Täytän kohta 31 ja valmistuin yo:sta vasta nyt - kannattaisiko hankkia ensin lapsi vai vakityö?
Mitä mieltä olette? Minulla ei ole kauheasti työkokemusta, opinnot venähti alkuaikojen (7 v. sitten) masennuksen ja syömishäiriöiden takia. Kannattaisiko ensin koittaa siipiään työelämässä vai hankkia lapsi? Haluan lapsia kovasti ja minulla on hyvä mies.
Kommentit (22)
kokemuksesta! Ala yrittää lasta jo nyt!? Ettei sitten 35 v. harmita, että lapsi on vasta vuoden ikäinen tai kahden, eikä niitä töitäkään sitten löytynyt kuin joku pätkä. Vakitöiden saaminen ei valitettavasti ole mitään varmaa heti eikä vuodenkaan päästä, jonkun tärkeän pätkän ehdit joka tapauksessa tehdä ennen lasta. Itse olen pian 35v, on 2- ja 4-vuotiaat lapset, muutama vuosi työkokemusta (lisäksi nyt työskentelen kotoa käsin lastenhoidon ohessa). Jonkun vuoden aiemmin olisi voinut ruveta yrittämään lapsia.
Olen myös humanisti ja tarkoitus oli ensin hankkia työ ja sitten ruveta lapsen tekoon. Kun 4kk hakemisella ei töitä löytynyt päätin että tehdään se lapsi sitten alta kummittelmasta (eli siis aloitetaan yritys kun siinä saattaa kestää). Mulla kävi hirmuinen munkki loppujen lopulta kun viikko raskauden paljastumisen jälkeen sain oman alan töitä (vakipaikan) ja siitä viikon päästä vielä paremman vakipaikan.
Täss välissä hain jo kaiken maailman hanttihommiakin, mutta niihin tunnuin olevan ylikoulutettu kun ei tärpännyt.
Ehdin olla himpun yli puoli vuotta töissä ennen äitiyslomaa ja nyt pohdin että raaskinko laittaa esikoisen hoitoon 1v 3kk iässä kun haluaisin vähän paremman tunnun työelämään ennen pikkusisaruksen(sisarusten?) hankintaa.
Mulla tutkinto on niin erikoisalaa että kesti aikansa että alan paikkoja oli tarjolla ja kun niitä tuli sain valita kumman otan. Hyvää kannatti odottaa, mielessä kävi että olisi tuo raskaus voinut vähän pidempäänkin antaa odottaa itseään että olisi edes sen vuoden ehtinyt töissä olla. mutta koska siitä raskaaksi tulemisen ajankohdasta ei voi olla varma, sinuna aloittaisin laittaisin senkin hankkeen jo aluilleen.
asioilla on tapana järjestyä. Tsemppiä työnhakuun!