaan hän kirjoittaa reseptin clomeihin. Jos nyt ne clomit saan aloittaa, niin mulla ois sitten aika samanlainen aikataulu kuin sulla, seuraavat menkat alkaa kanssa tammikuun alkupuolella. Jos alkaa, kun tässä kierrossa en syö enää Teroja, niin saa nähdä kuinka venyy... Mulla on nyt menossa kp 7/33-34.

Onneks tässä on joulu tulossa ja kaikkee, niin on vähän muuta ajateltavaa!

Vierailija
7/12 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa kp 13/32-36. Ihme kipuja ollut pari päivää, aivan kuin menkkakipuja..mun mielestä niitä ei ollut viime kierrossa. Voihan toi olla se kuu et munasolu ei irtoa, sehän ei joka kk tapahdu..mut alotan sitten kuiteski clomit. Ei haittaa vaikka tulis kaksoset!! Nyt vain pupuilua..

Mites sulla Lila, mikä kp menossa? ookko käyttäny ovistestejä? Tää on menny meidän kaksinpuhelux, mut ei haittaa..mistä päins sä oot? jos et halua konkreettista sanoa niin mistä päin Suomea? Me asutaan Länsi-Suomessa

Vierailija
8/12 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan kaksinpuhelua. :)

Mulla on tänään kp 12/33-34. Oon nyt hieman sekaisin, kun luulen että bongasin jotain ovislimojen tapaista viime yönä! Ensimmäistä kertaa ikinä. :) En tosin tiedä olivatko ne niitä... Mutta ainakin jotain tavallisesta paljonkin poikkeavaa. Parin päivän ajan oon kyllä tuntenut alavatsassa pientä pistelyä ja eilen oli myös alaselkä kipeä. Voiskohan se sitten olla ihan ihka-oikea ovulaatio? En vaan voi uskoa... Kiertopäiviäkin on noin vähän vasta. Ovistestejä en oo tehnyt kun niitä ei tällä hetkellä mulla ole kaapissa yhtään, en oo viitsinyt tilata lisää kun ei sitä ovista oo tähän asti kertaakaan näkynyt.

Mulla ois keskiviikkona se lapsettomuusklinikan lääkäri. En nyt sitten tiedä, pitäiskö kuitenkin perua se. Jos tää mun keho alkaakin viimein heräillä enkä välttämättä tarttiskaan niitä clomeja. Rahanmenoa on meinaan tässä joulun alla ihan kiitettävästi muutenkin, niin mielellään jättäisin tuon lääkärikäynnin tältä kuulta ja palaisin sitten vaikka asiaan tammikuussa, jos tarve vaatii. Niin ehkä teen...

Toivottavasti sulla noi merkit viittaisi ovikseen. :) Koittakaahan saada se mahdollisemman hyvin hyödynnettyä. ;) Onko tuo kaksosriski muuten miten suuri? Onko se siis silloin, jos ovuloi normaalisti ja silti käyttää clomeja vai miten?

Me asustellaan Keski-Suomessa. :)

Vierailija
9/12 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi olla, että munarakkula sielä kypsyy (mikä on tietty tosi toivottavaa!!). Mulla ainaski alkaa noin 5-7 pvää ennen oletettua ovista vatsakivut, nyt on sellasta pientä, mut pari pvää sitte oli kovemmat. Viime kierrossa ei tosiaan ollu muistaakseni mitää kipuja!! Mä en noista limoista osaa päätellä mitää. Alaselkäkivut ja rintojen arkuus oli paris kierros koviaki ja sillon aattelin olevani raskaana, sain haamunki testeihin. Mutta en sit ollukkaa tai se meni varhain kesken. Viime kierrossa ei tosiaan ollu minkäänlaisia merkkejä ja menkkakivutki oli paljo vähäisemmät kuin yleensä, vuotoakaan ei tullu niin paljo kuin yleensä. Ajattelin kuiteski hakee clomit, jos ei nyt tärppää. Kyllä niis taitaa se kaksosriski olla, mut ei se ny kuiteskaa kuulemma ihan kauhee oo..tiedä sitte..jos on tarkoitettu kaksoset niin sitten ne tulee.

Tää on tosi raskasta. Tänään me oltiin kaupas ja mun piti -taas- käydä hipelöimäs vauvanvaatteita. Mixihän meikäläinen kiduttaa itteensä? Me niin haluttais oma pieni vauva!! Voiko se olla niin mahdotonta että me saatais vauva!! Jotku tekee abortteja jopa neljäki kertaa peräkkäin ilman tunnontuskia ja narkkarit pamahtaa helposti paksuksi!! Se on niin väärin! Miksi ne ei saa, joista tulis hyviä vanhempia..Anteeksi tämä purkaus :)) Mitä mieltä sä oot? Vois sähköpostiaki lähetellä..:)

Tulipa tästä romaani :))

Vierailija
10/12 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm niin... en nyt kyllä tiedä tästä oletetusta ovulaatiosta. Sillon la-su- yönä tosiaan tuli ne limat ja sitä ennen oli pientä kipuilua, mutta sitten sen jälkeen ei oo ollu mitään. Mitähän se sitten mahtoi tarkoittaa? Vaikea uskoa, että se olisi ollut itse ovis kun kiertopäiviä oli niin vähän. Mutta sehän sitten selviää tuossa joulun jälkeen, jos menkat alkaa jo hyvissä ajoin niin silloin se on saattanut ollakin aikainen ovis. Ihan outoa edes ajatella tällaista mahdollisuutta, kun on niin tottunut siihen ettei ovulaatiota tapahdu. :(

Tuo itsensä kiduttaminen on kyllä tuttua. Mutta ei sille mitään mahda! Mullakin oli pitkän aikaa ihan järjetön vauvakuume enkä muuta ajatellutkaan kuin vauvoja. Päivät meni vauvapalstoja lukiessa ja vauvannimiä miettiessä. Nyt se on vähän hiipunut, ei enää oo niin pakkomiellettä asiasta. Mikä on tietty ihan hyvä... Toisaalta mua on alkanut pelottaa, että haluunko sittenkään sitä vauvaa. Tässä on viime aikoina ollut vähän kaikenlaista ja mietin jo että perun sen huomisen lääkärinkin. Mutta nyt sitten olen kuitenkin menossa sinne. Hyvä kai se ois näihin asioiden saada jotain selvyyttä vihdoin.

Maailma on epäreilu paikka. Epäsopivistakin ihmisistä tulee vanhempia eikä sille voi mitään. :( Muuta kuin toivoa niillekin lapsille onnellista elämää. Mä jotenkin uskon, että kaikki mikä tapahtuu, on tarkoitettu tapahtuvaksi. Joitakin elämä koettelee kovemmin kuin toisia, se on ikävä fakta. Mutta ei siinä auta kuin yrittää selviytyä parhaansa mukaan ja jatkaa eteenpäin. Onneksi lapsettomuutta pystytään nykään hoitamaan todella hyvin ja hyvin pieni prosentti lasta haluavista pareista jää lapsettomiksi. Koskaan ei saa luovuttaa! Teistäkin varmasti tulee vielä ihanat vanhemmat teidän omalle ihanalle vauvalle. :)

Sähköpostittelu ois ihan jees, kun tää keskustelukin on menny ihan chattailyks. ;) Onko sulla jotain osoitetta, jonka voisit tähän ilmoittaa?

Vierailija
11/12 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään kp 18/33-34 menossa ja tänään ollut kovia kipuja molemmis munasarjois, yskieski ottaa kipeetä! Eilen oli kyllä hmm...joten vois ehkä tärpätäkki..tai sit ei. Hain nyt clomeja apteekista 10 tbl, maksoivat 31 €. Ne kuiteski riittää 2 kk. Se oli joku rinnakkaisvalmiste, koska clomifen-tbl ei oo saanut apteekista about ½ vuoteen ja Clomhexaliskin on ollu toimitusvaikeuksia. Ko. apteekista löyty vain 2 pakettia ja se oli iso apteekki missä mä kävin. Että aikas kurja homma, ettei niitä oikeen saa..

Koskas sä menitkää sinne lekuriin?

Mun sähköposti on tintti-82@suomi24.fi. Laitan virallisen sähköpostin (mitä käytän enemmän) sitten sähköpostitse). Mailaillaan!! Ja tietty Facebook on myös mahdollista..:))

Vierailija
12/12 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun kesti hieman vastaus! On tässä näitä joulukiireitä jo ihan kivasti. :)

Mutta siis joo, kirjoitin sulle kuulumisia tuohon antamaasi s-postiosoitteeseen, sieltä löydät myös mun osoitteen. Joten jatketaanpa keskustelua meilitse!